עורך דין אדי בליטשטיין

עורך דין לענייני רכב בראשון לציון

עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין עוסק בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות בתחום הרכב.

למשרדנו ניסיון רב והצלחות מוכחות בניהול הליכים משפטיים העוסקים בתחום הרכב, לרבות בתביעות נגד יבואני ומוכרי רכבים חדשים ומשומשים.

אל תוותרו על הפיצוי שלכם וצרו קשר עכשיו עם עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין לבדיקת סיכויי ההצלחה במקרה שלכם.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין
המלצות שקיבלנו מלקוחות המשרד

כיצד עורך דין לענייני רכב יכול לסייע לכם?

עורך דין לענייני רכב יכול לסייע לתובעים או נתבעים בתביעות הרלוונטיות לתחום הרכב. עסקאות של רכבים חדשים או משומשים מערבות סכומי כסף משמעותיים, ולעיתים מדובר במאות אלפי שקלים כאשר רוכשים רכב חדש מיבואן. גם תיקון לנזקים לרכבים חדשים או משומשים יכולים להגיע לסכומי כסף משמעותיים. במצבים שכאלה קיים קושי להגיע להסכמות לפני הגשת תביעה אזרחית לבית המשפט כי לא היבואנים, לא סוחרי רכבים העוסקים במכירת רכבים חדשים או משומשים, לא המוסכים שמתרשלים בתיקון רכבים, ולא גורמים אחרים מעולם הרכב, לא מעוניינים לשלם ללקוח בגין הנזקים שנגרמו לו. בדיוק במצבים אלה עורך דין לענייני רכב נכנס לתמונה.

עורך דין לענייני רכב יוכל לבחון את הסוגיה, לתת לכם ייעוץ משפטי מקצועי ולייצג אתכם בתביעה לצורך קבלת פיצוי כספי משמעותי. חשוב ליצור קשר עם עורך דין לענייני רכב מנוסה אשר ייצג בעבר בתיקים דומים, מכיוון שיבואני וסוחרי הרכבים נעזרים בעורכי דין מטעמם אשר ייצגו אותם בתביעות רבות והם מנוסים מאוד בשכנוע שופטים שהלקוחות שלהם פעלו על פי חוק, ושדווקא הלקוח שמנסה לקבל פיצוי כספי פעל בניגוד לדין ובחוסר תום לב.

במשך שנים רבות עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין ייצג תובעים ונתבעים רבים מאוד, זכה להצלחות רבות ויוצאות דופן בתביעות בתחום הרכב (חלקן זכו לסיקור תקשורתי בעיתונים המובילים – ראו דוגמה בהמשך), צבר ניסיון רב, ויודע אילו טיעונים משפטיים לטעון על מנת לשכנע שופטים בצדקת לקוחותיו. לקוחות משרדנו קיבלו לאורך השנים פיצויים כספיים משמעותיים בתביעות העוסקות ברכבים.

השאירו פרטים - עורך דין לענייני רכב יחזור אליכם

עורך דין לענייני רכב מסביר כיצד להתכונן להגשת תביעה

איסוף מסמכים רלוונטיים

כאשר מתכוננים להגשת תביעה כספית העוסקת בתחום הרכב (בין אם מדובר ברכישת רכב חדש או משומש, ובין אם מדובר בתביעה בגין טיפול רשלני ברכב שגרם לרכב לנזקים כספיים) חשוב מאוד לדאוג לאסף את כל המסמכים הרלוונטיים.

לדוגמה: אם ביצעתם רכישת רכב חדש ואתם רוצים לטעון שהטעו אתכם בפרטים כלשהם, חשוב לנסות ולאתר את מודעת המכירה (אם הרכב פורסם באינטרנט) ולשמור העתק ממנה, חשוב לאתר את כל הסכם ההתקשרות ומסמכים נוספים שחתמתם עליהם, חשוב לדאוג שיש לכם העתק מטופס גילוי נאות שנמסר לכם (רלוונטי לעסקאות רכב יד שניה – ראו דוגמה מטה), וחשוב מאוד לשמור את כל ההתכתבויות שהיו לכם עם אנשי המכירות או הגורמים שטיפלו בכם. כל אלה עשויים להיות רלוונטיים מאוד בעת ניהול תביעה כספית נגד הנתבע/ים. ללא מסמכים אלה עבודתו של עורך דין לענייני רכב עשויה להיות הרבה יותר מורכבת, והדבר עשוי להשפיע על סיכויי ההצלחה שלכם.

הודעה בכתב על הפגם שאיתרתם ברכב

לאחר שאיתרתם פגם כלשהו ברכב, ובמיוחד כאשר מדובר בפגם משמעותי (לדוגמה: לפני רכישת הרכב נאמר לכם שהרכב לא עבר תאונות אבל בפועל איתרתם פגיעה בשלדה) חשוב מאוד לא לקיים שיחות טלפוניות אלא דווקא התכתבות בכתב. הסיבה לכך היא ששיחות טלפוניות לא תמיד מוקלטות ומנגד התכתבויות נשמרות בטלפון או בתיבת הדוא"ל וניתן לשחזרן ולהציגן בבית המשפט.

יתרה מזאת, כאשר אתם פונים בכתב והצד השני מגיב ומפרט לכם מדוע אתם אולי טועים, טיעונים אלה יוכלו לשמש אתכם בבית המשפט ולצד שכנגד יהיה קשה הרבה יותר לשנות גרסה ולטעון טיעונים חדשים.

יצירת קשר עם עורך דין לענייני רכב

בהנחה שלא הגעתם לפיתרון לשביעות רצונכם לעיתים לא יהיה מנוס מיצירת קשר עם עורך דין לענייני רכב. עורך דין לענייני רכב יפגש איתכם, יבחן את הנתונים והמסמכים ויסביר לכם האם אתם מוכנים להגשת תביעה או שאתם צריכים לעשות "שיעורי בית" נוספים כדי להגיע למצב שבו אתם מגישים תביעה במסגרתה סיכויי ההצלחה גדולים ככל האפשר. במסגרת אותם "שיעורי בית" יתכן שתדרשו לחפש מסמכים נוספים או לקיים התכתבויות או שיחות מוקלטות עם הגורם שבכוונתכם לתבוע. כדאי מאוד להתייחס להנחיות אלה ברצינות מכיוון שהן יכולות להשפיע על סיכויי ההצלחה שלכם בבית המשפט.

שלב ההחלטה לאיזה בית משפט כדאי להגיש את התביעה

לרוב תביעות בענייני רכב מוגשות לבית משפט השלום, אך ישנם מקרים מסוימים שבהם כדאי לשקול הגשת תביעה קטנה לבית משפט לתביעות קטנות. חשוב להבין שבית משפט לתביעות קטנות ובית משפט השלום אלה שתי ערכאות שיפוטיות שונות, ויש לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. לדוגמה: עורך דין לענייני רכב לא יוכל לייצג אתכם במסגרת תביעה קטנה וזאת מכיוון שישנו איסור על עורכי דין לייצג בבית משפט זה. במצב שבו לא תוכלו להעזר בשירותיו של עורך דין לענייני רכב סיכויי ההצלחה שלכם יהיו קטנים יותר, אך מצד שני אתם עשויים לחסוך תשלום שכר טרחה משמעותי.

מנגד, הגשת תביעה לבית משפט השלום כרוכה בתשלום אגרה גבוהה יותר, ניהול התביעה נמשך לרוב הרבה יותר זמן (בדרך כלל יותר משנה) ותצטרכו לשלם שכר טרחה לעורך הדין שייצג אתכם.

לעיתים לא יהיה מקום לשקול לאיזה בית משפט להגיש את התביעה מכיוון שסכום הנזק יעלה על 34 אלף ש"ח. מכיוון שבית משפט לתביעות קטנות בעל סמכות לדון בתביעות עד כ-34 אלף ש"ח (הסכום מתעדכן מעט מדי שנה), והנזק שנגרם לכם עולה על סכום זה, ברירת המחדל תהיה בית משפט השלום.

אם בכל זאת אתם מעוניינים להמנע מלשכור עורך דין לענייני רכב, וסכום הנזק שנגרם לכם קרוב לכ-34 אלף ש"ח, ניתן לשקול לוותר על חלק מסכום התביעה ולהגיש את התביעה לבית משפט השלום (יש מקום לשקול אפשרות זו כאשר סכום הנזק לא עובר את ה-40 אלף ש"ח).

שליחת מכתב התראה לפני תביעה מטעמו של עורך דין לענייני רכב

אם החלטתם לשכור שירותיו של עורך דין לענייני רכב, לרוב, ההמלצה תהיה לשקול לשלוח מכתב התראה לפני תביעה מטעמו של עורך דין לענייני רכב. ברגע שהנתבע הפוטנציאלי רואה ששכרתם שירותיו של עורך דין, במקרים רבים ההתנהלות שלו היא אחרת, וייתכן שניתן יהיה להשיג את התוצאה הרצויה עוד לפני הגשת התביעה.

חשוב להבין שמכתב התראה עולה ללקוח הרבה פחות כסף לעומת שכר טרחה בגין ניהול תביעה, ולכן, אם ישנו סיכוי שתושג תוצאה מלאה או חלקית כדאי לשקול אפשרות זו בחיוב.

לעומת זאת, צריכים גם לזכור שככל שסכום הנזק שנגרם לתובע הפוטנציאלי גבוה יותר, כך הסבירות להגיע לפשרה לאחר שליחת מכתב התראה הופכת להיות נמוכה יותר, מכיוון שלנתבע הפוטנציאלי אין אינטרס לשלם סכומי כסף גבוהים מאוד אם התביעה לא הוגשה או שאין עדיין החלטה שיפוטית שמחייבת אותו לשלם.

שכירת אנשי מקצוע מתחום הרכב לצורך חוות דעת משפטית

עורך דין לענייני רכב יודע שבמקרים מסוימים יש מקום לערב אנשי מקצוע מתחום הרב לצורך הגדלת סיכויי הצלחת התביעה.

לדוגמה: במקרים שבהם נמכר לכם רכב אחרי תאונה, מבלי שהדבר גולה לכם טרם ביצוע העסקה, ואתם שוקלים לתבוע הפרש בין הסכום ששילמתם לבין הסכום שהרכב שווה בפעול (בתוספת פיצוי כספי בגין עוגמת נפש ונזקים נוספים שנגרמו לכם), כדאי להסתייע בחוות דעת מומחה מטעם שמאי שיוכל להעריך את הנזקים שנגרמו לרכב ואת שוויו האמיתי של הרכב במועד ביצוע העסקה.

צריכים לזכור ששופט הוא מומחה למשפט הישראלי אך הוא אינו מומחה לסוגיות הקשורות ברכבים והוא בוודאי אינו יכול להחליף שמאי בהערכת הנזקים. מסיבה זו, ככל שהנזק אינו זניח כדאי לשכור שירותיו של שמאי (או אנשי מקצוע רלוונטיים אחרים שיכולים לסייע במתן חוות דעת משפטית) על מנת שהשופט יוכל להבין בקלות את הסוגיה, הנזקים, והפערים הכספיים. באופן זה לשופט יהיה הרבה יותר פשוט להכריע בסוגיה.

אם בית המשפט יקבל את התביעה הוא גם יפסוק לכם החזר בגין הוצאות המומחה אותו נאלצתם לשכור לצורך הגשת התביעה ומיצוי הזכויות המשפטיות שלכם.

טופס גילוי נאות - תביעה נגד סוחר רכבים - כתבה במעריב מיום 10.5.2022
כתבה במעריב על עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין

השאירו פרטים - עורך דין לענייני רכב יחזור אליכם

עורך דין לענייני רכב עונה על שאלות נפוצות

טופס גילוי נאות הוא טופס שעל סוחר רכבים שעוסק במכירת רכבי יד שניה להחתים את הלקוח עוד לפני השלמת העסקה.

במסגרת טופס על סוחר הרכבים לגלות ללקוח עוד לפני ביצוע העסקה פרטים מהותיים על הרכב, לדוגמה: האם הרכב עבר תאונות, כמה קילומטרים הרכב נסע עד למועד המכירה, האם הבעלים הקודמים הם בעלים קודמים או שמדובר ברכב השכרה/ליסינג, ועוד.

ניתן להגיש תביעה נגד סוחר רכבים אם הוא לא מסר לכם טופס זה.

פרק הזמן שבו נמשכת תביעה משתנה מתיק לתיק, ותלוי, בין היתר, ביומן בית המשפט.

ישנם בתי משפט עמוסים יותר (לדוגמה בית המשפט בתל אביב) וישנם בתי משפט עמוסים פחות (לדוגמה בית המשפט באשקלון). ככל שיומנו של השופט פנוי יותר כך ניתן לקבוע דיונים בהפרש זמנים קטן יותר.

לרוב, תביעות בנושא זה נמשכות לפחות שנה.

גובה שכר הטרחה משתנה מתיק לתיק בהתאם לרמת המורכבות שלו. ככל שהתיק מורכב יותר כך שכר הטרחה יהיה גבוה יותר, וככל שהתיק פשוט יותר כך שכר הטרחה יהיה נמוך יותר.

משרדנו לא מטפל כלל בתיקים בהם הנזק שנגרם ללקוח נמוך מ-50 אלף ש"ח.

חשוב להבין שבית המשפט הוא מקום שבו אי הוודאות זה דבר בולט. גם תיקים שנראים תחילה כ"תיקים בטוחים" יכולים להדחות בבית המשפט, והסיבות לכך רבות ומגוונות, לרבות עדות גרועה של התובע בבית המשפט.

עורך דין לענייני רכב יכול לסייע בהגדלת סיכויי ההצלחה אך עורך דין לענייני רכב לעולם לא יוכל לתת "תעודת ביטוח" שהתביעה שתגישו תסתיים בהכרח ב-100% הצלחה.

חשוב גם להבין שבית המשפט יכול לקבל רק חלק מהטענות כך שאם לדוגמה תבעתם 100 אלף ש"ח והתקבלו חלק מהטענות, יתכן שתקבלו רק חלק מהסכום שתבעתם.

אם המוכר מסכים לבטל את העסקה ניתן יהיה לבטל אותה גם לאחר שהרכב נרשם על שם הקונה.

הבעיה האמיתית היא שהסבירות שמוכר הרכב יסכים לבטל את העסקה לאחר שהרכב נרשם על שם הקונה היא נמוכה מאוד.

לרוב, לצורך ביטול עסקה במקרים אלה על הרוכש יהיה להגיש תביעה לבית המשפט, לפרט ולהוכיח שהמוכר עשה משהו לא בסדר (לדוגמה: הטעה את הקונה) על מנת שבית המשפט יורה על ביטול העסקה, החזרת הרכב למוכר והחזרת הכסף לקונה.

תביעה לביטול עסקה של רכב אינה תביעה פשוטה.

אחת הבעיות הקשות במכירת/רכישת רכבי יד שניה היא שהמוכרים (בעיקר סוחרי רכב) מקטינים את מספר הקילומטרים שהרכב עבר, כך שמד הקילומטרים מציג נתון נמוך באופן משמעותי.

הסיבה לכך היא שרכב שנסע מספר קילומטרים נמוך יותר הוא רכב ששווה יותר כסף, ורכב שנסע יותר קילומטרים שווה פחות כסף.

רכב שנסע הרבה יותר קילומטרים הוא רכב שבו גם הבלאי גבוה יותר, וייתכן שברכב כזה צריכים להשקיע כספים רבים לצורך ביצוע טיפולים ותיקונים.

על מנת לאתר הפחתה או זיוף של הנתונים במד הקילומטרים צריכים לנסוע למוסך מורשה על מנת שיחברו את הרכב למחשב ויבדקו האם בוצע שינוי כלשהו במד הקילומטרים.

אפשרות נוספת היא להשוות את רישיון הרכב הישן לנתון שמופיע במד הקילומטרים בעת הרכישה. בעת כל טסט (חידוש רישיון הרכב) הבוחן מציין את מספר הקילומטרים שהרכב עבר במועד שהוא הגיע לטסט. נתון זה מופיע גם ברישיון הרכב.

אפשרות נוספת היא לבחון את היסטוריית הטיפולים של הרכב. בעת כל כניסה למוסך, מציינים את מספר הקילומטרים שהרכב עבר.

הסכום משתנה ממומחה למומחה אך בדרך כלל מדובר בסכומים שנעים בין 2000 – 5000 ש"ח בתוספת מע"מ.

עורך דין לענייני רכב הוא עורך דין העוסק בתחום הרכב על כל גווניו (תביעות מול יבואני רכב, תביעות מול סוחרי רכבים, תביעות מול מוסכים וכו').

תחום זה, כמו כל תחום משפטי אחרי, מצריך מומחיות, ידע וניסיון. אלה נצטברים לאורך שנות עבודה רבות.

ניתן לבחון אם עורך דין לענייני רכב שאליו בכוונתכם לפנות כותב באופן קבוע מאמרים משפטיים בתחום הרכב, ניתן לחפש פסקי דין בתיקים בהם ייצג אותו עורך דין ולהתרשם מהצלחותיו, ואפשר פשוט לקבל המלצה מאדם שטופל על ידי אותו עורך דין ולשאול האם אותו אדם היה מרוצה מהטיפול וההצלחה בתיק שלו.

אם רכשתם רכב או אם אתם עומדים לרכוש רכב, אתם יכולים לקבל את היסטוריית תביעות הביטוח (כדי לגלות אם הרכב היה מעורב בתאונות) באמצעות מרכז הסליקה של חברות הביטוח. עלות הבדיקה היא 10 שקלים בלבד.

עורך דין לענייני רכב
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין
טופס גילוי נאות
טופס גילוי נאות - חשוב לטיפולו של עורך דין לענייני רכב

עורך דין אדי בליטשטיין - עורך דין לענייני רכב מנוסה מאוד

עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מייצג מזה שנים רבות תובעים ונתבעים בתביעות העוסקות ברכבים חדשים או משומשים (רק בתביעות בנזקים מעל 100 אלף שקלים). ניסיונו הרב של עורך דין אדי בליטשטיין סייע ללקוחותיו לנהל ולנצח בתביעות מורכבות במיוחד בתחום הרכב.

לקוחותיו של עורך דין אדי בליטשטיין מפרסמים עליו באופן קבוע המלצות חמות באינטרנט וברשתות החברתיות, את חלקן תוכלו לקרוא בתחילת עמוד זה.

רוצים שעורך דין אדי בליטשטיין יסייע גם לכם בתביעה העוסקת ברכב חדש או משומש (בשווי העולה על 100 אלף ש"ח בלבד)? צרו איתנו קשר עכשיו.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 87

No votes so far! Be the first to rate this post.

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב