עורך דין אדי בליטשטיין

עורך דין עסקי – כיצד עורך דין לעסקים יכול לסייע לעסק שלכם?

עורך דין עסקי - עורך דין לעסקים
עורך דין עסקי - עורך דין לעסקים
5
(57)

בימינו רבים מעדיפים להיות עצמאים ולא שכירים ולכן פותחים עסקים בתחומים שונים במטרה להגשים את חלומם ולעבוד בתחום שהם אוהבים, ובמקביל מקווים להרוויח יותר במטרה לשפר את חייהם. בעלי עסקים מגלים במהרה שניהול עסק ללא עורך דין עסקי זאת משימה לא פשוטה משום שקיימים חוקים רבים שחייבים להכיר במטרה לנהל עסק מצליח ולהימנע מתביעות אשר עשויות להוביל להפסדים רבים, ולעיתים אף לסגירת העסק.

במאמר זה יפורטו הסיבות העיקריות מדוע כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין לעסקים.

עורך דין אדי בליטשטיין הוא עורך דין עסקי המלווה עסקים גדולים וקטנים מזה למעלה מעשור במסגרת הליכים משפטיים מורכבים וליווי משפטי שוטף ויומיומי. נחוץ לכם ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

עורך דין עסקי יכול לסייע להימנע או להתמודד עם תביעות

בין אם בעל עסק רוצה ובין אם לא, בזמן ניהול העסק יוגשו נגדו תביעות. למעשה, זאת לא שאלה של אם יוגשו נגדו תביעות אלא מתי ועל ידי מי. לדוגמה: בעל עסק המעסיק עובדים צפוי להתבע על ידי העובדים לאחר שהם יתפטרו/יפוטרו מעבודתם, בטענה שלא שולמו להם כל הכספים המגיעים להם על ידי בעל העסק.

לאחרונה פורסם בכלי התקשורת שאפילו בעלי עסקים קטנים נתבעו במסגרת תביעות ייצוגיות ונדרשו לשלם מיליוני שקלים בטענה שהפרו חוקים הרלוונטיים לאנשים עם מוגבלויות (נגישות). מספיקה תביעה ייצוגית אחת המוגשת על מספר מיליוני שקלים על מנת למוטט עסקים רבים.

בעלי עסקים אשר עובדים עם לקוחות פרטיים חייבים להכיר היטב את הוראות חוק ותקנות הגנת הצרכן. ישנה חשיבות רבה להכיר את דיני הגנת הצרכן משום שהפרתם מובילה לעיתים לפסיקת פיצוי ללא הוכחת נזק לטובת הצרכן.

עורך דין לעסק יכול לסייע לבעל העסק לנווט את העסק בעולם המשפט כך שמלכתחילה הוא יוכל להימנע מהגשת תביעות כנגדו באופן מלא או הקטנת כמות התביעות באופן משמעותי. במקביל, עורך דין לעסקים יוכל לסייע לבית העסק להתמודד עם תביעות שהוגשו נגדו ולגרום לדחייתן בבית המשפט או הקטנת גובה הפיצוי הכספי שמגיע לתובע/ים, באופן משמעותי. חשוב מאוד שתבחרו עורך דין לעסק שהוא גם ליטיגטור.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין – עורך דין עסקי

עורך דין לעסקים יוכל לסייע לעסק להתמודד עם הרגולציה

אחת הבעיות הגדולות ביותר של כל בית עסק היא התמודדות עם הרגולציה מטעם הממשלה או גופים הקשורים אליה. לדוגמה: חברות הסלולר מתמודדות עם רגולציה מטעם משרד התקשורת. חברות הסלולר אינן כפופות רק להוראות החוקים ופסיקות בתי המשפט אלא גם חייבות לפעול בהתאם להוראות הרישיון שניתן להן על ידי משרד התקשורת.

גם בעלי עסקים קטנים כפופים לרגולציה. לדוגמה, הרשות להגנת הצרכן מטילה עיצומים על עסקים שלשיטתה הפרו חוקים ופגעו בצרכנים. גובה העיצום הכספי יכול לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים. לעסקים רבים זו יכולה להיות מכת מוות.

הממונה על הגנת הצרכן מפרסם מדי פעם הנחיות ועדכונים הקובעים כיצד על בעלי עסקים לנהוג. לדוגמה בית עסק המוכר מוצרים לפי משקל (לדוגמה: דברי מאפה) לא יכול לחייב את הלקוחות בגין משקל האריזה שבה מספקים את אותם המוצרים ללקוחות. במצב כזה כל עורך דין תביעות ייצוגיות יגיש נגד בית העסק תביעה ייצוגית בגין חיוב עודף, ובניגוד לדין, של הלקוחות.

עורך דין עסקי יכול לסייע לבית העסק בטיפול בחוזים והסכמים

כל בית עסק נדרש בשלב זה או אחר לחתום על חוזים מול לקוחות או בתי עסק אחרים. החוזים יכול לעסוק בעסקת רכישה של מוצר או שירות או לעיתים אפילו במכירת בית העסק לגורם שלישי. חוזים זאת סוגיה מורכבת ונדרשת הכרות מעמיקה עם דיני החוזים ופסיקות בתי המשפט העוסקות בתחום זה, על מנת לנסח חוזה שיספק הגנה משפטית.

במקביל, עורך דין לעסק יאלץ לעיתים לבחון הסכמים שקיבל בית העסק מגורמים אחרים. במקרה כזה עורך דין עסקי יאלץ לבחון את החוזה ולספק הערות משפטיות שיגנו על בית העסק או ישרתו את טובתו.

עורך דין עסקי יכול לסייע לבית העסק בגביית חובות

נכון להיום אחת הבעיות הגדולות ביותר של כל בית עסק היא בעיית מוסר התשלומים של הלקוחות. חלק מהלקוחות מקבלים סחורה או שירות אך לא תמיד משלמים את התמורה. במצבים אלה בית העסק נאלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין לעסק לצורך גביית החובות.

עורך דין עסקי יכול לסייע בגביית החוב באמצעות משלוח מכתב התראה לפני תביעה, אשר מסייע בחלק מהמקרים "לשכנע" את החייב לשלם את הכספים לבית העסק. במקרים שבהם מכתב התראה אינו מסייע, בית העסק יוכל להסתייע בשירותיו של עורך דין לעסק לצורך הגשת תביעה או נקיטת הליכי הוצאה לפועל כנגד החייב/ים.

גביית חובות באמצעות עורך דין לעסקים יכולה להוות את ההבדל בין עסק כושל לעסק מצליח.

עורך דין עסקי
עורך דין עסקי יכול להקל על ניהול העסק

עורך דין לעסקים יכול לספק ייעוץ משפטי יומיומי שוטף

מכיוון שניהול עסק זאת סוגיה לא פשוטה בעלי עסקים עשויים לגלות שאפילו ברמה היומיומית הם יתקלו בשאלות משפטיות שיצריכו מענה משפטי. לעיתים אותן סוגיות משפטיות יראו כדברים זניחים אך בפועל יתכן ומדובר בבעיה משפטית רוחבית שיכולה להשפיע על בית העסק בצורה משמעותית.

במקרים אלה יש חשיבות רבה לכך שלבית העסק יש עורך דין לעסק זמין למענה על שאלות משפטיות. הדבר יחסוך זמן רב על חיפוש עורך דין שמכיר את פעילות בית העסק ואת הוראות החוק והפסיקה הרלוונטית לצורך מתן ייעוץ משפטי נכון ולרוונטי לעסק.

ניתן לעבוד עם עורך דין עסקי על בסיס ריטיינר

התקשרות בין בית עסק לעורך דין עסקי מתבססת לעיתים על בסיס הסכם ריטיינר. במסגרת ריטיינר בית העסק שוכר את שירותיו של עורך דין לעסק על בסיס חודשי ומשלם על בנק שעות. במסגרת אותו בנק שעות בית העסק יכול לקבל שירותים משפטיים שונים במחיר מופחת.

כמובן שהסכם ריטיינר יכול לכלול הסכמות שונות בין בית העסק לעורך הדין. כך לדוגמה ניתן לקבוע שככל שבית העסק רוכש יותר שעות עבודה הוא מקבל הנחה גבוהה יותר. אפשרות נוספת היא רכישת בנק שעות מדורג. לדוגמה: עבור ה-20 השעות הראשונות תעריף של 1000 ש"ח לשעה (לדוגמה), עבור ה-10 השעות הבאות, תעריף של 800 ש"ח לשעה (לדוגמה), ועבור כל שעה נוספת תעריף של 600 ש"ח לשעה.

אפשרות נוספת היא לשלם ריטיינר חודשי עבור משימות מוגדרות מראש ובגין טיפול משפטי "חריג" להגיע להסכמות על תשלום נפרד.

ניתן לעבוד עם עורך דין לעסק על בסיס משימות ספציפיות

ישנם בתי עסק שמעוניינים לחסוך בהוצאות משפטיות ואינם מעוניינים לשכור שירותיו של עורך דין לעסק באופן קבוע. לרוב מדובר בבתי עסק בתחילת דרכם שמתקשים לעמוד בהוצאות כספיות קבועות. במקרים אלה אותם בתי עסק יכולים להעזר בשירותיו של עורך דין לעסק לצורך משימות ספציפיות, כגון טיפול בתביעה חריגה או מתן הערות על חוזה מסוים. בצורה כזו בית העסק עדיין נהנה משירות משפטי איכותי אך נמנע מלשלם לעורך דין באופן חודשי קבוע.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין – עורך דין לעסקים

עורך דין אדי בליטשטיין – עורך דין עסקי מנוסה

עורך דין אדי בליטשטיין היה בעברו אחד היועצים המשפטיים של חברת פלאפון. בשנים האחרונות עורך דין אדי בליטשטיין מלווה עסקים גדולים וקטנים במסגרת הליכים משפטיים מורכבים, כגון תביעות ייצוגיות.

בנוסף, עורך דין אדי בליטשטיין מספק לבתי העסק ייעוץ משפטי שוטף. אם נחוץ לכם עורך דין לעסק המנוסה מאוד בעולם המשפט, אתם מוזמנים ליצור קשר טלפוני עם משרדנו.

שאלות נפוצות בעניין עורך דין עסקי

האם עורך דין עסקי יכול לייצג את העסק בכל הסוגיות המשפטיות האפשריות?

לא.
גם עורך דין מצטיין אינו בקיא בכל תחומי המשפט. יתכן שיעלו סוגיות שיצריכו ידע ספציפי. לדוגמה: תביעות של עובדים שכירים בעסק נגד בית העסק יצריכו יצירת קשר עם עורך דין דיני עבודה.

כמה עולה עורך דין עסקי?

גובה שכר הטרחה נקבע בהתאם לסוגיה הרלוונטית המצריכה טיפול. במקרים רבים בית העסק משלם לעורך הדין "ריטיינר" (תשלום חודשי קבוע) במסגרתו עורך הדין מקדיש לעסק מספר שעות קבוע ומוסכם מראש לטיפול בבעיותיו המשפטיות של העסק.
גובה הריטיינר נקבע ומוסכם מראש.

ניתן גם להגיע להסכמה ששוכרים שירותיו של עורך דין עסקי על בסיס הסוגיה או המקרה הרלוונטי ומשלמים שכר טרחה בהתאם לאותה סוגיה.

האם כל עורך דין יכול להיות עורך דין עסקי?

לרוב עורך דין עסקי הוא עורך דין בעל אוריינטציה עסקית. כלומר, עסק בעבר ועוסק בהווה בסוגיות הקשורות לעסקים, ופתרון סכסוכים עסקיים. לא כל עורך דין בקיא בדקויות הרלוונטיות לעולם העסקי.

האם כל עסק חייב לשכור שירותיו של עורך דין לצורך קבלת ליווי עסקי?

אין כל חובה בחוק המחייבת עסק לשכור שירותיו של עורך דין על מנת שילווה את העסק. יחד עם זאת, מציאות החיים מלמדת שככל שהעסק גדול יותר, כך הוא נזקק יותר ויותר לליווי משפטי קבוע ואיכותי, על מנת למזער סיכונים ולצמצם חשיפה משפטית.

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 57

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בעמוד אודות.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב