עורך דין אדי בליטשטיין

לתביעות מעל 100 אלף ש"ח חייגו

03-6427876

הטרדה טלפונית – דרכים להתמודד עם הטרדה בטלפון ולקבל פיצוי

הטרדה טלפונית

הטרדה טלפונית אינה מעשה של מה בכך, והיא עשויה לפגוע באורך חייו, בשלוותו ובפרטיותו של מקבל השיחה. הטרדה טלפונית מתרחשת כאשר גורם כלשהו פונה שוב ושוב אל מקבל השיחה, על אף שהובהר לו שרואים בשיחה זו הטרדה. בעניין זה מתפרסמות מדי מספר חודשים כתבות המציגות הטרדה טלפונית המבוצעת על ידי נציגי המכירות של חברות הסלולר.

דוגמאות נוספות של הטרדה בטלפון הן הטרדות מיניות בטלפון, הטרדות טלפוניות של בני זוג לשעבר, הטרדות טלפוניות במסגרת מעשי קונדס וכו'. ניתן להגיש תביעה בגין הטרדות טלפוניות אלה ולזכות בפיצוי כספי.

עורך דין אדי בליטשטיין מייצג מזה למעלה מעשור תובעים ונתבעים במסגרת תביעות בגין הטרדה טלפונית (רק כאשר סכום התביעה עולה על 100 אלף שקלים). צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

כיצד החוק ופסיקת בתי המשפט מסייעים להתמודד עם הטרדה טלפונית?

הטרדה באמצעות טלפון מוסדרת במסגרת סעיף 30 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב – 1982. סעיף זה קובע כי ביצוע הטרדה בטלפון כדי להפחיד, לפגוע, להטריד, ליצור חרדה או להרגיז שלא כדין, דינה מאסר שלוש שנים.
יחד עם זאת, סנקציה פלילית איננה הסנקציה היחידה שניתן לנקוט כנגד המטריד. ניתן לדרוש בנוסף גם סנקציה אזרחית – פיצוי כספי.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין תביעות אדי בליטשטיין מסביר על הטרדה טלפונית

בית המשפט העליון נדרש בעבר לדון בסוגיות הרלווטיות להטרדה טלפונית. בפס"ד בעניין הלינור הראר התקבלו קביעות מעניינות ומרחיקות לכת. בין היתר, נקבע שם כך:

"לדידי, אין הטרדת הזולת בטלפון או בפקסימיליה ביטוי לחופש ביטוי. אין ביישומה של הגבלה על כך כדי לכלוא את הרוח. יש בה כדי לשמור על שפיות אנושית ועל סדרי חברה בסיסיים תקינים. כשם שזכותו של אדם להיות מוגן פיזית, זכותו להיות גם מוגן נפשית; ביתו הוא מבצרו – והטלפון הוא שלוחת ביתו.

כאמור מבקש המחוקק, בגדרי כבוד האדם, והזכות לפרטיות כזכור חוקתית היא, להגן על האנוש מפלישה לפרטיותו. כך גם בענייננו: הפלישה איננה חייבת להיות פיזית, היא איננה חייבת להיות אך "טכנולוגית" כדי שתחסה תחת הגנת החוק הפלילי והאינטרס המוגן יוגן.

בלשון פשוטה, דומה כי הטרדה היא יצירת אי
נוחות המסיחה את דעתו של אדם מענייניו וגורמת לו מבוכה, דאגה, בלבול והתעסקות במושא ההטרדה."

הטרדה בטלפון מהווה עילה טובה לצורך הגשת תביעה ודרישת פיצוי כספי. בעבר אף הוגשו בנושא זה מספר תביעות ייצוגיות בנושא. ניתן לנקוט הליכים משפטיים גם נגד אנשים פרטיים ולדרוש מהם פיצוי כספי.

הגשת תביעה ייצוגית בגין הטרדה טלפונית עשויה להוביל לפיצוי כספי גבוה מאוד.

מה צריכים לעשות כדי להגיש תביעה ייצוגית בעניין הטרדה טלפונית?

תביעה ייצוגית איננה מתמקדת במקרה או אדם ספציפי, ולכן מקרה בודד אינו מתאים להליך ייצוגי. לצורך הגשת תביעה ייצוגית בעניין הטרדה טלפונית צריכים להראות שאותה חברה מטרידה פועלת כך כ"שיטה". כלומר, ביחס למספר רב של אנשים.

כנקודת התחלה אתם צריכים להקליט את כל השיחות שאתם מקבלים מאותה חברה מטרידה. במסגרת כל השיחות אתם צריכים לחזור שוב ושוב שאתם רואים בשיחות אלה הטרדה ואתם מבקשים להסיר את פרטיכם ממאגר החברה ולהפסיק להתקשר אליכם.

הטרדה טלפונית
ניתן להגיש תביעה בגין הטרדה בטלפון

ברגע שיש לכם מספר רב של שיחות מוקלטות (כמה שיותר – יותר טוב) עוברים לשלב הבא ומנסים לאתר אנשים נוספים שהוטרדו טלפונית על ידי אותה חברה. אם החברה המטרידה היא חברה גדולה ומוכרת איתור נפגעים נוספים יהיה קל יותר ממה שאתם חושבים. תתחילו מפרסום פוסט בפייסבוק או איתור קבוצות קיימות בפייסבוק שעוסקות באותה חברה. שם תוכלו למצוא נפגעים נוספים, לפנות אליהם ולברר האם הם מעוניינים בהגשת תביעה ייצוגית בגין הטרדה בטלפון.

ככל שתוגש תביעה ייצוגית נגד החברה המטרידה ויפסק פיצוי לכלל הנפגעים, התובעים הייצוגיים (אותם אנשים שיזמו את ההליך בפועל) יזכו לקבל פיצוי גבוה ונפרד משאר חברי הקבוצה. ככל שהפיצוי לחברי הקבוצה יהיה גבוה יותר, כך אותו פיצוי לתובעים הייצוגיים יהיה גבוה יותר.

ניתן לדרוש פיצוי כספי בגין הטרדה טלפונית גם בתביעה שאיננה ייצוגית

תביעה ייצוגית איננה הליך שמתאים לכולם, ורבים יעדיפו לנהל הליך אישי ומהיר יותר כדי לקבל פיצוי כספי בגין הטרדה טלפונית. לעיתים המקרה מתאים באופן מובהק לתביעה אישית, כמו לדוגמה הטרדה טלפונית מבני זוג לשעבר.

במקרים אלה יש מספר אפשרויות, שכן, סוג ההליך עשוי להיות תלוי בגובה הפיצוי הנתבע.

אם ברצונכם לתבוע פיצוי כספי שלא יעלה על כ-36.5 אלף ש"ח (הסכום מתעדכן מדי שנה) תוכלו להגיש תביעה קטנה. זהו הליך מהיר ופשוט יחסית שאינו מחייב מעורבותו של עורך דין (עורך דין יכול לסייע לכם בהגשת כתב התביעה או כתב ההגנה, אך לא יכול לייצג אתכם בבית המשפט, ללא אישור מטעם בית המשפט).

אם ברצונכם לתבוע פיצוי כספי עד 75 אלף ש"ח או סכום גבוה יותר, תוכלו להגיש תביעה בסדר דין מהיר או תביעה בסדר דין רגיל (בהתאמה). מדובר בהליכים שונים מהותית לעומת הליך התביעה הקטנה, ויש להם יתרונות מהותיים שיאפשרו לכם לדרוש ולקבל בפועל פיצוי כספי גבוה יותר בגין הטרדה טלפונית.

מה עושים אם לא יודעים את זהותו של המטריד?

ברוב המקרים מי שמבצע הטרדה טלפונית פועל ממספר חסוי/חסום, כך שמקבל השיחות, האדם המוטרד, אינו יודע תמיד את זהותו של המטריד. גם אם המטריד מתקשר ממספר חסוי חברת התקשורת אליה אתם מנויים יודעת את מספר הטלפון ממנו מתקשרים.

בשלב ראשון ניתן לפנות לחברת התקשורת ולבקש פירוט שיחות נכנסות (שימו לב: לא מדובר בפירוט שיחות יוצאות אלא נכנסות. פירוט זה מפרט מי התקשר אליכם ומתי).

ברוב המוחלט של המקרים חברת התקשורת תסרב לבקשתכם גם אם תסבירו שמטרידים אתכם טלפונית, ותפנה אתכם לבית משפט לצורך קבלת צו אשר יורה לחברת התקשורת להעביר את הפרטים.

במקרים מסוג זה אין לפנות לבית משפט לתביעות קטנות משום שהוא נעדר סמכות ולא יוכל להורות לחברת התקשרות למסור לכם פירוט שיחות נכנסות. במקרים אלה תצטרכו לפנות לבית משפט השלום. מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין במקרים אלה.

אופציה נוספת כדי להתמודד עם הטרדה טלפונית היא לפנות לחוקר פרטי על מנת שינסה לברר למי שייך המספר ממנו מתקשרים, או במידה ומדובר במספר חסוי, מהו מספר הטלפון שממנו מתקשרים בפועל. יש לקחת בחשבון שגם שירותיו של חוקר פרטי כרוכים בעלויות לא מבוטלות.

הגשת תלונה למשטרה כדי שזו תאתר את המטריד

אפשרות נוספת להתמודד עם הטרדה טלפונית היא לפנות למשטרה על מנת שזו תחקור, תגיע לבעליו של מספר הטלפון ותפעל נגדו במישור הפלילי. פניה למשטרה אינה מהווה תחליף למישור האזרחי (פניה לבית משפט לצורך קבלת פיצוי כספי).

החיסרון בפניה למשטרה כדי שזו תסייע להתמודד עם הטרדה טלפונית, הוא שבחלק בלתי מבוטל מהתיקים, המשטרה סוגרת את התיקים (לעיתים מסיבת חוסר עניין לציבור).

עורך דין אדי בליטשטיין
שוקלים הגשת תביעה בסכום העולה על 100 אלף ש"ח בגין הטרדה טלפונית? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

שאלות נפוצות בעניין הטרדה טלפונית

האם ניתן לקבל פיצוי כספי משמעותי בגין הטרדה טלפונית?

כן. על מנת לקבל פיצוי משמעותי בגין הטרדה טלפונית צריכים להוכיח שמדובר בהטרדה שנמשכת לאורך זמן (לא מספיק להראות מקרים בודדים).

האם ניתן להגיש תביעה בגין הטרדה טלפונית לבית משפט לתביעות קטנה?

כן.

מתקשרים אלי כל פעם מחברת תקשורת ומציעים לי שירותים. הבהרתי להם שוב ושוב שאני לא מעוניין שיתקשרו אלי שוב, אך הנציגים ממשיכים להתקשר אלי. מה ניתן לעשות?

לשלוח התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. חשוב להבהיר שאתם רואים בפניות אלה הטרדה טלפונית.
ניתן לדרוש כבר בשלב זה פיצוי כספי בגין הטרדה טלפונית.

האם יש חובה להסתייע בעורך דין על מנת להגיש תביעה בגין הטרדה טלפונית?

צריכים לבחון את המקרה. אם מדובר במספר גבוה של הטרדות טלפוניות יש לשקול הגשת תביעה לבית משפט השלום (ולא לבית משפט לתביעות קטנות). במקרים אלה כדאי להסתייע בעורך דין.

מטרידים אותי בטלפון בלי הפסקה ממספר חסוי. כיצד ניתן לגלות מי מתקשר אלי?

תחילה כדאי להגיש תלונה במשטרה בגין הטרדות טלפוניות. המשטרה יכולה לאתר את המטריד גם אם מדובר במספר חסוי.
אם אתם רוצים לקבל גם פיצוי כספי, יש צורך לקבל צו מבית המשפט על מנת שיורה לחברת התקשורת שלכם לגלות לכם מהו המספר ממנו מתקשרים אליכם בפועל (על אף שאתם מקבלים שיחה ממספר חסוי, חברת התקשורת יודעת מאיזה מספר מחייגים אליכם בפועל).
לאחר שתדעו מאיזה מספר מתקשרים אליכם יהיה פשוט יותר לגלות מי בעליו של אותו מספר.

.

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

פניה לעו"ד אדי בליטשטיין

עורך דין אדי בליטשטיין מטפל בתביעות מעל 100 אלף ש"ח בלבד

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין
משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות מורכבות בסכומים העולים על 100 אלף ש"ח בלבד. למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בייצוג תובעים ונתבעים בבתי המשפט. המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בתחתית העמוד. עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.
0 +
מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות
0 +
מעל 750 לקוחות מרוצים
% 0
מאה אחוז יחס אישי לכל לקוח
המלצות מלקוחות קודמים
כותבים עלינו בתקשורת
וידאו משפטי
מידע רלוונטי נוסף

משרדנו מטפל בתביעות מעל 100 אלף ש"ח בלבד. ליצירת קשר עם לעורך דין אדי בליטשטיין חייגו 03-6427876

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב