עורך דין אדי בליטשטיין

לתביעות מעל 100 אלף ש"ח חייגו

03-6427876

תביעה נגד מכון בדיקת רכבים – באילו מקרים ניתן להגיש אותה?

תביעה נגד מכון בדיקת רכבים

מכון בדיקת רכבים מספק שני שירותים עיקריים. הראשון, בדיקת רכבים לפני רכישתם על מנת לבחון את מצבם המכני, וכן, האם רכבים אלה עברו תאונות. השני, בדיקת טסט שנתי כדי לבחון את הרכב כשיר להמשך נסיעה על הכביש מבלי לסכן את בעל הרכב או נהגים או עוברי אורח אחרים.

כידוע, מכון בדיקת רכבים גובה בגין שירותיו סכומים לא מבוטלים ולכן ישנה ציפייה בעת בדיקת הרכב לקבלת ממצאי בדיקה מדויקים ואמינים ככל האפשר. יחד עם זאת, מי שפונה למכון בדיקת רכבים לא תמיד שם לב על איזה טפסים הוא חותם, ומה בדיוק כתוב בהם. עיון בטפסים שעושה שימוש כל מכון לבדיקת רכבים יגלה כי ישנן הגבלות רבות לבדיקה.

עורך דין אדי בליטשטיין עוסק מזה למעלה מעשור בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות בתחום הרכב. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

מכון לבדיקת רכבים לא יגלה לכם אם הרכב הוא אובדן להלכה

מכון לבדיקת רכבים אמור לגלות תאונות (בטח ובטח אם מדובר בתאונות קשות) שהרכב עבר אך הוא לא יוכל לגלות לכם אם הרכב הוכרז כרכב שהוא אובדן להלכה. לצורך בדיקה האם הרכב הוא אובדן להלכה ניתן להעזר באתר מרכז הסליקה של חברות הביטוח.

תמורת תשלום של 10 שקלים בעל הרכב יוכל לקבל היסטוריה מלאה של תביעות הביטוח של הרכב הרלוונטי. בדיקה זו תוכלו לעשות אפילו מבלי לגשת לאף מכון לבדיקת רכבים.

מכון בדיקת רכבים לא יגלה לכם אם "שיחקו" עם מד הקילומטרים

אחת התופעות הנפוצות ביותר בעת רכישת רכב יד שניה, במיוחד כאשר מדובר ברכישת רכב יד שניה מסוחר רכבים, היא שמגלים לאחר הרכישה שהרכב עבר הרבה יותר קילומטרים ממה שמצוין בפועל במד הקילומטרים.

הסיבה לכך ברורה, רכב שעבר פחות קילומטרים שווה יותר לעומת רכב שעבר הרבה יותר קילומטרים, ולכן למוכר הלא ישר יש אינטרס להציג לקונה נתונים שקריים. מכון לבדיקת רכבים אינו מאמת את מספר הקילומטרים האמיתי שהרכב עבר אלא הוא מציין בטופס הבדיקה את מספר הקילומטרים שמופיע על המד במועד ביצוע הבדיקה.

לא תמיד פשוט לגלות את מספר הקילומטרים האמיתי שהרכב עבר. כדי להקל מעט על הבדיקה ניתן להשוות את מספר הקילומטרים שמופיע על המד עם מספר הקילומטרים המופיע על גבי רישיון הרכב והיסטוריית הטיפולים של הרכב.

הדרך הטובה והאמינה ביותר היא לפנות למוסך מורשה ולבקש לחבר את הרכב למחשב כדי שיבדקו את מספר הקילומטרים האמיתי. בדיקה זו לא נעשית על ידי מכון בדיקת רכבים.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תביעה נגד מכון לבדיקת רכבים

מכון בדיקת רכבים לא יגלה לכם אם נפתחו כריות אוויר או האם הן תקינות

מכון בדיקת רכבים מגביל במפורש את סוגיית כריות האוויר משום שלא ניתן לבדוק האם הן תקינות מבלי לפרק את מרכבי הרכב. את הנורית האחראית על הצגת תקלה בכריות האוויר ניתן לנטרל בקלות.

שימו לב להגבלות הרבות באחד ממכוני בדיקת רכבים:

תביעה נגד מכון בדיקת רכבים
תביעה נגד מכון בדיקת רכבים

כל מכון לבדיקת רכבים מוסר ללקוח בסיומה של הבדיקה טופס דומה. חשוב להבין עוד לפני התשלום אילו בדיקות בדיוק מבצע אותו מכון בדיקת רכבים ומה בדיוק הבדיקה לא כוללת. ככל שיש יותר החרגות כך כדאי לשקול לבצע את בדיקת הרכב במכון בדיקת רכבים אחרים.

סוגיית כריות האוויר חשובה במיוחד לנוכח הוראות תקנה 309(א) לתקנות התעבורה, אשר קובעת כך:

בעליו של רכב, קצין בטיחות או מי שהשליטה על הרכב בידו, לא ישתמש ברכב ולא ירשה לאחר להשתמש בו, אם נגרם בו נזק למערכת ההיגוי, לבלמים, לשלדה, לקורת האורך, לקורת הרוחב, לחלקי המרכב שמעבר לקו ציר הגלגלים הקדמיים והאחוריים, למסגרת גג המרכב, לרצפת המרכב בתא הנוסעים או למערכת המתלים הקדמיים והאחוריים או נזק שגרם לפתיחת כריות אוויר, אלא לאחר שהרכב תוקן במפעל וניתנה עליו תעודת בדיקה בידי מנהל מקצועי של מפעל בודק הערוכה לפי טופס 1 שבתוספת השלוש עשרה (להלן – תעודת בדיקה).

כלומר, על פי תקנה זו ישנן תקלות ברכב אשר מצריכות תיקון על ידי גורם מקצוע מיוחד על מנת שניתן יהיה לעשות שוב שימוש ברכב. מכון בדיקת רכבים לא יכול לתת אישור שכזה.

בדיקה במסגרת מכון בדיקת רכבים
בדיקה במסגרת מכון בדיקת רכבים

אי גילוי תאונה או נזק משמעותי אחר ברכב על ידי מכון בדיקת רכבים

לעומת המקרים הקודמים, מקרים "קלאסיים" בהם מוגשות תביעות נגד מכון בדיקת רכבים הם כאשר הבדיקה מבוצעת ברשלנות ולא מתגלה תאונה או נזק משמעותי אחר ברכב (שאינו מוחרג מרשימת הבדיקות שבמצע המכון).

מקרים אלה מתגלים בדרך כלל בשני מצבים נפוצים. הראשון, בעל הרכב מגלה תקלה ברכב לאחר רכישתו (בדרך כלל זמן קצר לאחר הרכישה). המקרה השני הוא כאשר בעל הרכב מעוניין למכור את הרכב שלו והקונה מבצע בדיקה במכון בדיקת רכבים אחר, שמבצע עבודה יסודית יותר ומגלה שיש פגם כלשהו ברכב.

במקרה הראשון קל יותר להגיש תביעה נגד מכון בדיקת רכבים לאור פרק הזמן הקצר שעבר ממועד הבדיקה. במקרה השני בעל הרכב יצטרך להוכיח ולשכנע את בית המשפט שהתאונות שלא גולו או הנזק המשמעותי שלא אותר, לא נגרמו בזמן שימושו ברכב.

במקרים אלה מלבד תביעת מכון בדיקת הרכבים כדאי לשקול גם הגשת תביעה נגד מי שמכר לכם את הרכב (תביעה אחת נגד שני נתבעים).

עורך דין אדי בליטשטיין
שוקלים תביעה נגד מכון בדיקת רכבים? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

לסיכום

טרם רכישת רכב חשוב מאוד לבדוק אותו על ידי מומחה בתחום הרכב, ולשם כך קיים מכון בדיקת רכבים. במסגרת הבדיקה יבדקו האם ישנם פגמים הניתנים לגילוי ויפרטו בפניכם מהי חומרת הפגמים שנמצאו כדי שאתם תוכלו לקבל החלטה מושכלת האם לרכוש את הרכב או לא.

קחו בחשבון שגם מכון בדיקת רכבים מנוסה מאוד לא יכול לאתר את כל התקלות הקיימות ברכב. אחד הדברים שכלל לא נבדקים במסגרת הבדיקה הוא האם מדובר ברכב אובדן להלכה. מסיבה זו מלבד הבדיקה שעושים במכון כדאי לבצע בדיקה נוספת של היסטוריית תביעות הביטוח של הרכב. כך תגלו אם הרכב היה מעורב בעבר בתביעה שדווחה לחברת הביטוח. עלות בדיקה זו היא 10 שקלים בלבד, ואין סיבה לא לבצע אותה לפני רכישת הרכב.

אם בכל זאת רכשתם רכב שבו התגלו פגמים שהוסתרו מכם לפני הרכישה, כדאי ליצור קשר עם עורך דין לענייני רכב לצורך בחינה האם המקרה מתאים להגשת תביעה נגד המוכר.

שאלות נפוצות בעניין הגשת תביעה נגד מכון בדיקת רכבים

  • האם כדאי לשלוח מכתב התראה לפני הגשת תביעה נגד מכון בדיקת רכבים?

    ככל שאין בעיה של זמן והדבר לא דחוף במיוחד, אין מניעה לשלוח מכתב התראה לפני הגשת תביעה.
    למכתב התראה עשויים להיות יתרונות רבים, וביניהם המענה שתקבלו מאותו מכון שיגלה לכם מה עשויות להיות טענות ההגנה. כך תוכלו לערוך את כתב התביעה בצורה טובה יותר.

  • כמה עולה להגיש תביעה נגד מכון בדיקת רכבים?

    אין מחירון אחיד. צריכים להבין את המורכבות של המקרה כדי להבין מה יהיה גובה שכר הטרחה. כמו כן, צריכים לקחת בחשבון שהתובע יצטרך לשלם אגרת בית משפט, וייתכן שאפילו יאלץ לשלם לשמאי לצורך הכנת חוות דעת מומחה אשר תסביר לבית המשפט מה בדיוק הכשלים של מכון בדיקת רכבים ומה הנזק שנגרם ללקוח.

    חוות דעת מומחה עשויה לעלות אלפי שקלים, ובמקרים חריגים גם יותר מכך.

  • כמה זמן נמשכת תביעה במקרים אלה?

    משך ניהול התביעה תלוי מאוד בנתבע. ישנם נתבעים שמעוניינים לנהל תביעה מתחילתה ועד סופה, דבר אשר עשוי להאריך מאוד את פרק הזמן, וישנם נתבעים שמעוניינים להגיע לפשרה, דבר אשר עשוי לקצר בצורה משמעותית את פרק הזמן.

    אחד היתרונות שבמשלוח מכתב התראה הוא שייתכן ואותו מכון בדיקת רכבים ינסה להגיע לפשרה עוד לפני הגשת תביעה כספית כנגדו.

  • האם במקרה שלא גולתה תאונה תובעים רק את מכון בדיקת הרכבים?

    לא. במקרה שבו הרכב עבר תאונה לפני מועד הרכישה נכון יותר לתבוע גם את מוכר הרכב.

.

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

פניה לעו"ד אדי בליטשטיין

עורך דין אדי בליטשטיין מטפל בתביעות מעל 100 אלף ש"ח בלבד

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין
משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות מורכבות בסכומים העולים על 100 אלף ש"ח בלבד. למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בייצוג תובעים ונתבעים בבתי המשפט. המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בתחתית העמוד. עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.
0 +
מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות
0 +
מעל 750 לקוחות מרוצים
% 0
מאה אחוז יחס אישי לכל לקוח
המלצות מלקוחות קודמים
כותבים עלינו בתקשורת
מידע רלוונטי נוסף

משרדנו מטפל בתביעות מעל 100 אלף ש"ח בלבד. ליצירת קשר עם לעורך דין אדי בליטשטיין חייגו 03-6427876

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב