עורך דין אדי בליטשטיין

תביעות נגד יבואני רכב – איך מנצחים יבואן ומקבלים פיצוי?

תביעות נגד יבואני רכב
תביעות נגד יבואני רכב
5
(163)

תביעות נגד יבואני רכב אינן תביעות פשוטות. יבאוני רכב יודעים שיש להם הרבה מה להפסיד ולכן מנהלים תביעות עד למתן פסק הדין. יבואן רכב שיתפשר במהלך התביעה יודע שהוא יפסיד הרבה מאוד כסף, משום שאם הוא יסכים לקבל חזרה את הרכב שהוא מכר ללקוח הוא לא יוכל למכור אותו שוב כרכב חדש.

סיבה נוספת מדוע תביעות נגד יבואני רכב הן כה מורכבות היא משום שתביעות אלה יכולות להוביל להגשת תביעה ייצוגית. יבואני רכב, ובמיוחד יבואנים של דגמים נפוצים ופופולאריים, אינם רוצים להתמודד עם תביעות ייצוגיות משום שאם הם יפסידו הם עשויים לעמוד בחשיפה לשלם מיליונים רבים כפיצוי ללקוחות.

תביעות נגד יבואני רכב מנוהלות על ידי עורך דין אדי בליטשטיין מזה למעלה מעשור, במסגרתן יוצגו על ידי משרדנו תובעים רבים מאוד אשר נפגעו מיבואני רכב.

הוגשו על ידי משרדנו תביעות נגד יבואני רכב רבים, ובגין נזקים שונים, וזכינו להצלחות רבות בבתי המשפט. מעוניינים להגיש תביעה נגד יבואן רכב? צרו קשר עם משרדנו.

ניתן להימנע מהגשת תביעות נגד יבואני רכב על ידי בדיקת הרכב לפני המסירה

העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לכל לקוח הוא לנסות להימנע מהגעה לבית המשפט. הגעה לבית המשפט כרוכה בהרבה מאוד עצבים, זמן, ולא פחות חשוב, כסף שעל הלקוח לשלם (לדוגמה: אגרת בית משפט, חוות דעת מומחה, שכר טרחת עורך דין). מסיבה זו כדאי לעשות כל מה שניתן (באופן הסביר) על מנת להקטין את הסיכוי שתאלצו להגיש תביעה.

במקרים בהם רוכשים רכב חדש מיבואן רכב כל מה שאתם צריכים לעשות על מנת להקטין את הסיכוי שתאלצו להגיש תביעה כנגדו בשלב מאוחר יותר, הוא לבדוק שהרכב תקין מבחינה חיצונית (לתעד בווידאו), שלא נדלקו נורות המעידות על תקלות, ושקיבלתם בפועל את הדגם שהזמנתם ולא דגם עם מפרט נחות יותר.

אם לאחר שקיבלתם את הרכב בפועל אתם נתקלים בתקלות חשוב מאוד לתעד אותן בווידאו ולפנות בכתב ליבואן הרכב בהקדם האפשרי ולתאר את התקלה. תיעוד זה הוא שמסייע לעיתים בניצחון במסגרת תביעות נגד יבואני רכב. ככל שיש תיעוד מפורט יותר המתאר תקלות רבות יותר, כך הדבר פועל לטובת הלקוח (התובע) ומקל על הניצחון בתביעה.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תביעות נגד יבואני רכב

תיעוד מוסכי היבואן עשוי לסייע במסגרת תביעות נגד יבואני רכב

כדי להצליח במסגרת תביעות נגד יבואני רכב חשוב גם להקפיד למסור את הרכב לבדיקה במוסך היבואן בעת איתור כל תקלה. רכב חדש עם תקלות זה בהחלט לא דבר נעים, ובעיקר יוצר עוגמת נפש רבה ומוביל לבזבוז זמן, אך חייבים למסור את הרכב למוסך היבואן על מנת שיבדוק ויאמת את התקלה.

ישנו הבדל רב בהגשת תביעות נגד יבואני רכב כאשר מוסך היבואן מאמת את התקלה או התקלות עליהן מלין הלקוח לבין מצב שבו מוסך היבואן אינו מאתר את התקלות.

עמדת בתי המשפט היא שאדם שרכש רכב חדש אינו אמור "לבלות" באופן קבוע, וזמן קצר לאחר רכישת רכב חדש, במוסכים. לכן, אם איתרתם תקלה ברכב אחרי רכישה של רכב חדש חשוב שהיא תתועד. אם תקלה זו גורמת לכם להגיע פעמים רבות למוסכים זה רק מגדיל את הסיכוי שבית המשפט יורה על ביטול עסקה של רכישת הרכב. בתי המשפט מבינים שזה לא מצב תקין כאשר רכב חדש מגיע פעם בחודש (או יותר מכך) למוסך. במצבים אלה גם אם בית המשפט לא יורה על ביטול עסקה, בעל הרכב צפוי לקבל פיצוי כספי משמעותי.

בזמן שאתם ממתינים במוסך דאגו לצלם (תמונות וגם וידאו) כיצד מטפלים ברכב. לדוגמה: אם מפרקים את כל המנוע הדבר עשוי להעיד על כך שישנה תקלה חמורה ברכב שעשויה להשפיע גם על ערכו. במקרים אלה תביעות נגד יבואני רכב עשויות להיות פשוטות יותר להסבר. תמונה אחת שווה אלף מילים ובמקרים שבהם יש תמונות המעידות על פירוק הרכב, הדבר בהחלט יעביר את המסר הנכון לשופט.

לעומת זאת, אם מוסכי היבואן לא מאמתים את התקלה או התקלות עליהן מלין הלקוח, המצב קצת מורכב יותר. במקרים אלה במסגרת תביעות נגד יבואני רכב לא מספיק לטעון "יש לי תקלה ברכב" משום שיבוא נציג היבואן ויטען שטענות הלקוח/התובע נבדקו ונמצאו לא מוצדקות. במקרים אלה לשופט אין את הכלים או סיבה להעדיף את גרסת התובע, ולכן התביעה, לרוב, תדחה.

על מנת להימנע ממצבים אלה, במקרים שמוסך היבואן אינו מאמת את התקלה כדאי לשכור שירותיו של מומחה בתחום הרכב (עדיפות למומחה לרכב הספציפי שלכם) על מנת שיכתוב חוות דעת מומחה ובה יפרט שהוא בדק את תלונות הלקוח, אימת את התקלות, ויפרט לבית המשפט מדוע מדובר בתקלות חמורות או כאלה שמקטינות את ערכו של הרכב באופן משמעותי. במקרים אלה סיכוי הזכייה במסגרת תביעות נגד יבואני רכב גדל בצורה משמעותית.

תיעוד בכתב של כל השיחות עם נציגי השירות של יבואן הרכב

דרך נוספת להגדיל את סיכויי ההצלחה במסגרת תביעות נגד יבואני רכב היא לתעד כל מה שאומרים או מבטיחים לכם נציגי יבואן הרכב. התכתבויות בוואטספ עדיפות אפילו על הקלטות של שיחות משום שהקלטות של שיחות צריכים לתמלל ולהגיש לבית המשפט. התכתבויות וואטסאפ מצריכות רק לבצע תצלומי מסך על מנת להגישן לבית המשפט.

בדיוק מאותה סיבה עדיף להימנע מהודעות קוליות בוואטסאפ. דאגו שההתכתבות תהיה פשוטה להבנה ככל הניתן. תביעה על מכירת רכב לא תקין הופכת להיות הרבה יותר פשוטה כאשר השופט מצליח לקרוא בבירור כיצד הלקוח פנה שוב ושוב לנציגי היבואן לאחר איתור תקלות ברכב חדש (או משומש).

במסגרת התכתבויות אלה תשתדלו לדייק ככל הניתן בתיאור התקלה. תדרשו פיצויים בגין התקלות, ובמקרים שבהן התקלות חוזרות על עצמן שוב ושוב או אם מדובר בתקלה רצינית, תדרשו ביטול עסקה (חשוב מאוד לנקוב במילים אלה).

תביעות נגד יבואני רכב
התכתבויות וואטסאפ עם נציגי יבואני הרכבים עשויות להקל על תביעות נגד יבואני רכב

אם ביקרתם במוסך היבואן העבירו תמונות לנציגי יבואן הרכב על מנת להדגיש את חומרת התקלות/הנזקים (ככל שאותרו). כל אלה עשויים לשמש אתכם בעתיד במסגרת תביעות נגד יבואני רכב.

אל תמשכו את הזמן – אם יש תקלות ברכב חדש צריכים להגיש תביעה נגד היבואן

אחת הטעויות הנפוצות של בעלי רכבים חדשים היא שהם מאפשרים ליבואני הרכב למשוך זמן בהבטחות לפיצויים או הטבות בעקבות איתור התקלות. ככל שהזמן חולף כך הופך להיות קשה יותר ויותר להגיע למצב של ביטול עסקה. אין זה אומר שהדבר הופך להיות לבלתי אפשרי, אך בהחלט ניתן לזהות מגמה שבה בתי המשפט יעדיפו לפסוק פיצוי כספי (לעיתים פיצוי כספי גבוה) במקום ביטול עסקה, ככל שעבר זמן רב יותר ממועד ביצוע העסקה ועד להגשת התביעה.

צריכים גם לקחת בחשבון שברוב המקרים תביעות נגד יבואני רכב אורכות זמן רב מאוד (יותר משנה). כלומר, במשך פרק הזמן שבו מתנהל המשפט הלקוח יצטרך "לסבול" עם הרכב שברשותו. ככל שתקדימו להגיש את התביעה כך תקדימו גם את סיומו של המשפט וקבלת פסק דין המבהיר מה יש לעשות עם הרכב התקול שנמכר לכם.

דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שעל אף מתיקות השפתיים של נציגי היבואן, ההבטחות הרבות לפיצויים משמעותיים יתבררו בסופו של דבר כהטבות כמעט חסרות משמעות כספית מבחינתכם. לרוב מדובר בטיפול חינם או הטבה נוספת חסרת משמעות כלכלית. לא לכך מצפה אדם שרכש רכב חדש וקיבל רכב תקול.

עורך דין אדי בליטשטיין
מחפשים עורך דין לצורך הגשת תביעות נגד יבואני רכב? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

שאלות נפוצות בעניין תביעות נגד יבואני רכב

האם אפשר לנצח במסגרת תביעות נגד יבואני רכב?

בהחלט. תביעות נגד יבואני רכב אינן תביעות פשוטות אך בהחלט ניתן לנצח בהן.
חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין לענייני רכב המנוסה בהגשת תביעות נגד יבואני רכב או סוחרי רכב.

כמה זמן אורכות תביעות נגד יבואני רכב?

מכיוון שיבואני הרכב אינם ממהרים להתפשר, לרוב תביעות נגד יבואני רכב נמשכות למעלה משנה.
במקרים בהם יבואני רכב כן מעוניינים להגיע לפשרה, התביעה עשויה להסתיים הרבה יותר מהר.

כמה עולה לנהל תביעות נגד יבואני רכב?

צריכים לקחת בחשבון שלוש עלויות מרכזיות:
1. אגרת בית המשפט – תלויה בסכום התביעה.
2. חוות דעת מומחה (ככל שיש בכך צורך) – בדרך כלל בין 3000 – 7000 ש"ח בתוספת מע"מ.
3. שכר טרחת עורך דין – משתנה בהתאם למורכבות התיק. לא מדובר בתביעות בהן שכר הטרחה משולם בהתאם להצלחה או אחוזים בסוף התביעה.

האם אפשר להגיש תביעות נגד יבואני רכב לבית משפט לתביעות קטנות?

תיאורטית הדבר אפשרי אך זאת תהיה טעות קשה מצידו של הלקוח משום שבית משפט לתביעות קטנות מוגבל מבחינת סמכותו לפסוק פיצוי כספי עד לכ-34 אלף ש"ח. תביעות נגד יבואני רכב מוגשות, לרוב, לאחר רכישת רכב חדש. רכב חדש עולה הרבה יותר מכ-34 אלף ש"ח.

במקרים אלה הדרך הנכונה היא להגיש תביעה כספית או תביעה אזרחית לבית משפט השלום.
עורך דין אדי בליטשטיין
למשרדנו ניסיון רב בהגשת וניהול תביעות נגד יבואני רכב

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 163

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בעמוד אודות.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב