לתביעות מעל 100 אלף ש"ח חייגו

03-6427876

עורך דין נזקי רכב – מתי הוא יכול לסייע לכם לקבל פיצוי כספי?

עורך דין נזקי רכב
עורך דין נזקי רכב
5
(39)

עורך דין נזקי רכב הוא עורך דין המתמחה בתחום הרכב אשר יוכל לסייע לכם במקרים שונים הרלוונטיים לרכבכם. ככל שרכבכם יקר יותר כדאי לשקול יצירת קשר עם עורך דין נזקי רכב כאשר נגרם לרכבכם נזק כלשהו, או כאשר אתם גרמתם את הנזק לרכבו של אדם אחר.

עורך דין אדי בליטשטיין מייצג מזה למעלה מעשור רוכשי רכבים אשר רכשו במיטב כספם רכב חדש או משומש וגילו בדיעבד שהוסתרו מהם פרטים מהותיים שמשפיעים על מצבו או על שוויו של הרכב. אם נתקלתם בבעיה דומה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם עורך דין נזקי רכב אדי בליטשטיין.

שירותיו של עורך דין נזקי רכב לאחר רכישת רכב מאדם פרטי או סוחר רכבים

למשרדנו מגיעות פניות רבות מאוד מאנשים אשר רכשו או מכרו רכב חדש או יד שניה והם נזקקים לשירותיו של עורך דין נזקי רכב בעקבות תקלה נסתרת אשר התגלתה ברכב או אחרי רכישת משאית, או פגם אחר אשר מונע שימוש ברכב או מוריד בצורה משמעותית מערכו. במצבים אלה כדאי לבצע הבחנה בין מצבים שונים כדי להבין כיצד נכון יותר לפעול.

נזקים ברכב לאחר רכישת רכב חדש מסוכנות רכבים

מקרים אלה עשויים להיות מכעיסים במיוחד משום שמדובר ברכבים חדשים אשר עולים הרבה מאוד כסף. לעיתים לקוחות מגלים תקלה או פגם נסתר או אי התאמה בין מה שהם הזמינו למה שהם קיבלו בפועל. כאשר מדובר ברכב חדש נגרמת ללקוח עוגמת נפש רבה מאוד, במיוחד לנוכח העובדה שסוכנות הרכבים לא תמיד ממהרת לקחת אחריות, ואף פעם לא תסכים להחליף את הרכב לחדש אחר, ללא הגשת תביעה אזרחית.

עורך דין נזקי רכב או עורך דין לענייני רכב יוכל לסייע ללקוח להבין מהן זכויותיו המשפטיות במקרים מסוג זה, והאם יש מקום להגיש תביעה באופן מיידי. עורך דין נזקי רכב יסביר לכם שאין טעם לזנוח את הרכב החדש במשרדי סוכנות הרכבים (כפי שרבים עושים ונוטים לחשוב ללא הצדקה שבכך השיגו ביטול עסקה).

לרוב, לפני הגשת תביעה המלצתי היא לנסות ולקיים משא ומתן קצר עם סוכנות הרכבים במטרה להגיע לפיתרון מוסכם. הסיבה לכך היא פשוטה, הגשת תביעה כרוכה בהשקעת לא מעט כסף (אגרת בית משפט, שכר טרחת עורך דין, חוות דעת מומחה, אם יש בכך צורך) ובלא מעט זמן (תביעה נגד סוכנות רכבים עשויה להמשך יותר משנה).

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין – עורך דין לענייני רכב

עדיף לנהל את ההדברות בכתב לצורך תיעוד הדברים. אם לאחר פרק זמן קצר לא יושג פיתרון, לא תהיה ברירה אלא להגיש תביעה נגד אותה סוכנות רכבים. אותה עצה רלוונטית גם למי שמנהל משא ומתן עם סוכנות הרכבים בעצמו וגם למי שמנהל משא ומתן עם סוכנות הרכבים באמצעות עורך דין נזקי רכב מטעמו.

לעיתים לצורך הגדלת סיכויי ההצלחה עורך דין נזקי רכב ייעץ לכם לשכור שמאי או מומחה אחר בתחום הרכב לצורך קבלת חוות דעת מומחה מטעמו, אשר תבהיר מהם בדיוק הנזקים ברכב.

אם מדובר ברכב חדש שנאלץ לבקר פעם אחר פעם במוסכים כדאי מאוד לצרף לנוסח כתב התביעה את היסטוריית הטיפולים של הרכב. קיימת פסיקה של בתי המשפט המבהירה שאין סיבה שרכב חדש יבקר שוב ושוב במוסך. אדם קונה רכב חדש על מנת להמנע מביקורים תכופים במוסך.

כך נקבע לדוגמה בת"א 2449/07 שלמה אנג'ל נ' צ'מפיון מוטורס (ישראל) בע"מ (פסק דין מיום 9.6.2011):

אחת ממטרות רכישת רכב חדש הינה ההימנעות מלהיזקק לשירותי המוסך לעיתים תכופות, פרט לנדרש על פי הוראות היצרן. זוהי ציפיה סבירה ולגיטימית של רוכש רכב והיא ראויה להגנה משפטית (ראו גם תא (י-ם) 9670/00 מילר נ' יוניון מוטורוס בע"מ, [פורסם בנבו] כב' הש' ד"ר אגמון-גונן מיום 10/11/05).

אדם שרוכש רכב חדש, עושה זאת, בין היתר, על מנת לנסוע בבטחה מבלי להזדקק לביקורים תכופים במוסך לצורך תיקונים, בוודאי בשנה הראשונה לחייו של הרכב.

…אכן נגרמה לתובע עוגמת נפש משמעותית ואני מעמידה את הפיצוי בגין עוגמת הנפש על סך כולל של 50,000 ₪ נכון למועד הגשת התביעה."

באופן דומה נקבע גם בת"א 9670/00 יהודה יואל מילר נ' יוניון מוטורס בע"מ (פסק דין מיום 10.11.2005):

יש להזכיר כי מדובר ברכב חדש, כאשר בדיוק התנהלות זו, של ביקורים תכופים זו במוסך, מבקש אדם הרוכש רכב חדש למנוע. תקווה וציפיה לגיטימית אלו לא צלחו.

לו חברת  יוניון מוטורס היתה לוקחת אחריות לרכב חדש שמתגלות בו תקלות חמורות חדשות לבקרים, ומחליפה לתובע את הרכב בזמנו, כל העניין היה נמנע.

לאור האמור  לעיל, אני קובעת את שיעור הפיצויים בגין עוגמת נפש, לה אחראית הנתבעת כלפי התובע על סך של 50,000 ₪. 

פסקי דין אלה ואחרים הם דוגמה מצוינת לתרומות של עורך דין נזקי רכב לצורך הגדלת סיכויי ההצלחה במסגרת התביעה. ללא עורך דין נזקי רכב לא תוכלו להציג בבית המשפט תקדימים רלוונטיים נוספים, המבהירים מה עשוי להיות הפיצוי הראוי במקרה הרלוונטי אליכם.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין נזקי רכב אדי בליטשטיין עוסק בייצוג תובעים ונתבעים בענייני רכב

נזקים ברכב לאחר רכישה מסוחר רכבים העוסק במכירת רכבי יד שניה

עורך דין נזקי רכב יבהיר לכם שהתנהלות מול סוחרי רכבים העוסקים במכירת רכבי יד שניה שונה מעט מהתנהלות מול סוכנויות רכב העוסקות במכירת רכבים חדשים.

חלק ניכר מהתלונות העולות לאחר רכישת רכב יד שניה הן שנרכש רכב שעבר תאונה קשה, לעיתים אפילו תאונה שהובילה לנזק בשלדת הרכב (שאסי), או שאפילו מדובר ברכב שהוגדר רכב אובדן להלכה. במקרים אחרים מדובר בתקלות שהתגלו מיד לאחר רכישת הרכב (לדוגמה תקלות במנוע או גיר) שעלות תיקונן מאוד גבוהה והן מורידות את ערך הרכב בצורה משמעותית ביחס למחיר הקניה שלו. במקרים רבים אחרים מתגלה לאחר הרכישה שבוצע זיוף קילומטראז' ברכב והוא הוקטן בצורה משמעותית על מנת להציג לרוכש מצג שווא לפיו הרכב במצב טוב יותר. כל הפגמים האלה (ואחרים) כמובן לא מפורטים בפני הרוכש לפני ביצוע הרכישה.

לפני שאתם יוצרים קשר עם עורך דין נזקי רכב הכינו מראש את כל המסמכים הרלוונטיים לעסקה. לדוגמה: המודעה שבה הרוכש הציג את הרכב ופירט את תכונותיו, הסכם לרכישת הרכב, היסטוריית הטיפולים של הרכב (אם נמסרה לכם), וכל מסמך רלוונטי אחר.

מסמך חשוב נוסף שסוחר רכבי יד שניה צריך למסור לכם הוא טופס גילוי נאות. במסגרת טופס זה על סוחר הרכבים לפרט פרטים מהותיים בעניין הרכב שהוא מוכר לכם, לרבות האם הרכב עבר תאונות. אם סוחר הרכבים לא מסר לכם טופס זה, והתברר שהיו פגמים ברכב, עורך דין נזקי רכב יוכל להגיע בחלק גדול מהמקרים לתוצאה של ביטול עסקת רכב יד שניה.

חשוב להבין שהגשת תביעה נגד סוחרי רכב יד שניה איננה דבר פשוט. בחלק גדול מהמקרים מדובר באנשים שפשוט מתמחים בלמכור "חתול בשק", ויודעים כיצד לעשות זאת נכון כדי למזער את הסיכונים המשפטיים שלהם. מסיבה זו חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין נזקי רכב מנוסה לצורך הגשת תביעה וליווי משפטי מקצועי.

לעיונכם דוגמה לפסק דין במסגרתו לקוח משרדנו ניצח בתביעה מול סוחר רכבים.

עורך דין נזקי רכב
עורך דין נזקי רכב מסביר על הסכנות ברכישת רכב מסוחר רכבים

נזקים ברכב לאחר רכישה מאדם פרטי

גם אנשים פרטיים לא תמיד מגלים לרוכשים מהו מצבו המכני המדויק של הרכב. מסיבה זו חשוב לחתום על הסכם למכירת רכב בכל פעם שבו אתם מוכרים/רוכשים רכב, וחשוב לקחת את הרכב לבדיקה במכון לבדיקת רכבים. החסכון בעלות בדיקת הרכב לפני רכישתו עלול להוביל לכך שתצטרכו לשכור שירותיו של עורך דין נזקי רכב בשלב מאוחר יותר ולשלם לו הרבה יותר לצורך הטיפול בתביעתכם.

גם במקרה זה כדאי להכין את כל המסמכים לפני יצירת קשר עם עורך דין נזקי רכב, ובמיוחד לנסות לאתר הקלטות שיחות או התכתבויות וואטסאפ בהן המוכר מסביר לכם שהרכב ללא תאונות או במצב מעולה.

אם המוכר מסר לכם התחייבות כלשהי בעל פה בעניין מצבו של הרכב, נסו לאתר אם יש לכם התחייבות זו גם בכתב.

תביעה נגד מכון לבדיקת רכבים

עורך דין נזקי רכב יוכל לסייע לכם גם בהגשת תביעה נגד מכון לבדיקת רכבים. מטרתם של מכוני בדיקת רכבים היא לבחון את מצבו החיצוני והמכני של הרכב במטרה לגלות פגמים מהותיים ברכב, כגון תאונות.

לעיתים בודק הרכב מתרשל בתפקידו ואינו מאתר פגם כלשהו על אף שהוא גלוי, ובודק מיומן אחר היה מגלה את הפגם. הבעיה ברשלנותו של בודק שכזה היא שהוא מוסר לרוכש מידע שגוי (לעיתים בכוונה מכיוון שיש לו קשר למוכר), ועל בסיס המידע השגוי הזה הרוכש מבצע את הרכישה.

במקרים מסוג זה עורך דין נזקי רכב יוכל להגיש בשמכם תביעה לא רק נגד המוכר שהסתיר מכם פרטים מהותיים, אלא גם כנגד מכון לבדיקת רכבים אשר התרשל בתפקידו. לפני הגשת תביעה במקרים אלה עורך דין נזקי רכב יבדוק האם בטופס הבדיקה המכון החריג מראש בדיקות מסוימות. החרגות אלה מופיעות בדרך כלל בתחתית טופס הבדיקה והן עשויות חשובות מאוד לצורך קבלת החלטה האם להגיש תביעה נגד המכון או לא.

תביעה נגד מוסך שגרם נזק לרכב

עורך דין נזקי רכב יוכל לסייע לכם גם במקרים אלה. במצבים אלה חשוב להבין מהו בדיוק הנזק שנגרם לרכב, ומהי עלות התיקון. ככל שמדובר בנזק משמעותי במיוחד כדאי מאוד לשכור שמאי לצורך קבלת חוות דעת מסודרת המפרטת את הנזק שנגרם לרכב, ומהו שווי התיקון.

לעיתים מוסכים שגרמו נזקים לרכב יציעו לכם את שירותיהם לצורך תיקון אותו הנזק. כדאי להמנע מקבלת הצעה זו ולהעביר את הרכב לתיקון במוסך אחר. מעבר לעובדה שנוצר כבר חוסר אמון, הרי שבמצב כזה אותו מוסך יוכל לתקן את הרכב באופן לקוי מבלי שתדעו על כך. תמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין נזקי רכב במקרים אלה לצורך קבלת החלטה מושכלת.

תביעה נגד חברת ביטוח בגין סירוב לשלם עבור הנזק לרכב

תביעה נגד חברת ביטוח מוגשת לרוב על ידי עורך דין נזקי רכב בשני מצבים. המצב הראשון הוא כאשר חברת הביטוח ביטחה אדם אחר שגרם לרכבכם נזק, ומסיבה כלשהי חברת הביטוח מסרבת לפצות אתכם.

המצב השני הוא כאשר מדובר בחברת הביטוח שלכם וגם במצב זה היא מסרבת לשלם לכם את תגמולי הביטוח בהתאם לפוליסת הביטוח.

במקרה הראשון עורך דין נזקי רכב יגיש תביעה נגד בעל הרכב שגרם נזק לרכבכם. לרוב לאחר הגשת התביעה חברת הביטוח תודיע שהיא נכנסת בנעליו של המבוטח שלה, ואם יפסק פיצוי כלשהו, היא תהיה זו שתשלם את הפיצוי.

במקרה השני עורך דין נזקי רכב יגיש תביעה באופן ישיר נגד חברת הביטוח בטענה שהיא לא פועלת בהתאם לפוליסת הביטוח.

לסיכום

עורך דין נזקי רכב יוכל לסייע לכם במקרים רבים הרלוונטיים לטיפול בנזק שנגרם לרכבכם על ידי צד שלישי. הטיפול בכל אחד מהמקרים אינו זהה ומשכך עורך דין נזקי רכב תחילה יפגש איתכם ויבחן את המסמכים שברשותכם. יתכן שיומלץ לכם על ידי עורך דין נזקי רכב לשכור שמאי לצורך חוות דעת מומחה. חוות דעת שכזו עשויה להגדיל בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה בתביעה.

חשוב מאוד לא להתמהמה וליצור קשר עם עורך דין נזקי רב סמוך ככל הניתן לגילוי הפגם או הנזק שנוצר לרכבכם. ככל שהזמן עובר עשוי להיות קושי משפטי רב יותר בטיפול במקרה שלכם.

שאלות נפוצות בעניין עורך דין נזקי רכב

  • האם עורך דין נזקי רכב גובה שכר טרחה לפי אחוזים או בהתאם להצלחה?

    ברוב המוחלט של המקרים עורך דין נזקי רכב גובה שכר טרחה לפני תחילת הטיפול בתיק. לא מדובר בתיקים שבהם שכר הטרחה משולם לפי אחוזים או בהתאם להצלחה.

  • האם עורך דין נזקי רכב הוא גם שמאי?

    לרוב עורך דין נזקי רכב אינו שמאי. גם עורך דין נזקי רכב שהוא שמאי לא יוכל לתת בתיק שהוא מייצג כעורך דין חוות דעת מטעמו. הדבר אסור על פי כללי האתיקה (עורך הדין אינו רשאי להעיד באותו הליך לטובת הלקוח שלו), ובמקרים אלה עורך דין נזקי רכב יצטרך להחליט האם הוא מייצג אתכם כעורך דין או שהוא מתפטר מייצוג ומעיד לטובתכם בתור שמאי.

  • האם עורך דין נזקי רכב יכול לקצר את פרק הזמן שיקח לנהל את התביעה?

    בחלק גדול מהמקרים עורך דין נזקי רכב מיומן יוכל למצוא "שפה משותפת" עם הצד שכנגד, והדבר עשוי לתרום לקיצור ההליך המשפטי, בין אם תושג פשרה ובין אם יושגו הסכמות דיוניות לייעול ניהול התביעה.

  • האם מובטח לי ניצחון בתביעה אם אשכור שירותיו של עורך דין נזקי רכב?

    בעולם המשפט אין ודאות מוחלטת ותמיד יש סיכון שתפסידו בתביעה. עורך דין נזקי רכב יוכל לנסות להגדיל את סיכויי ההצלחה אך עורך דין נזקי רכב לעולם לא יוכל להתחייב למאה אחוזי הצלחה.

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 39

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות בסכומים העולים על 100 אלף ש"ח בלבד.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בהמשך.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

המלצות מלקוחות קודמים
מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב