עורך דין אדי בליטשטיין

לתביעות מעל 100 אלף ש"ח חייגו

03-6427876

רימו אותי בקניית רכב – מה ניתן לעשות ומהן הזכויות שלי?

רימו אותי בקניית רכב

רימו אותי בקניית רכב זאת אמירה נפוצה של לקוחות שמגיעים למשרדנו לאחר שהם רכשו רכב חדש או רכב יד שניה. בכל מקרה הצורה שבה רימו את הלקוחות משתנה אך לכולם מכנה משותף אחד – לכולם נגרם נזק כספי משמעותי ובכל המקרים אילו הלקוחות היו יודעים את כל הפרטים הרלוונטיים לרכב שהם קנו – הם לא היו קונים אותו.

לאמירה רימו אותי בקניית רכב יכולות להיות משמעויות רבות אליהן אנסה להתייחס במאמר זה. לכל מקרה של רמייה יתכנו דרכי פעולה שונות, ובמקרים אלה כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני רכב, אך בשורה התחתונה האדם שרכש רכב בעקבות מעשה מרמה זכאי לדרוש ביטול עסקת הרכב, פיצוי כספי (לדוגמה ההפרש בין הסכום ששולם עבור הרכב לבין ערכו האמיתי של הרכב), או שילוב של שני הסעדים ביחד.

עורך דין אדי בליטשטיין מייצג מזה למעלה מעשור תובעים במסגרת תביעות בנושא רכבים. משרדנו טיפל כבר באינספור מקרים בהם רוכש רכב רומה (לרוב המוכר לא מגלה פרטים מהותיים כגון תאונות) ובזכות התביעות שהגשנו בתי המשפט פסקו על ביטול עסקה, החזרת הכספים לרוכש, וכמובן, פיצוי כספי לטובת הרוכש. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

רימו אותי בקניית רכב חדש – סיפקו לי דגם שונה

אחת הבעיות שנפוצות בעיקר אצל יבואני רכב ביבוא מקביל או בעסקאות לרכישת רכבי "0 קילומטר". הוא שהלקוח מקבל רכב מדגם מעט שונה מהדגם שהוא ביקש לרכוש. הסיבה לכך נובעת מהנחה שגויה של הרוכשים שאם ישנו דגם שנמכר על ידי יבואן מורשה בארץ יבואן מקביל יספק לרוכש את אותו הדגם בדיוק במחיר נמוך יותר. זהו לא תמיד המצב.

על מנת לחסוך בעלויות ולהגדיל את הרווחים יבואני רכב ביבוא מקביל מזמינים לעיתים תת דגמים של הרכבים שנמכרים בישראל על ידי יבואני הרכב המורשים, שאינם כוללים את כל מערכות הבטיחות או שאינם כוללים אביזרים אחרים. רכבים ללא אותם אביזרים כמובן זולים יותר, וכך המוכרים מרוויחים על חשבון הרוכשים. אם זוהי מדיניות היבואן והרבה מאוד לקוחות נפגעו מהיבואן באופן דומה, ניתן לשקול הגשת תביעה ייצוגית.

על מנת להימנע מחיפושים באינטרנט לאחר קבלת הרכב ולשאול מה לעשות אם רימו אותי בקניית רכב חדש, כדאי תמיד לדרוש מפרט רכב לפני ביצוע הרכישה. אם לרכב יש תת דגם עליכם לוודא מה בדיוק אתם רוכשים וכמובן שגם עליכם מוטלת החובה לעשות "שיעורי בית" ולוודא שאותו תת דגם תואם את מה שאתם רוצים לרכוש בפועל.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין לענייני רכבים אדי בליטשטיין מסביר כיצד לפעול אם רימו אתכם בעת קניית רכב

רימו אותי בקניית רכב – מכרו לי רכב תקול

סוגיה זו רלוונטית גם לרכבים (או משאיות) חדשים וגם לרכבים משומשים (יד שניה). תקלה ברכב אחרי רכישה זאת סוגיה מעצבנת במיוחד משום שלרוב הרכב עולה לרוכש לא מעט כסף, והרוכש כמובן מצפה לקבל רכב תקין שלא יצטרך לבלות בהזדמנויות רבות ובמשך זמן רב במוסך.

לפני שיוצרים קשר עם עורך דין נזקי רכב ומגישים תביעה על מכירת רכב תקול כדאי לפנות למוכר (בין אם מדובר בסוחר רכבים חדשים או במוכר פרטי). יש לפנות באופן מיידי לאחר גילוי התקלה בכתב (או בשיחה מוקלטת) ולהודיע על קיומה של התקלה ולדרוש את תיקונה או ביטול עסקה (הדרישה עשויה להשתנות בהתאם לחומרת התקלה – בתקלות חמורות עדיף לדרוש ביטול עסקה).

אם לא מדובר בתקלה חמורה ואתם מצליחים להגיע להבנות עם המוכר – ניתן להשאר עם הרכב. אם אתם לא מצליחים להגיע להבנות לא יהיה מנוס מהגשת תביעה אזרחית ולדרוש ביטול עסקה ופיצוי כספי.

רימו אותי בקניית רכב – סיפקו לי רכב שעבר תאונה

המקרים המורכבים יותר שבהם נאלץ משרדנו לטפל הם אותם מקרים בהם לקוחות פונים אלינו ומספרים לנו "רימו אותי בקניית רכב ומכרו לי רכב שעבר תאונה". המקרים האלה מורכבים במיוחד משום שהסיכוי לביטול עסקה לפני הגשת תביעה כספית אפסיים.

עניין נוסף שמקשה על הטיפול במקרים מסוג זה הוא ששוויו של הרכב בפועל הרבה יותר נמוך ממה ששילם הלקוח (במיוחד אם מדובר ברכב שעבר פגיעה בשלדה או רכב שהוכרז רכב אובדן להלכה). שוויו האמיתי של הרכב אינו מאפשר, לרוב, לבעל הרכב (הרוכש שאותו רימו) למכור את הרכב משום שאף אחד אינו מוכן לשלם את אותו המחיר, ובמקרים שמדובר בתאונה רצינית, יתכן שהרוכש כלל לא ימצא קונה חלופי.

ברוב המקרים האלה הרוכש יאלץ לפנות לבית המשפט ולדרוש את ביטולה של העסקה. לצערו של הרוכש, מדובר בתהליך לא קצר שיחייב את רוכש הרכב להשקיע לא מעט כסף (אגרה, שכר טרחת עורך דין, בזבוז ימי עבודה, וכו').

רימו אותי בקניית רכב
"רימו אותי בקניית רכב" – יש פיתרון משפטי

רימו אותי בקניית רכב – זייפו את הקילומטראז' ברכב

אחת השיטות הפשוטות יותר להגדיל את ערכו של הרכב היא לזייף את הקילומטראז' ולהקטין אותו. רכב עם קילומטראז' נמוך יותר הוא רכב שאותו המוכר יוכל למכור במחיר גבוה יותר. פעולה הקטנת הקילומטראז' בדרך כלל איננה מצריכה משאבים כספיים ניכרים ולכן רבים עושים זאת.

ישנן מספר פעולות שניתן לבצע לפני רכישת הרכב על מנת למזער את האפשרות שתגלו בעתיד שזייפו את הקילומטראז' והקטינו אותו.

ראשית – אפשר לבדוק את רישיון הרכב העדכני. מספר הקילומטרים שהרכב עבר בעת ביצוע הטסט האחרון יופיע בו. השוו את הנתונים. אם ישנה חריגה של יותר מ-15,000 – 20,000 ק"מ כדאי לעשות בדיקות נוספות. אם מספר הקילומטרים שהרכב מציג בפועל נמוך ממספר הקילומטרים שמופיעים ברישיון הרכב, כנראה שבוצעה פעלות זיוף והפחתת קילומטראז'.

על מנת למנוע טענות כגון רימו אותי בקניית רכב אפשר גם לבקש מהמוכר את היסטוריית הטיפולים של הרכב. גם שם ניתן למצוא רישום של מספר הקילומטרים שהרכב עבר לפני כל טיפול. אם מספר הקילומטרים שמופיע בהיסטוריית הטיפולים גבוה ממספר הקילומטרים שהרכב מציג במעמד ביצוע הרכישה – כנראה שביצעו זיוף והפחיתו את מספר הקילומטרים.

רימו אותי בקניית רכב – סוחר הרכבים המשומשים לא סיפק לי טופס גילוי נאות

בעת ביצוע עסקה עם סוחר רכבים משומשים על הסוחר לספק לרוכש לפני ביצוע העסקה (לפני חתימה על חוזה למכירת רכב) טופס שנקרא טופס גילוי נאות. במסגרת טופס זה על סוחר הרכבים לספק לרוכש מידע מהותי בדבר הרכב (תאונות, קילומטראז', האם הבעלים הקודמים הוא פרטי או השכרה או ליסינג, וכו').

סוחר רכבים שאינו מקיים את חובתו ומבצע את העסקה ללא מסירת טופס גילוי נאות, ובדיעבד מתברר שברכב ישנם פגמים כלשהם, מאפשר ללקוח להגיש תביעה נגד סוחר רכבים. בתי המשפט מייחסים חשיבות רבה לטופס זה ובמקרים רבים מקבלים תביעות נגד סוחרי רכבים שלא מסרו ללקוחות טופס גילוי נאות.

רימו אותי בקניית רכב – האם הדרך היחידה היא לפנות לבית המשפט?

לצערי, ברוב המוחלט של המקרים אדם אותו רימו בעת רכישת רכב חדש או משומש יאלץ להגיש תביעה לבית המשפט מפני שהוא לא יזכה לשיתוף פעולה מהמוכר (בשלב זה המוכר כבר קיבל את כל הכסף והוא לא יסכים להחזיר אותו).

בעת ניסוח כתב תביעה הרוכש יצטרף לפרט ולכתוב בצורה מפורשת "רימו אותי בקניית רכב ואם הייתי יודע מה מצבו האמיתי של הרכב לא הייתי רוכש אותו, גם לא במחיר נמוך יותר". מטרתו של משפט זה היא להבהיר לשופט שדן בתיק שאתם לא מחפשים לקבל החזר כספי חלקי אלא להחזיר את הרכב למוכר ולקבל בחזרה את כל כספכם.

עורך דין אדי בליטשטיין
צריכים עורך דין כדי להגיש תביעה בגין מעשה מרמה בעת מכירת רכב? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

לסיכום

כאשר אדם פונה למשרדנו ומספר לנו "רימו אותי בקניית רכב" ברוב המקרים נאלץ להמליץ לו להגיש תביעה. זה לא משנה אם מדובר במוכר פרטי או בסוחר רכבים חדשים או משומשים, ברגע שהמוכר קיבל את התשלום בעבור הרכב הוא לא יסכים להחזירו לרוכש.

במקרים אלה, לפני הגשת תביעה, כדאי לאסוף נתונים המעידים על כך שהפגם ברכב היה קיים עוד לפני הרכישה. לדוגמה: אם הרכב עבר תאונה ניתן לקבל את העבר הביטוחי של הרכב באמצעות מרכז הסליקה של חברות הביטוח. אתר זה יגלה לכם מתי הרכב עבר תאונה והאם הוא הוכרז רכב אובדן להלכה.

במקרים אלה צריכים הרבה סבלנות, אך אל דאגה, לרוב הצדק יוצא לאור ובית המשפט פוסק לטובת הרוכש, ומורה למוכר לקבל בחזרה את הרכב ולהחזיר לרוכש את כספו, בתוספת פיצוי כספי בגין עוגמת נפש והוצאות משפט.

שאלות נפוצות בעניין מה ניתן לעשות לעשות אם רימו אותי בקניית רכב

  • האם ניתן לדרוש ביטול עסקה אם רימו אותי בקניית רכב?

    כן. ברוב המקרים המוכר לא יסכים לבטל את העסקה לפני שתוגש תביעה לבית המשפט. בית המשפט מוסמך לתת צו המורה על ביטול עסקה.

  • האם ניתן לדרוש פיצוי כספי אם רימו אותי בקניית רכב?

    כן, אך גם במקרה זה תאלצו להגיש תביעה.

  • האם ניתן להגיש תלונה במשטרה אם רימו אותי בקניית רכב?

    כן, אך ישנה סבירות נמוכה שהמשטרה אכן תחקור את המקרה. יותר סביר שהתיק יסגר מחוסר עניין לציבור.

  • האם אני יכול לעשות שיימינג למוכר אם רימו אותי בקניית רכב?

    ניתן לפרסם את המקרה אך צריכים להצמד לעובדות. תמיד צריכים לקחת בחשבון שפרסום כזה עשוי להוביל להגשת תביעת לשון הרע נגד המפרסם. מומלץ להתייעץ עם עורך דין לשון הרע לפני הפרסום.

.

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

פניה לעו"ד אדי בליטשטיין

עורך דין אדי בליטשטיין מטפל בתביעות מעל 100 אלף ש"ח בלבד

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין
משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות מורכבות בסכומים העולים על 100 אלף ש"ח בלבד. למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בייצוג תובעים ונתבעים בבתי המשפט. המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בתחתית העמוד. עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.
0 +
מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות
0 +
מעל 750 לקוחות מרוצים
% 0
מאה אחוז יחס אישי לכל לקוח
המלצות מלקוחות קודמים
כותבים עלינו בתקשורת
מידע רלוונטי נוסף

משרדנו מטפל בתביעות מעל 100 אלף ש"ח בלבד. ליצירת קשר עם לעורך דין אדי בליטשטיין חייגו 03-6427876

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב