עורך דין אדי בליטשטיין

זיוף קילומטראז' ברכב – האם זו עילה להחזרת הרכב למוכר?

זיוף קילומטראז' ברכב
זיוף קילומטראז' ברכב
5
(84)

זיוף קילומטראז' (זיוף מד אוץ) ברכב יד שניה זוהי תופעה נפוצה מאוד (הדבר לא נפוץ ברכבים חדשים משום שהם נמכרים בדרך כלל עם קילומטראז' אפסי). מטרת הזיוף ברורה – ככל שהרכב נסע פחות קילומטרים כך מצבו המכני בדרך כלל טוב יותר, ושוויו גבוה יותר. מסיבה זו זיוף קילומטראז' ברכב נועד קודם כל להציג מצג שווא לקונה שהוא רוכש רכב במצב הרבה יותר טוב לעומת המציאות.

עורך דין אדי בליטשטיין עוסק מזה למעלה מעשור בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות בתחום הרכב. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

לא תמיד פשוט לגלות זיוף קילומטראז' ברכב

אדם שאינו בקיא בעולם הרכב לא תמיד ידע מה עליו לחפש כדי לגלות האם אכן בוצע זיוף מספר קילומטרים ברכב, ולכן, העצה הראשונה והטובה ביותר לאנשים שאינם מבינים בתחום – לעולם אל תלכו לקנות לבד רכב יד שניה (או חדש). תמיד כדאי להתייעץ עם אדם אשר רכש רכבי יד שניה בעבר, ויודע מהן הבדיקות הבסיסיות שיש לבצע כדי לא ליפול בפח.

ניתן לגלות אם בוצע זיוף קילומטראז' ברכב על ידי בדיקת היסטוריית הטיפולים

אחת הדרכים הטובות ביותר לבדוק האם בוצע זיוף מספר קילומטרים ברכב היא לבחון את ספר הטיפולים של הרכב. בכל פעם שהרכב מגיע למוסך, כחלק מהטיפול מציינים גם את מספר הקילומטרים שהרכב עבר עד לאותו מועד. בעת רכישת רכב מומלץ מאוד לבקש את היסטוריית הטיפולים שלו. אם מדובר ברכב חדש יחסית צריכה להדלק נורה אדומה אם המוכר מציין שאין לו את היסטוריית הטיפולים של הרכב, אך עניין זה כשלעצמו לא צריך להוביל לאי רכישת הרכב.

במקרים אלה, בין אם מדובר ברכב חדש יחסית או רכב ישן, אפשר לשאול את המוכר היכן הרכב טופל ולבקש להגיע איתו למוסך לצורך הפקת היסטוריית הטיפולים. אם המוכר יסרב או ינסה לספר לכם תירוצים שונים ומשונים, הדבר אמור להעלות אצלכם את רף החשדנות.

אם בסופו של דבר קיבלתם לידיכם את היסטוריית הטיפולים של הרכב וראיתם שלאורך זמני הטיפול הקילומטראז' השתנה בצורה סבירה, ושנכון למועד רכישת הרכב מד הקילומטראז' לא מראה מספר נמוך יותר ביחס להיסטוריית הטיפולים, כנראה שלא בוצע זיוף קילומטראז' ברכב.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על זיוף קילומטראז' ברכב

ניתן לגלות אם בוצע זיוף קילומטראז' ברכב על ידי עיון ברישיון הרכב

דרך טובה נוספת לגלות האם בוצע זיוף מד אוץ ברכב היא באמצעות עיון ברישיון הרכב העדכני (האחרון). ברישיון הרכב תוכלו לראות מה היה מספר הקילומטרים שהרכב עבר במועד ביצוע מבחן הרישוי (טסט) האחרון. אם ברישיון הרכב מופיע מספר קילומטרים גבוה יותר ביחס למה שמופיע על גבי מד הקילומטרים ברכב, סימן שבוצע זיוף קילומטראז' ברכב.

הגעה למוסך מורשה וחיבור הרכב למחשב כדי לגלות האם בוצע זיוף קילומטראז' ברכב

הדרך הבטוחה ביותר לדעת האם בוצע זיוף מד אוץ ברכב היא באמצעות הגעה למוסך היבואן/מוסך מורשה וחיבור הרכב למחשב. בצורה זו ניתן לבדוק בוודאות האם בוצע שינוי כלשהו במערכות הרכב במטרה להקטין את הקילומטראז'.

שימו לב – מכון לבדיקת רכבים לא יוכל לבצע את הבדיקה הזאת, על אף שמדובר בתופעה ידועה וותיקה מאוד.

מה עושים אם התגלה בדיעבד שבוצע זיוף קילומטראז' ברכב?

זיוף קילומטרזאז' ברכב עשוי להוביל למספר תוצאות: 1. ביטול עסקת רכב. 2. קבלת פיצוי כספי. 3. שילוב של ביטול עסקה וקבלת פיצוי כספי. ברוב המוחלט של המקרים כדי להשיג כל אחת מתוצאות אלה תצטרכו להגיש תביעה לבית משפט השלום.

פניה למוכר בכתב והודעה על גילוי זיוף קילומטראז' ברכב

לא משנה אם הרכב נרכש מאדם פרטי או מסוחר רכבים תמיד כדאי להתנהל בכתב על מנת שיהיה תיעוד מדויק מה כתבתם ומה ענה לכם המוכר. תיעוד זה תוכלו להגיש, ככל שיהיה בכך צורך, לבית המשפט במסגרת תביעתכם.

מיד לאחר שגיליתם שבוצע זיוף מד אוץ ברכב עליכם לפנות למוכר ולהודיע לו על כך. חשוב לשאול מדוע הוא לא גילה לכם זאת, ולהודיע לו שאתם דורשים ביטול עסקה.

אם המוכר יסכים להחזיר לכם את כל כספכם תמורת קבלת הרכב חזרה – לא תצטרכו לפנות לבית המשפט (אך במציאות תרחיש זה לא ריאלי).

אם המוכר לא יסכים להחזיר את הכסף תאלצו להגיש תביעה לבית המשפט. לפני הגשת תביעה לבית המשפט כדאי מאוד לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים. לדוגמה: אם שמרתם את המודעה המקורית של המוכר, תבדקו האם צוין בה מספר הקילומטרים שהרכב עבר עד למועד פרסום המודעה.

אם ביצעתם עסקה עם סוחר רכבים, בדקו האם יש לכם את הסכם הרכישה והאם חתמתם על טופס גילוי נאות. אם לא קיבלתם מהסוחר טופס גילוי נאות (טופס שעליו אתם צריכים לחתום בנפרד מהחוזה) אז תביעה נגד סוחר רכבים עשויה להפוך לקלה הרבה יותר.

זיוף קילומטראז' ברכב
הרבה יותר פשוט לזייף קילומטראז' ממה שאתם חושבים

שליחת מכתב התראה לפני הגשת תביעה למוכר

שלב אחד לפני הגשת תביעה הוא השלב שבו נשלח מכתב התראה למוכר. מטרתו של מכתב מעורך דין הוא להבהיר למוכר שכוונותיכם רציניות ושאתם אכן מתכוונים לפנות לבית המשפט אם מחדלי המוכר לא יתוקנו.

חשוב להבין שגם לקונה אין אינטרס אמיתי לפנות לבית משפט ולהגיש תביעה בגין זיוף מד אוץ ברכב, אם ניתן לפתור את המחלוקת מבלי להגיע לבית המשפט. הגעה לבית המשפט כרוכה בזמן לא מבוטל וגם בתשלום שכר טרחה בסכומים שרחוקים מאוד מלהיות זניחים.

אם לאחר שליחת מכתב ההתראה המוכר הסכים לדרישות שלכם, אין צורך לפנות לבית המשפט. אם לא, אין מנוס אלא להגיש תביעה.

הגשת תביעה לבית משפט בגין זיוף קילומטראז' ברכב

בדומה לתחומים אחרים, גם במקרה זה כדאי מאוד להסתייע בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום הספציפי הרלוונטי לתביעה שלכם. במקרה זה עורך דין תביעות רכב. עורך דין שהגיש בעבר תביעות בנושא רכבים, בין אם נגד אנשים פרטיים ובין אם כנגד סוחרי רכבים, וזכה בתביעות אלה.

זיוף קילומטראז' ברכב זוהי סוגיה שחלק גדול מהשופטים לא מבינים בה ולכן חשוב שיעמוד לצידכם עורך דין שידע כיצד לשכנע את השופט שבפועל נמכר לכם רכב נחות הרבה יותר ביחס למה שפורסם על ידי המוכר.

חשוב להבין שתביעה בגין זיוף מד הקילומטראז' ברכב לא תעסוק אך ורק בסוגיית ביטול העסקה אלא גם בקבלת פיצוי כספי עבור הרוכש בגין הנזקים שהוא ספג עד לשלב הגשת התביעה, וגם דרישה לפיצוי בגין עוגמת נפש. זאת אחת הסיבות מדוע כדאי למוכר להגיע להסכמות לפני שתוגש נגדו תביעה בגין זיוף קילומטראז' ברכב, משום שכך הוא עשוי למזער את הנזקים שלו.

עורך דין אדי בליטשטיין
גיליתם מעשה זיוף בקילומטראז' לאחר רכישת הרכב? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

שאלות נפוצות בעניין זיוף קילומטראז' ברכב

  • האם זיוף קילומטראז' ברכב מוביל לביטול עסקה באופן אוטומטי?

    לא. ברוב המקרים זיוף קילומטראז' ברכב יוביל להגשת תביעה ורק לאחר קבלת פסק דין המורה על ביטול עסקה המוכר יחזיר את הכסף לקונה. בדרך כלל לא מדובר בהליך קצר.

  • מה קורה אם המוכר לא ידע על זיוף קילומטראז' ברכב?

    ידיעת או אי ידיעת המוכר על זיוף קילומטראז' ברכב לא בהכרח תשנה את התוצאה. מה שחשוב בשלב הזה הוא שהקונה לא היה קונה את הרכב אילו היה יודע מהו הקילומטראז' האמיתי שלו.

  • מהו שכר הטרחה המקובל להגשת תביעה נגד מוכר במקרים אלה?

    שכר טרחת עורך דין משתנה ממקרה למקרה, בהתאם למורכבות שלו. אין מחירון אחיד במקרים אלה.

  • אני רוצה להגיש תביעה בגין זיוף קילומטראז' ברכב. מה עלי לעשות?

    מומלץ מאוד לקרוא את המאמר הזה בשלמותו, ואת המאמרים הנוספים הקשורים אליו, באמצעות הקלקה על הקישורים במאמר.

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 84

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בעמוד אודות.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב