עורך דין אדי בליטשטיין

תביעה נגד יוניון מוטורס – מתי ועל מה אפשר לתבוע את טויוטה?

תביעה נגד יוניון מוטורס
תביעה נגד יוניון מוטורס
5
(37)

מיהי יוניון מוטורס?

יוניון מוטורס היא יבואנית רכבי טויוטה בישראל, ולכן תביעה נגד יוניון מוטורס תוכלו להגיש לאחר רכישת רכב טויוטה חדש או רכב טויוטה משומש מיוניון מוטורס, וככל שברכב יתגלו תקלות או פגמים מהותיים, או במקרים שבהם יש אי התאמה בין מה שהובטח לכם לבין הרכב שסופק לכם.

תביעה נגד יבואנית רכב גדולה כמו יוניון מוטורס איננה דבר פשוט. מאמר זה יסייע לכם להבין היכן הקושי בתביעות אלה, כיצד להתגבר עליו, וכיצד לנצח במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס בבית המשפט.

ככל שברשותכם רכב ששוויו מעל 50 אלף שקלים מומלץ מאוד להסתייע בשירותיו של עורך דין לענייני רכב המנוסה בתביעות בענייני רכבים, על מנת שילווה אתכם ויסייע לכם להתמודד עם עורכי הדין של יוניון מוטורס.

עורך דין אדי בליטשטיין מייצג מזה למעלה מעשור תובעים נגד יבואני רכב וסוחרי רכבים חדשים ומשומשים. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

תביעה נגד יוניון מוטורס
עורך דין ענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תביעה נגד יוניון מוטורס

תביעה נגד יוניון מוטורס לאחר רכישת רכב חדש

רכבי טויוטה הם רכבים יקרים יחסית למתחרים שלהם, ונחשבים לרכבים אמינים מאוד, אבל כמו תמיד ישנם יוצאים מן הכלל. כמו בכל רכב אחר גם ברכבים חדשים של טויוטה עשויים להתגלות פגמים, שחלקים לא רק משפיעים על חווית הנהיגה, אלא מונעים את הנהיגה לחלוטין.

במקרים אלה יש לבחון האם מדובר בתקלה חד פעמית או בתקלה חוזרת. ככל שמדובר בתקלה חד פעמים שתוקנה, ככלל לא תוכלו לנצח במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס, משום שהנחת המוצא שבכל רכב, גם רכב חדש לחלוטין, עשויה להתגלות תקלה, ועל פי תעודת האחריות יוניון מוטורס איננה מחויבת לבצע החלפה לרכב חדש. כלומר, אם המטרה שלכם היא לקבל רכב חדש לא יהיה מנוס מהגשת תביעה לבית המשפט.

לעומת זאת, אם מדובר בתקלה שחוזרת על עצמה ומחייבת אתכם להגיע שוב ושוב למוסך, ולמרות זאת התקלה לא נפתרת, זהו מקרה שבהחלט עשוי להתאים להגשת תביעה נגד יוניון מוטורס. לעיתים במקרים אלה תוכלו להגיש תביעה גם בחלוף חודשים ממועד קבלת הרכב, או אפילו לאחר יותר משנה.

פרט נוסף שצריכים לבחון ולקחת בחשבון הוא כמה זמן לוקח לתקן את הרכב. יתכן שמדובר בתקלה הראשונה של הרכב החדש שלכם, אבל יוניון מוטורס לא מצליחה לתקן את התקלה, והרכב נאלץ לשהות במוסך זמן רב מאוד. במקרים אלה נגרמת ללקוח עוגמת נפש רבה, אובדן הנאה מאי שימוש ברכב חדש, הרכב החדש מאבד משוויו (במיוחד בחודשים הראשונים שוויו של הרכב פוחת באופן משמעותי מדי חודש), ולעיתים הלקוח נאלץ לשכור על חשבונו רכב חלופי לצורך שימושיו היומיומיים. גם במקרים אלה ניתן לבחון הגשת תביעה נגד יוניון מוטורס.

שילוב של שתי הסוגיות: 1. תקלות חוזרות ונשנות; 2. פרקי זמן ארוכים לצורך תיקון הרכב, רק יגדילו את סיכויי הצלחתה של תביעה נגד יוניון מוטורס.

קחו בחשבון שבית המשפט אינו מומחה לעניינים טכניים, ולכן ברוב המקרים כדי לנצח במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס תאלצו להגיש חוות דעת מומחה. מטרתה של חוות דעת זו היא לפרט בפני בית המשפט מהם בדיוק הכשלים ברכב, כיצד הם משפיעים על נהיגה או בטיחות הרכב, האם ניתן/לא ניתן לתקן את הפגמים, כיצד פגמים אלה משפיעים על שוויו של הרכב, ועוד. חוות דעת מומחה צריכה כמובן להכתב על ידי מישהו שהוא מומחה ברכבי טויוטה, ולא כל מוסכניק שאליו תפנו.

תביעה נגד יוניון מוטורס לאחר רכישת רכב משומש

יוניון מוטורס מוכרת גם רכבי יד שניה תחת המותג Toyota Select:

כפי שניתן לראות מהפרסומת, יוניון מוטורס מדגישה שהיא מספקת אחריות יבואן רשמית, הרכבים עוברים מעל 150 בדיקות איכות קפדניות, ולפי הפרסומת מדובר ברכישת רכב משומש "כמו חדש….באחריות".

המוניטין של רכבי טויוטה בשילוב העובדה שרכישת רכב יד שניה מבוצעת מה"אמא ואבא" של מותג טויוטה בישראל, או לפחות בקשר הדוק אליו, מובילה רבים לרכוש רכבי יד שניה דווקא מיוניון מוטורס או מחברות אחרות אשר פועלות במשותף עם יוניון מוטורס תחת המותג Toyota Select.

יחד עם זאת, לא תמיד רכישה מחברה אשר פועלת תחת המותג Toyoya Select נטולת סיכונים. לעיתים תגלו שנמכר לכם רכב עם פגמים או אפילו חמור מכך, רכב שעבר תאונה מבלי שהדבר גולה לכם בשלב הרכישה.

במקרים אלה תאלצו להגיש כתב תביעה ולדרוש סעד ראוי מבית המשפט. מקרה שכזה נדון במסגרת תביעה בבית המשפט בפתח תקווה – ת"ק 5740-05-23 שרה אביגיל ארליך נ' פרס רכב השפלה.

באותו מקרה נקבע כך:

התביעה היא בגין הסתרת פרטים והצגת מצג כוזב ע"י הנתבעת בעת מכירת רכב טויוטה משומש לתובעת בשנת 2018.

התובעת העידה כי פנתה למחלקת טרייד אין של הנתבעת שנציגה הציג כסניף של טויוטה סלקט, כשעל פי הפרסום בגינו פנתה התובעת לנתבעת, נמכרים בו רק רכבי טויוטה ללא תאונות עם פגיעות בשילדה ושעברו בדיקות תקינות קפדניות. נציג הנתבעת אמר לתובעת כי הרכב דנן אפילו טוב יותר מרכבי טויוטה סלקט אחרים, שכן הוא עדיין באחריות היצרן. בהסכם המכר נכתב בהקשר זה כי "הרכב נמכר עם אחריות יצרן, ללא אחריות סלקט". התובעת הסבירה כי מעולם לא נאמר לה שאין מדובר ברכב העונה לקריטריונים של טויוטה סלקט, אלא להפך, נאמר לה כי היו לו רק כמה שריטות חיצוניות. עדות התובעת היתה מהימנה עלי.

התובעת הציעה את הרכב למכירה בשנת 2021 אך כאשר הקונה לקח את הרכב לבדיקה התברר כי הרכב עבר תאונה קשה בשנת 2016 בה הוכרז כאובדן להלכה בו גובה הנזק היה 51% מערך הרכב,  והיתה לו פגיעה בקורות מרכב קדמיות ומבנה תא מנוע. הוצגה חוות דעת שמאי.

הנתבעת טוענת כי הפרטים הרלוונטיים על מצב הרכב גולו לתובעת בעת המכירה, והיא ו/או בעלה חתמו על טופס גילוי נאות, בו צויינו הליקויים והתאונות שעבר הרכב. בטופס הגילוי הנאות עליו הוחתמו התובעת ובעלה, נכתב כי לרכב היו פגיעות והחלפות חלקי פח, פגיעות שונות בקורות וחיבורים פח אחורי וחזית".

התרשמתי כי הוצג לתובעת מצג מילולי מטעה ע"י נציג הנתבעת, לפיו הרכב עונה לקריטריונים של רכבי "טויוטה סלקט", ולא גולה לה כי מדובר ברכב שעבר תאונה קשה בה הוכרז כאובדן להלכה עם פגיעת שילדה ומבנה תא מנוע.

עם זאת, קיימת רשלנות תורמת של התובעת ובעלה אשר לא עיינו בטופס הגילוי הנאות וחתמו עליו בלי לשים לב לפרטים המופיעים בו לגבי פגיעת קורות.

בהתחשב בנתונים אלה, אני מחייבת את הנתבעת לפצות את התובעת בסך של 10,000 ₪.

כמו כן אגרה, וכן הוצאות משפט בסך 500 ₪.

הסכום ישולם תוך 30 יום.

תביעה נגד יוניון מוטורס - רכב יד שניה
תביעה נגד יוניון מוטורס – רכב יד שניה

חשוב לשים לב שבמקרה זה לא הוגשה תביעה נגד יוניון מוטורס אלא כנגד חברה אחרת. ככל שחברה אחרת מציגה את עצמה כמי שמוכרת רכב Toyota Select, יש להגיש את התביעה כנגדה. לעיתים יש צורך להגיש תביעה נגד סוחר רכבים שביצע את המכירה בפועל (האדם עצמו ולא חברה).

איזה סעדים אפשר לדרוש במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס?

במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס אפשר לדרוש, בדרך כלל, שלושה סעדים:

  1. ביטול עסקה של רכב חדש או ביטול עסקה של רכב משומש או החלפת הרכב לרכב חדש – תלוי ברצון התובע ונסיבות המקרה.
  2. פיצוי כספי – נועד לפצות את הלקוח בגין הנזקיים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו ללקוח.
  3. החזר הוצאות משפט – המטרה שהלקוח לא יצא מופסד מניהול ההליך המשפטי (סוגיית הוצאות משפט נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של השופט והשופט יכול לפסוק החזר הוצאות משפט מלא, החזר חלקי או לא להחזיר שום דבר).

ברובם המוחלט של המקרים תביעות מסוג זה אינן יכולות להתברר במסגרת בית משפט לתביעות קטנות, משום שבית משפט זה מוגבל לתביעות של כ-36.5 אלף ש"ח בלבד, אלא תצטרכו להגיש תביעה בבית משפט השלום.

ההליך בבית משפט השלום אינו קצר, ולכן קחו בחשבון שניהול תביעה נגד יוניון מוטורס בבית משפט השלום עשוי בהחלט להמשך למעלה משנה.

במקרים שאתם שוקלים הגשת תביעה ייצוגית נגד יוניון מוטורס – הליך שכזה יתברר, לרוב, בבית המשפט המחוזי, ויכול להמשך בקלות מספר שנים.

עורך דין אדי בליטשטיין
צריכים ליווי משפטי במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

הקושי בניהול תביעה נגד יוניון מוטורס

הסיבה שכל כך קשה לנהל תביעה נגד יוניון מוטורס, או כל יבואנית רכבים אחרת, היא מכיוון שיש פערי מידע עצומים בין החברה ללקוח. החברה יודעת הכל על הרכב שלכם, ובמיוחד מאיזה תקלות הוא סובל, כיצד הוא תוקן (והאם הוא אכן תוקן), והאם לרכב יש פגמי יצרן שאתם אפילו לא מודעים להם.

מסיבה זו כדי להצליח בתביעה נגד יוניון מוטורס צריכים להתכונן היטב ולאסוף נתונים רבים, כגון היסטוריית טיפולים, פניות לחברה והתשובות שקיבלתם, הקלטות שיחות, תכתובות וואטסאפ, וכל דבר אחר שיכול לסייע לכם להוכיח את טענותיכם.

כפי שכבר ציינתי, מכיוון שמדובר בעניינים טכניים, בחלק לא מבוטל מהמקרים תזדקקו לחוות דעת מומחה.

אם אכן תצליחו לאסוף את כל הנתונים האלה, נקודת ההתחלה שלכם תהיה הרבה יותר טוב, והסיכוי להצליח במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס יהיה גבוה הרבה יותר.

לסיכום

ניתן להגיש תביעה נגד יוניון מוטורס בגין מכירת רכב חדש או יד שניה של טויוטה.

המקרים הנפוצים בהם מוגשת תביעה נגד יוניון מוטורס הם כאשר נמכר רכב חדש עם תקלות או כאשר נדרש פרק זמן ארוך במיוחד לתקן רכב חדש.

במקרים שבהם נמכר לכם רכב טויוטה תחת המותג Toyota Select אל תתרשמו מההבטחות וקחו את הרכב לבדיקה במכון לבדיקת רכבים, בדקו את היסטוריית הטיפולים של הרכב, וכן, בדקו את העבר הביטוחי של הרכב כדי לבדוק האם הרכב הוכרז בעבר על ידי חברות הביטוח כרכב אובדן להלכה.

במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס ניתן לדרוש מספר סעדים, והם ביטול/החלפת עסקה, פיצוי כספי, החזר הוצאות משפט.

ניהול תביעה נגד יוניון מוטורס זה לא תענוג קצר, אלא לרוב תביעות אלה נמשכות למעלה משנה.

שאלות נפוצות בעניין תביעה נגד יוניון מוטורס

כמה זמן נמשכת בדרך כלל תביעה נגד יוניון מוטורס?

אם החברה לא תנסה להגיע לפשרה, תביעה נגד יוניון מוטורס עשויה להמשך יותר משנה אחת.

האם ניתן לדרוש ביטול עסקה במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס?

כן, גם אם בוצע שימוש ברכב טויוטה שרכשתם זמן רב, ובתנאי שברכב יש פגם שחוזר על עצמו ולא ניתן לתיקון, או אם התיקון נמשך זמן רב מאוד (שבועות או חודשים).

מה גובה הפיצוי הכספי שניתן לקבל במסגרת תביעה נגד יוניון מוטורס?

גובה הפיצוי הכספי משתנה ממקרה למקרה. ככל שהנזק ללקוח חמור יותר כך גובה הפיצוי הכספי צפוי להיות גבוה יותר.

כמה עולים שירותיו של עורך דין לצורך תביעה נגד יוניון מוטורס?

גובה שכר טרחת עורך דין משתנה ממקרה למקרה בהתאם למורכבות שלו. לרוב מדובר בשכר טרחה שעולה על 20 אלף ש"ח בתוספת מע"מ. שכר הטרחה משולם מראש.

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 37

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בעמוד אודות.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב