עורך דין אדי בליטשטיין

תביעה נגד קרסו מוטורס – האם ניתן לתבוע יבואן רכב ולנצח?

תביעה נגד קרסו מוטורס
תביעה נגד קרסו מוטורס
5
(62)

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה נגד קרסו מוטורס?

תביעה נגד קרסו מוטורס ניתן להגיש לאחר רכישת רכב מאחד היצרנים שהיא משווקת. לפי אתר פריסבי (freesbe), המותג באמצעותו פועלת קרסו מוטורס, היא משווקת רכבים מהיצרנים הבאים: BYD, XPENG, MG, אורה, איבזי, אינפיניטי, ג'ילי, דאצ'יה, טויוטה, יונדאי, ליפמוטור, מאזדה, מיצובישי, ניסאן, סיטרואן, סקודה, פיג'ו, צ'קי, קיה, רנו.

יתכן מאוד שבזמן שאתם תקראו מאמר זה קרסו מוטורס תשווק יצרנים נוספים או תפסיק לשווק חלק מהיצרנים שהוזכרו עד כה.

חשוב לשים לב שקרסו מוטורס משווקת לא רק רכבים חדשים, אלא גם רכבים משומשים של יצרנים שונים. כלומר, ניתן להגיש תביעה נגד קרסו מוטורס לאחר רכישת רכב חדש או רכב משומש. שימו לב; לא מגישים תביעה נגד פריסבי (freesbe) משום שמדובר רק בשם המותג, אלא במקרה של מחלוקת משפטית מגישים תביעה נגד קרסו מוטורס, שהיא החברה שמפעילה את המותג.

עורך דין אדי בליטשטיין מייצג מזה למעלה מעשור תובעים נגד יבואני רכבים וכן תובעים נגד סוחרי רכבים חדשים ומשומשים. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

תביעה נגד קרסו מוטורס
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תביעה נגד קרסו מוטורס

כיצד ניתן לנצח במסגרת תביעה נגד קרסו מוטורס?

בקרב לקוחות רבים של קרסו מוטורס ישנה הנחה שגויה שלא ניתן לנצח במסגרת תביעה נגד קרסו מוטורס משום שמדובר בחברה גדולה מאוד, שיש לה בוודאי אינספור עורכי דין. מסיבה זו רבים נוטים לוותר מראש על התביעה ובכך מוותרים על זכויותיהם או הפיצוי שמגיע להם (שלעיתים יכול להיות משמעותי מאוד).

עיון באתר תולעת המשפט (מאגר פסקי דין והחלטות) יגלה שקיימים קרוב ל-1000 הליכים שונים נגד קרסו מוטורס, ואלה רק התיקים שעודכנו באתר תולעת המשפט (בפועל מספר התביעות נגד קרסו מוטורס כנראה גבוה הרבה יותר).

זה רק מראה לכם שלקוחות רבים אכן מממשים את זכותם ומגישים תביעה נגד קרסו מוטורס אם נגרם להם עוול. עיון בתוצאות פסקי דין רבים יגלה קרוב לוודאי שהם גם זוכים בתביעותיהם או מגיעים לפשרות במהלך התביעה.

ה"סוד" לנצח במסגרת תביעה נגד קרסו מוטורס הוא די פשוט. ראשית, קרסו צריכה כמובן לפעול בצורה כלשהי שגרמה לכם לנזק. שנית, צריכים להתכונן בצורה נכונה לפני הגשת תביעה כספית או תביעה אזרחית נגד החברה.

טעות נפוצה שבגינה תביעות רבות נגד קרסו מוטורס לא מתקבלות היא מכיוון שהלקוחות נוטים להגיש תביעה מיד או בסמוך מאוד להתרחשות האירוע המזיק, ומבלי להתכונן כראוי. במקרים אלה לעיתים גם תיקון כתב תביעה לא תמיד יסייע, מהסיבה הפשוטה שבית המשפט לא תמיד יעתר לבקשה מסוג זה, ובכל מקרה עשוי לחייב את הלקוחות (התובעים) בהוצאות משפט בסכומים משמעותיים.

איסוף מסמכים לצורך תביעה נגד קרסו מוטורס

בשלב הראשון, לצורך הגשת תביעה נגד קרסו מוטורס, תתחילו מאיסוף כל המסמכים הרלוונטיים. לדוגמה: הסכם התקשרות, העתק מתעודת האחריות, היסטוריית הטיפולים, פניות למוסך, תשובות שקיבלתם מהמוסך, וכל מסמך אחר שעשוי להיות רלוונטי לתקלה או לנזק שנגרם לכם.

שלב זה הוא מאוד חשוב כי יתכן שתגלו שמסמכים אלה הם קריטיים כדי לבסס את טענותיכם בבית המשפט, וייתכן שללא מסמכים אלה לא תוכלו להוכיח את טענותיכם ולנצח בבית המשפט.

לדוגמה: בעת מכירת רכב יד שניה לא די בהחתמת הלקוח על חוזה למכירת רכב אלא על החברה להחתים את הלקוח גם על טופס גילוי נאות. במסגרת טופס זה על החברה לגלות לרוכש פרטים מהותיים שקבועים בהוראות חוק למכירת רכב משומש, כגון האם הרכב היה מעורב בתאונות.

אם החברה לא החתימה את הלקוח על טופס גילוי נאות ניתן לטעון שמדובר במצב של אי גילוי נאות במכירת רכב משומש והפרת חובה שקבועה בחוק, ונקודת ההתחלה שלכם במצב זה תהיה הרבה יותר טובה בבית המשפט. במקרים אלה החברה עשויה לטעון שהיא הציגה לכם טופס בדיקה של מכון לבדיקת רכבים כלשהו, אך על פי הפסיקה לא די בכך.

תביעה נגד קרסו מוטורס
שלב איסוף הנתונים הוא שלב חשוב מאוד לפני הגשת תביעה נגד קרסו מוטורס

פניה לנציגי החברה לפני הגשת תביעה נגד קרסו מוטורס

אחת הדרכים לאסוף מידע רלוונטי וחשוב היא פשוט לפנות לנציגי החברה. את הפניות כדאי לבצע בכתב לצורך תיעוד והצגת הדברים בבית המשפט (עדיף לפנות בכתב ולא להקליט שיחות משום שיהיה צורך לתמלל את השיחות, וזה יהיה כרוך בבזבוז זמן וכסף).

תחילה כדאי שתבצעו את הפניות בעצמכם. עליכם לבקש לקבל את המסמכים הרלוונטיים ולשאול שאלות רלוונטיות בעניין הנזק שנגרם לכם.

לדוגמה: אם מסרתם רכב לתיקון באחד ממוסכי קרסו מוטורס והחברה הודיעה לכם שהחלף הרלוונטי לא נמצא במלאי, ולא ידוע מתי בדיוק הוא יגיע לארץ, נסו לקבל תשובה זאת בכתב. ממקרים שמגיעים למשרדנו מתברר שיש לא מעט מקרים בהם קרסו מוטורס מתעכבת מאוד עם תיקון הרכב, ולעיתים הרכב שוהה מוסך החברה מספר חודשים.

לאחר שאספתם את כל המסמכים וקיבלתם את המידע הרלוונטי בכתב מנציגי החברה, צרו קשר עם עורך דין לענייני רכב המנוסה בהגשת תביעות נגד יבואני רכב. לפני הגשת תביעה נגד קרסו מוטורס עורך הדין ישלח מכתב התראה לפני הגשת תביעה שבו יפרט את הדרישות שלכם, ויקציב זמן מוגבל למענה (על מנת שהתשובה למכתב לא תגיע זמן רב לאחר שליחתו).

ברוב המקרים החברה לא תענה לדרישות שפורטו במכתב ולא יהיה מנוס מהגשת תביעה נגד קרסו מוטורס, אך במקרים רבים המענה על המכתב עשוי לספק לכם ולעורך הדין שלכם מידע חשוב או רלוונטי שיסייע לכם להכין כתב תביעה בצורה נכונה וחכמה יותר.

מאוד מומלץ לדרוש במסגרת מכתב התראה לפני תביעה לקבל את כל המסמכים שיש בידי החברה הרלוונטיים לרכב שלכם (היסטוריית הטיפולים, התכתבויות הרלוונטיות לרכב, פניות ליצרן בעניין הרכב שלכם, וכל מסמך אחר שעשוי להיות רלוונטי לרכב שלכם שנמצא בידי החברה).

לפני הגשת תביעה נגד קרסו מוטורס בדקו האם נחוצה חוות דעת מומחה

במקרם רבים במסגרת תביעה נגד קרסו מוטורס (או כל יבואן רכב אחר) נחוצה חוות דעת מומחה משום שלעיתים התביעה עוסקת בתקלות ברכב או בנזקים שהתקלות גרמו לרכב. השופט שדן בתיק הוא מומחה למשפט אבל הוא אינו מומחה לרכבים, ולכן עשויה להיות נחוצה חוות דעת שכזו על מנת להסביר לשופט מדוע אתם צודקים. לעיתים ללא הגשת חוות דעת הסיכויים לנצח תביעה נגד קרסו מוטורס לא יהיו גבוהים, במיוחד אם אתם לא תגישו חוות דעת מטעמכם, אך החברה תגיש חוות דעת מטעמה.

אמנם אין חובה לצרף חוות דעת מומחה עם הגשת כתב תביעה במסגרת תביעה בסדר דין רגיל (לעומת תביעה בסדר דין מהיר), אך עשוי להיות יתרון בהכנת חוות דעת מומחה לפני הגשת התביעה משום שהמומחה עשוי לסייע לכם להבין היכן ישנם קשיים בטיעון שלכם או בראיות שיש ברשותכם, וכך תוכלו לתקן את הנחוץ עוד לפני הגשת התביעה, ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם.

עורך דין אדי בליטשטיין
צריכים ליווי משפטי במסגרת תביעה נגד קרסו מוטורס? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

לסיכום

התשובה לשאלה האם ניתן להגיש תביעה נגד קרסו מוטורס ולנצח היא חיובית. עיון במאגרים המשפטיים יגלה תביעות רבות מאוד נגד קרסו מוטורס שחלק לא מבוטל מהם הסתיים בניצחון לקוחות החברה.

יחד עם זאת, כדי להצליח במסגרת תביעה נגד קרסו מוטורס צריכים להתכונן בצורה נכונה ולאסוף מסמכים רלוונטיים, לפנות בכתב לנציגי החברה ולקבל בכתב את תשובותיהם, וליצור קשר עם עורך דין לענייני רכב הבקיא בניהול תביעות נגד יבואני רכב.

הכנה נכונה וניהול נכון של תביעה נגד קרסו מוטורס הוא זה שיוביל לניצחון שלכם בבית המשפט.

שאלות נפוצות בעניין תביעה נגד קרסו מוטורס

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה נגד קרסו מוטורס?

המקרים הנפוצים בהם מוגשות תביעות נגד קרסו מוטורס הם תקלות ברכבים חדשים, אי גילוי נאות במכירת רכב משומש, תיקון שאורך זמן רב מאוד ולא סביר (למעלה מחודש), תיקונים חוזרים ונשנים בגין אותה תקלה או תקלות שונות, אי קיומם של חלקי חילוף במלאי החברה, ועוד.

כמה זמן עשויה להימשך תביעה נגד קרסו מוטורס?

לרוב תביעות אלה נמשכות למעלה משנה. במקרים חריגים גם למעלה משנתיים.

כמה עולה לנהל תביעה נגד יבואן רכב?

צריכים לקחת בחשבון שלוש עלויות מרכזיות:
1. שכר טרחת עורך דין – משתנה מתיק לתיק אך במקרים "סטנדרטיים" הוא לרוב לא יפחת מ-20 אלף שקלים בתוספת מע"מ.
2. אגרת בית המשפט בגובה 2.5% מסכום התביעה (מחצית יש לשלם במועד הגשת כתב התביעה ואת המחצית השניה בשלב הרבה יותר מתקדם).
3. חוות דעת מומחה – ככל שנחוצה חוות דעת שכזו, היא עשויה לעלות לפחות כמה אלפי שקלים.

האם בכל תביעה נגד יבואן רכב הניצחון מובטח?

ממש לא.
גם אם אתם צודקים, ללא עבודת הכנה נכונה וללא ניהול נכון של התביעה על ידי עורך דין הבקיא בסוגיות אלה, סיכויי ההצלחה שלכם לא גבוהים.

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 62

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בעמוד אודות.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב