עורך דין אדי בליטשטיין

תביעה נגד כלמוביל – האם ניתן לבטל עסקה ולקבל פיצוי כספי?

תביעה נגד כלמוביל
תביעה נגד כלמוביל
5
(93)

מיהי כלמוביל?

כלמוביל היא אחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל (וזאת אחת הסיבות מדוע אנשים חוששים להגיש תביעה נגד כלמוביל), והיא אחראית על ייבוא והפצת רכבי מרצדס, יונדאי, מיצובישי, סמראט, ג'נסיס ועוד, בישראל.

מכיוון שמדובר בחברה גדולה אנשים רבים אשר רוכשים רכבים מכלמוביל חוששים לתבוע אותה מכיוון שלשיטתם יש לחברה "סוללה של עורכי דין", ושאין להם סיכוי לנצח. להנחה זו אין בסיס במציאות. כמו כל חברה או גוף אחר בישראל, על כלמוביל לעמוד בהוראות החוק, והפרת החוק עשויה להוביל לנזק ללקוח, בגינו הלקוח רשאי לתבוע פיצוי כספי. עיון במאגרים המשפטיים יגלה שגם כנגד כלמוביל, כמו כנגד כל חברה גדולה אחרת בישראל, יש לא מעט פסקי דין שבהם נפסקו פיצויים לטובת לקוחות החברה. כלמוביל איננה חברה בלתי מנוצחת בבית המשפט ואין לה שום חסינות מכיוון שיש לה "סוללת עורכי דין" או מכל סיבה אחרת.

מספיק להציץ בתחתית עמוד הבית של אתר האינטרנט של כלמוביל כדי לגלות שהחברה הגיעה לפשרות במסגרת יותר מאשר תביעה ייצוגית אחת, והדבר מעיד היטב שניתן לתבוע ולזכות במסגרת תביעה נגד כלמוביל.

עורך דין אדי בליטשטיין עוסק מזה למעלה מעשור בייצוג תובעים במסגרת תביעות נגד יבואני רכב. נחוץ לכם ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

תביעה נגד כלמוביל
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תביעה נגד כלמוביל

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה נגד כלמוביל?

תביעה נגד כלמוביל ניתן להגיש כאשר החברה מכרה ללקוח רכב לא תקין או שפעלה מול הלקוח בצורה שאינה תואמת את הסכם ההתקשרות ביניהם (לדוגמה: סיפקה מפרט רכב שונה ממה שהוזמן בפועל). בכל מקרה שבו נגרם ללקוח נזק בעקבות מעשי או מחדלי החברה ניתן לשקול הגשת תביעה.

תביעה נגד כלמוביל בגין רכב חדש עם תקלות חוזרות

אחד המקרים הנפוצים ביותר בהם ניתן לשקול הגשת תביעה נגד כלמוביל הוא כאשר הלקוח רכש רכב חדש אשר חוזר שוב ושוב למוסך עקב אותה תקלה או תקלות שונות. מכיוון שאחת מהמטרות העיקריות ברכישת רכב חדש היא להימנע מביקורים תכופים במוסך ("מחלה" שמאפיינת בעיקר רכבי יד שניה) ניתן במקרים אלה להגיש תביעה ולדרוש ביטול עסקה ופיצוי כספי.

הסבירות לקבל בבית משפט סעד של ביטול עסקה הולכת וגוברת ככל שמספר הפניות למוסך רב יותר בפרק זמן קצר (לדוגמה: 10 פניות למוסך תוך שלושה חודשים עשויות להוביל לסעד של ביטול עסקה). כמובן שחשוב שהתקלות ברכב יאומתו על ידי המוסך. במצב שבו מדובר בתקלות לא מאומתות יהיה צורך להגיש ביחד עם כתב התביעה או בשלב הגשת תצהיר עדות ראשית, גם חוות דעת מומחה מטעמכם המפרטת מיהו המומחה שבדק את הרכב שלכם ומה התקלות שהוא איתר.

תביעה נגד כלמוביל בגין אי תיקון הרכב תוך פרק זמן סביר

מקרה נוסף בו ניתן להגיש תביעה נגד כלמוביל הוא כאשר מדובר בתקלה שהחברה לא מצליחה לתקן תוך פרק זמן סביר. למשרדנו מגיעות פניות רבות מטעם לקוחות אשר רכבם נמצא במוסכי כלמוביל במשך חודש ולעיתים יותר, אך הרכב לא מתוקן, ולעיתים אפילו לא ניתן להם מועד סופי לתיקון הרכב.

במקרים אלה הלקוחות אמנם מקבלים (לרוב) רכב חלופי אך זה לא פותר את הבעיה משום שהרכב החלופי, לרוב, הוא רכב מדגם שונה ונחות יותר ביחס לרכב שרכש הלקוח במיטב כספו. כל עוד הרכב במוסך ולא מתוקן הוא מאבד משוויו, הלקוח ממשיך לשלם ביטוח על רכב יקר יותר אך עושה בפועל שימוש ברכב אחר זול יותר, ובכל מקרה לא מדובר ברכב שהלקוח רצה ורכש במיטב כספו.

אי תיקון הרכב במשך פרק זמן כה ארוך עשוי להצדיק ביטול עסקה וקבלת פיצוי כספי, אם וככל שהלקוח יחליט להגיש תביעה.

תביעה נגד כלמוביל
ניתן להגיש תביעה נגד כלמוביל גם בגין רכבי מיצובישי

תביעה נגד כלמוביל בגין אי אספקת חלפים

תביעה נגד כלמוביל במקרה זה היא נגזרת של הבעיה הקודמת במסגרתה כלמוביל לא מצליחה לתקן את הרכב תוך זמן סביר. אחת הסיבות לכך היא שבמחסני כלמוביל לעיתים אין חלקי חילוף לתיקון תקלת הלקוח ברכבו, והיא נאלצת להזמין את החלפים מחו"ל.

לרוב אספקת החלפים לארץ אורכת זמן רב מאוד ובינתיים מי שנפגע מכך הוא הלקוח. הלקוח לא חייב להשלים עם מחדליה של כלמוביל לא להחזיק חלקי חילוף במחסניה בארץ, ובמקרה שכזה בהחלט כדאי לשקול הגשת תביעה נגד כלמוביל, וזאת במיוחד אם נציגי כלמוביל לא יודעים לומר לכם בוודאות מתי חלק החילוף הרלוונטי לרכב שלכם יגיע לארץ.

תביעה נגד כלמוביל בגין פעולה בניגוד לתעודת האחריות

אחת הבעיות הנפוצות היא שיש פערי כוחות ומידע בין כלמוביל ללקוח. בעוד שכלמוביל נעזרת במשפטנים מנוסים הלקוחות לא תמיד מבינים על מה הם חותמים, ובחלק גדול מהמקרים כלל לא טורחים לקרוא את הסכם ההתקשרות או תעודת האחריות של כלמוביל.

קריאת מסמכים אלה עשויה לגלות לכם שייתכן שכלמוביל איננה פועלת בהתאם לתעודת האחריות במקרה הרלוונטי אליכם, ובמקרה כזה תביעה נגד כלמוביל עשויה להיות מוצדקת. חשוב מאוד לקרוא ולהבין את תעודת האחריות כדי להכיר את הזכויות שלכם, ולעמוד על זכויותיכם במקרה של הפרתם על ידי כלמוביל.

דוגמה לתעודת אחריות מטעם כלמוביל:

סעדים אפשריים במסגרת תביעה נגד כלמוביל

במסגרת תביעה נגד כלמוביל ניתן לדרוש, בין היתר, סעד של ביטול עסקה לרכישת הרכב, פיצוי כספי והחזר הוצאות משפט.

לרוב, הסעד העיקרי אותו ידרוש הלקוח יהיה ביטול עסקה, ויתר הסעדים יהיו סעדים משניים. סעד של ביטול עסקה הוא סעד שלא פשוט לקבל ולכן צריכים להציג ראיות ונתונים רבים על מנת לשכנע את בית המשפט שמחדלי כלמוביל הם כה רבים, ושנגרם לכם נזק רב, על מנת שבית המשפט יורה על ביטול עסקה.

חשוב להבין ולדעת שלא בכל תביעה בית המשפט יעתר לכל או חלק מדרישות התובע, וככל שתוגש תביעה לא מבוססת וכלמוביל תוכיח שהיא פעלה כשורה, התביעה אף עשויה להדחות והלקוח יחויב בהוצאות משפט. מסיבה זו בדיוק כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני רכב בעל ניסיון רב בתביעות מול יבואני רכב.

מה לעשות כדי להצליח בתביעה נגד כלמוביל?

ישנן מספר פעולות, פשוטות יחסית, שאתם יכולים לעשות עוד לפניה פניה לעורך דין על מנת שייצג אתכם במסגרת תביעה נגד כלמוביל. פעולות אלה אינן כרוכות בכסף או במאמץ מיוחד, אלא בסך הכל בקצת תשומת לב מצידכם.

קבלת כל היסטוריית הטיפולים לרכב מהמוסך

כבעלי הרכב אתם רשאים לדרוש ולקבל מהמוסך את כל היסטוריית הטיפולים לרכב שלכם. היסטוריית הטיפולים עשויה להיות חשובה במיוחד במסגרת תביעה נגד כלמוביל, משום שכך תוכלו להראות בבית המשפט את מספר הפעמים שבהם נאלצתם להגיע למוסך, בהיסטוריית הטיפולים מפורטת לרוב (אך לא תמיד) הסיבה שבגינה פניתם למוסך, האם תקלה אומתה ותוקנה, ומה מהות התיקון.

מומלץ לבקש לקבל מסמך זה בכל פעם שאתם מוציאים את הרכב מהמוסך, כך שבכל רגע תהיה ברשותכם היסטוריית טיפולים מלאה, ולא תאלצו "לרדוף" אחרי נציגי כלמוביל כדי לקבל מסמך זה בשעת הצורך.

תיעוד בגין ביקורים במוסך שלא תועדו על ידי כלמוביל

יתכן מצב שבו ביקרתם במוסך ומסיבה כלשהי נציגי כלמוביל לא תיעדו את הביקור. במקרה כזה תחילה בקשו מהם לדאוג שהם יתעדו בהיסטוריית הטיפולים את הביקור, ואם הדבר לא יבוצע דאגו לשלוח בהקדם האפשרי לאחר שקיבלתם את הרכב דוא"ל או הודעת וואטסאפ לנציגי החברה בהם אתם מתארים את הבעיה בגינה הגעתם, מתי בדיוק הגעתם למוסך, עם מי שוחחתם ומה בדיוק נאמר לכם.

אופן הפניה לא חשוב במיוחד, אך חשוב שהדבר יעשה בכתב לגורם מוכר בכלמוביל. ככל שתעשו זאת, תוכלו לעשות שימוש בתיעוד זה בעתיד, במידת הצורך.

פניות בכתב עדיפות על שיחות מוקלטות

תמיד תשתדלו לפנות בכתב ולא טלפונית, גם אם השיחות שלכם מוקלטות. הרבה יותר פשוט להציג בבית המשפט תיעוד של פניה בכתב לעומת הקלטת שיחה אשר מצריכה תמלול. יתרה מזאת, הטלפון שלכם עלול ללכת לאיבוד, ואיתו כל השיחות המוקלטות. ברגע שאתם שולחים דוא"ל הוא נשמר בשרתי החברה הרלוונטית (לדוגמה gmail של גוגל) וההודעה ניתנת לשחזור בקלות.

אל תחכו זמן רב לפני הגשת תביעה נגד כלמוביל

במקרים רבים, מטעמים לא ברורים, הלקוח ממתין חודשים רבים מאוד לפני שהוא מחליט להגיש תביעה נגד כלמוביל. יתכן שהדבר נובע מהבטחות שונות של נציגי כלמוביל שהלקוח יקבל פיצוי ראוי לאחר הטיפול ברכבו, אבל מפניות שהגיעו למשרדנו הצעות כלמוביל לפיצוי בדרך כלל מקוממות במיוחד ואינן לשביעות רצונם של הלקוחות.

במקרים שבהם אתם רואים שכלמוביל "מושכת" זמן תתחילו לפעול ברמה המשפטית.

אם יזמנו אתכם לפגישה עם מנהלים – תקליטו את השיחה

לעיתים נציגי כלמוביל יזמינו את הלקוח לשיחה עם מנהלי החברה/המוסך. ככל שהוזמנתם לפגישה שכזו דעו שזכותכם להקליט את השיחה, ואתם לא חייבים ליידע את נציגי כלמוביל שאתם מקליטים.

הקלטה זו עשויה לסייע לכם מאוד אם וככל שתחליטו להגיש תביעה נגד החברה. במסגרת הפגישה נסו לדובב את נציגי החברה כדי שיסבירו לדוגמה מה מהות התקלה ומדוע היה נחוץ זמן ארוך כדי לתקן את התקלה.

שליחת מכתב התראה לפני תביעה

אם הגעתם לשלב זה כדאי לערב עורך דין העוסק בתחום הרכב לצורך שליחת מכתב התראה לפני תביעה. מטרתו של מכתב התראה לפני הגשת תביעה נגד כלמוביל הוא להציג את הדרישות שלכם במטרה לאפשר לכלמוביל הזדמנות אחרונה לפתור את הבעיה לשביעות רצונכם לפני הגשת תביעה.

אם וככל שהבעיה לא תפתר ולא יהיה מנוס מהגשת תביעה, תוכלו להשתמש במכתב זה כדי לשכנע את בית המשפט שעשיתם כל מה שניתן על מנת להימנע מהליכים משפטיים, ולאור התנהלות כלמוביל נאלצתם להגיש תביעה ומשכך אתם זכאים גם להחזר הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

יתרון נוסף הוא שאתם עשויים לקבל מענה מכלמוביל על מכתב ההתראה שעשוי לסייע לכם להבין מהן טענות ההגנה של כלמוביל. במצב שכזה תוכלו להגיש את כתב התביעה בצורה נכונה וטובה יותר, ותוכלו להתייחס מראש לטענות ההגנה שכלמוביל העלו בתשובה למכתב ההתראה.

חוות דעת מומחה כדי להסביר לשופט מה הבעיה ברמה הטכנית

שופט הוא מומחה למשפט אך בוודאי שלא מומחה לרכבים. ישנם מקרים שכדי להצליח במסגרת תביעה נגד כלמוביל חייבים להגיש חוות דעת מומחה שיסביר לשופט מהי התקלה וכיצד היא משפיעה לרעה על הרכב ושוויו.

ישנם מקרים שללא הגשת חוות דעת מומחה לא תוכלו לזכות בתביעה. קחו בחשבון שחוות דעת שכזו תעלה לרוב לפחות מספר אלפי שקלים.

עורך דין אדי בליטשטיין
צריכים ליווי משפטי בעניין תביעה נגד כלמוביל? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

לסיכום

כלמוביל היא יבואנית רכב גדולה, ועוסקת במכירת רכבים חדשים של מספר יצרנים מובילים, וביניהם מרצדס, מיצובישי, יונדאי, ג'נסיס וכו'.

כמו כל יבואנית רכב גם כלמוביל איננה חפה מטעויות. טעויות אלה הן אשר מאפשרות להגיש תביעה נגד כלמוביל ולדרוש לקבל סעדים שונים כגון ביטול עסקה, פיצוי כספי והחזר הוצאות משפט.

על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה במסגרת תביעה נגד כלמוביל צריכים לדאוג לתיעוד רב כדי לשכנע את בית המשפט שאתם צודקים, ושכלמוביל גרמה לכם לנזקים. עדיף תמיד לדאוג לפניות בכתב ושמירת מסמכים חשובים כמו היסטוריית טיפולים.

תדאגו תמיד לעמוד על המשמר ואל תבזבזו זמן אם הבעיה שלכם לא נפתרת תוך פרק זמן סביר (לדוגמה: תיקון רכב במשך חודש זה לא פרק זמן סביר).

שאלות נפוצות בעניין תביעה נגד כלמוביל

האם ניתן לבטל עסקה לאחר קבלת רכב ללא הגשת תביעה נגד כלמוביל?

הסיכוי לכך נמוך ביותר עד אפסי.

כמה זמן נמשכת תביעה נגד כלמוביל?

בדרך כלל תביעה שכזו נמשכת יותר משנה.

כמה עולה להגיש תביעה נגד כלמוביל?

בדרך כלל שכר טרחת עורך דין מתחיל ב-20 אלף שקלים בתוספת מע"מ. ככל שהמקרה מורכב יותר שכר הטרחה עשוי להיות גבוה יותר בצורה משמעותית.

אגרת בית המשפט היא 2.5% מסכום התביעה. מחצית מהאגרה משלמים עם הגשת כתב תביעה לבית המשפט, ואת היתרה בשלב מאוחר יותר.

ישנם מקרים שבהם נחוצה חוות דעת מומחה. עלותה של חוות דעת שכזו הוא לפחות אלפי שקלים.

האם ניתן להגיע לפשרה לפני הגשת תביעה נגד כלמוביל?

בהחלט ניתן לנסות להגיע להסכמות עם כלמוביל לפני הגשת תביעה, אך לרוב הצעות "הפשרה" אינן גבוהות או לשביעות רצון בעל הרכב. בחלק גדול מהמקרים מדובר בהצעות לקבלת טיפולים ללא עלות ולא פיצוי כספי.

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 93

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בעמוד אודות.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב