עורך דין אדי בליטשטיין

תביעה נגד דלק מוטורס – באילו מקרים תוכלו להגיש תביעה?

תביעה נגד דלק מוטורס
תביעה נגד דלק מוטורס
5
(73)

במה עוסקת דלק מוטורס?

לפני ששוקלים הגשת תביעה נגד דלק מוטורס צריכים להבין במה בדיוק עוסקת חברה זו. חברת דלק מוטורס עוסקת כיום במכירת ושיווק רכבי BMW, פורד, מזדה, MINI. בעבר החברה שיווקה בישראל גם רכבים של המותג לינקולן.

חברה זו משווקת בישראל גם אופנועים תחת המותג BMW Motorrad.

חברת דלק מוטורס משווקת גם רכבי יד שניה ולא רק רכבים חדשים. על רכבי יד שניה חלים כללים שונים ביחס לרכבים חדשים, לדוגמה הצורך להציג בפני הלקוח ולהחתים אותו על טופס גילוי נאות המפרט פרטים מהותיים בעניין הרכב, לרבות תאונות שהרכב היה מעורב בהן בעבר.

כלומר, תוכלו להגיש כיום תביעה נגד דלק מוטורס אם קניתם ממנה רכב חדש או משומש מאחד המותגים האלה ונתקלתם בבעיה כלשהי (לרוב תקלות מכניות ברכבים).

עורך דין אדי בליטשטיין עוסק מזה למעלה מעשור בייצוג תובעים במסגרת תביעות נגד יבואני רכב וסוחרי רכבים. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

תביעה נגד דלק מוטורס
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תביעה נגד דלק מוטורס

תביעה נגד דלק מוטורס בגין פגם ברכב חדש

אין דבר מעצבן יותר מלרכוש רכב חדש ויקר ולגלות תוך זמן קצר שיש בו פגם שמונע את השימוש ברכב לחלוטין או שמחייב את בעל הרכב להגיע שוב ושוב למוסך על מנת לתקן את הרכב. מעבר לעובדה שנגרמת לבעל הרכב עוגמת נפש רבה מאוד, הוא גם נאלץ לבזבז המון זמן.

יתרה מזאת, ברוב המקרים לא ניתן לתקן את הרכב באותו היום ובעל הרכב נאלץ להשאיר אותו במוסך למספר ימים. לא תמיד בעל הרכב יקבל מהמוסך רכב חלופי, וגם אם ינתן לו רכב חלופי הוא בוודאי לא יהיה מאותו הדגם שרכש בעל הרכב.

במקרה כזה בעל הרכב ממשיך לשלם על רכב חדש, ממשיך לשלם ביטוח יקר על הרכב שלו, אך לא זוכה להנות ממנו. הדבר חמור במיוחד אם התיקון אורך זמן רב מאוד (לעיתים שבועות מכיוון שלא תמיד חלק החילוף הרלוונטי נמצא במלאי, ולעיתים אף פרק זמן ארוך יותר).

במקרה שהרכב הוא מונית הדבר חמור עוד יותר משום שבעל המונית מושבת ולא יכול להמשיך ולהתפרנס כל עוד הרכב נמצא במוסך.

רכב חדש עם תקלות מאפשר לבעל הרכב להחליט כיצד להתנהל מול דלק מוטורס. בעל הרכב יכול לאפשר לחברה לתקן את הרכב (וזו אכן דרך הפעולה המומלצת – ולא מיד "לרוץ" לבית המשפט), וככל שהרכב אכן יתוקן תוך פרק זמן סביר, אין סיבה שלא להמשיך ולהנות ממנו.

יחד עם זאת, לעיתים תיקון הרכב בפעם הראשונה מוביל לאינספור ביקורים חוזרים ונשנים במוסך. במקרה שכזה הלקוח לא חייב להסכים להמשיך ולתקן את הרכב והוא רשאי לדרוש ביטול עסקה של רכב חדש. חברת דלק מוטורס כמובן שלא תסכים לדרישה ובעל הרכב יאלץ להגיש תביעה לבית המשפט.

חשוב לדעת שבית המשפט לא פוסק לטובת כל בעל רכב חדש סעד של ביטול עסקה. מדובר בסעד שקשה יחסית לקבל בבית המשפט ולכן צריכים להתכונן היטב לתביעה ולהעזר בשירותיו של עורך דין הבקיא בתביעות רכב. אחד הדברים שכדאי לשקול הוא לצרף חוות דעת מומחה. מומחה מטעם התובע יבחן את הרכב ויפרט לבית המשפט מדוע הרכב תקול, שהתקלה לא נובעת משימוש לא נכון של בעל הרכב אלא מתקלות שמקורן ביצרן או בתיקון קודם לקוי של המוסך הרלוונטי לדלק מוטורס. במקרים שבהם מצורפת חוות דעת שכזו הסיכוי שבית המשפט יקבל תביעה נגד דלק מוטורס הוא סיכוי גבוה הרבה יותר.

מקרה נוסף שבו כדאי לשקול הגשת תביעה נגד דלק מוטורס הוא כאשר מדובר בתקלה ראשונה שבה נתקל בעל הרכב, אך מדובר בתקלה משמעותית מאוד, לדוגמה תקלה המצריכה החלפת מנוע. החלפת מנוע עשויה להוביל גם לירידת ערך של הרכב (תמיד כדאי לבחון זאת עם שמאי) ולכן ככל שאכן מדובר בתקלה שמקורה ביצרן, על בעל הרכב לשקול האם להסכים להצעה שכזו או לדרוש ביטול עסקה, או, לכל הפחות, פיצוי כספי בגין ירידת הערך. אם החברה לא תסכים אין סיבה שלא לשקול הגשת תביעה נגד דלק מוטורס.

תביעה נגד דלק מוטורס
ניתן להגיש תביעה נגד דלק גם בעקבות רכישת רכבי מאזדה

תביעה נגד דלק מוטורס בגין רכישת רכב משומש

בעת רכישת רכב משומש על חברה כמו דלק מוטורס לפעול בהתאם להוראות חוק מכירת רכב משומש. חוק זה מטיל על סוחרי רכבים מספר חובות וביניהן החובה להחתים את הרוכש על טופס גילוי נאות. אם נציגי החברה לא החתימו את הרוכש על טופס גילוי נאות זאת יכולה להיות נקודת התחלה טובה לצורך הגשת תביעה נגד דלק מוטורס.

טופס גילוי נאות הוא טופס שבמסגרתו החברה חייבת לפרט בפני הרוכש על פגמים שקיימים ברכב. אם החברה לא החתימה את הלקוח על טופס גילוי נאות או לא פירטה במסגרת טופס זה את הפגמים שברכב, הדבר מהווה פגם חמור שיכול אף להצדיק ביטול עסקה של רכב יד שניה.

על מנת להקטין את הסיכוי שתאלצו להגיש תביעה נגד דלק מוטורס לאחר רכישת רכב יד שניה, תמיד כדאי לקחת את הרכב לבדיקה במכון לבדיקת רכבים, גם אם נציגי החברה מציגים לכם טופס בדיקה שנעשה לרכב. אתם לא באמת יודעים האם מכון הבדיקה משתף פעולה בצורה כזאת או אחרת עם החברה ולכן לא כדאי לקחת סיכון שמישהו "עיגל פינות" בבדיקה.

דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא האם הרכב היה מעורב בתאונות והאם יש לו עבר ביטוחי. בדיקה זאת ניתן לבצע בעלות של 10 שקלים בלבד באתר INFOCAR.

אם רכשתם רכב מדלק מוטורס ובדיעבד החלטתם להפיק את היסטוריית תביעות הביטוח שלו, וגיליתם שהרכב הוגדר על ידי חברת הביטוח לפני הרכישה שלכם שהוא רכב אובדן להלכה או רכב אובדן גמור להלכה, דעו לכם שאין מניעה להגיש תביעה נגד דלק מוטורס ולדרוש ביטול עסקה, משום שרכב במצב שכזה הוא רכב ששוויו נמוך הרבה יותר, וספק רב מאוד אם הרוכש היה קונה את הרכב הזה אם היה יודע שהוא אכן מוגדר כאובדן להלכה.

עניין נוסף שעשוי להצדיק הגשת תביעה נגד דלק מוטורס הוא אם נמכר לכם רכב שבו בוצע זיוף קילומטראז'. המטרה בהפחתת הקילומטראז' היא להציג לרוכש שהרכב במצב חדש יותר. רכב במצב חדש יותר שווה יותר והלקוח יהיה מוכן לשלם יותר עבורו. גם במקרה כזה ניתן לדרוש ביטול עסקה.

מה כדאי לעשות לפני הגשת תביעה נגד דלק מוטורס?

לפני הגשת תביעה נגד דלק מוטורס כדאי מאוד לוודא שיש ברשותכם את כל הנתונים ואת כל המסמכים הרלוונטיים. מאוד חשוב לוודא שיש ברשותכם את מסמכי העסקה מול דלק מוטורס, היסטוריית הטיפולים, התכתבויות הרלוונטיות לבעיה שלכם עם נציגי דלק מוטורס, ולעיתים יהיה צורך גם בחוות דעת מומחה שיסביר לבית המשפט מה בדיוק הבעיה ברמה הטכנית.

ברוב המקרים כדאי לשלוח מכתב התראה לפני הגשת תביעה. מכתב זה לא יוביל בדרך כלל לביטול העסקה או קבלת פיצוי כספי משמעותי (או בכלל) אך המענה מטעם דלק מוטורס יסייע לכם להבין מה עמדת החברה, אילו טענות הגנה היא עשויה להציג בבית המשפט, יתכן שהחברה תספק לכם נתונים שכלל לא הייתם מודעים אליהם, וייתכן שהחברה כלל לא תענה למכתב. כל אלה עשויים לסייע לכם להכין את כתב התביעה שלכם בצורה טובה יותר ומדויקת יותר.

בכל מקרה לפני הגשת תביעה נגד דלק מוטורס עליכם לפנות לעורך דין הבקיא והמנוסה בהגשת תביעות נגד יבואני רכב. לא כל עורך דין מודע לדקויות הרלוונטיות לתחום הרכב ולכן בחירת עורך דין שאינו בקיא בתחום זה עלולה להקטין בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם.

עורך דין אדי בליטשטיין
שוקלים הגשת תביעה נגד דלק מוטורס? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

לסיכום

הגשת תביעה נגד דלק מוטורס ניתן לשקול לאחר רכישת רכבים מהיצרנים BMW, פורד, מאזדה ו-MINI. דלק מוטורס משווקת רכבים חדשים ולעיתים גם רכבי יד שניה שהיא קיבלה מלקוחות שביצעו אצלה עסקאות טרייד אין.

בחלק גדול מהמקרים תביעה נגד דלק מוטורס מוגשת לאחר רכישת רכב חדש בו מתגלות תקלות, והלקוח המאוכזב אינו מוכן להשלים עם תקלות אלה או עם תיקונים רבים שעשויים להקטין את שווי הרכב שלו.

ניתן להגיש תביעה נגד דלק מוטורס גם במקרה שבו נמכר לכם רכב יד שניה אך הוסתרו מכם פרטים מהותיים, לדוגמה שהרכב עבר תאונות או שקיימים בו פגמים אחרים.

לא תמיד מומלץ להגיש תביעה נגד דלק מוטורס באופן מיידי, אלא תחילה כדאי לוודא שיש ברשותכם את כל הנתונים וכל המסמכים הרלוונטיים שיוכלו לסייע לכם לשכנע את בית המשפט בצדקתכם.

שאלות נפוצות בעניין הגשת תביעה נגד דלק מוטורס

האם ניתן להגיש תביעה נגד דלק מוטורס ולנצח בבית המשפט?

אף חברה, גדולה או קטנה, אינה חסינה מפני תביעות. ההנחה (השגויה) היא שדלק מוטורס היא חברה ענקית ויש לה "סוללת עורכי דין" ולכן לא ניתן לנצח אותה בבית המשפט.
חיפוש קצר בגוגל או במאגרים משפטיים יגלה שגם דלק מוטורס מרבה להפסיד בבתי המשפט, בדיוק כמו כל חברה גדולה או קטנה אחרת, ולכן בהחלט ניתן להגיש תביעה נגד דלק מוטורס ולנצח בבית המשפט.

כמה זמן נמשכת תביעה נגד דלק מוטורס?

מכיוון שתביעות נגד דלק מוטורס עוסקות בסכומים גבוהים (לדוגמה החזרת כל הכסף ששולם עבור רכב חדש), דלק מוטורס לא בהכרח תסכים להתפשר על סכום שיהיה לשביעות רצון התובע, ולכן ההליכים בהחלט עשויים להימשך יותר משנה.

כמה עולה עורך דין לצורך הגשת תביעה נגד דלק מוטורס?

שכר הטרחה משתנה ממקרה למקרה בהתאם למורכבות שלו. לא מדובר בשכר טרחה אחיד לכל תביעה נגד דלק מוטורס.
לא מדובר בשכר טרחה שמשולם לפי אחוזים מהתביעה אלא שכר טרחת עורך הדין משולם מראש.

האם ניתן להגיש תביעה ייצוגית נגד דלק מוטורס?

כן. אם תכנסו לאתר דלק מוטורס תראו שבעמוד הראשי יש התייחסות להסדרי פשרה להם דלק מוטורס הסכימה במסגרת יותר מאשר תביעה ייצוגית אחת.

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 73

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בעמוד אודות.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב