עורך דין אדי בליטשטיין

לתביעות מעל 100 אלף ש"ח חייגו

03-6427876

פנקס תובענות ייצוגיות – כך תגלו אילו תביעות ייצוגיות קיימות

פנקס תובענות ייצוגיות

מה זה פנקס תובענות ייצוגיות?

פנקס תובענות ייצוגיות הוקם במטרה לאגד ולפרסם את כל התביעות הייצוגיות המוגשות. פנקס זה מסייע לאנשים לגלות אילו בקשות לאישור תובענות ייצוגיות הוגשו ואילו בקשות אושרו בפועל. הפנקס מסייע גם לעורכי הדין, שכן, בטרם הגשת בקשה חדשה לאישור תובענה ייצוגית, על עורך הדין לבדוק האם ישנן בקשות קיימות הנוגעות לאותן שאלות עובדתיות ומשפטיות אליהן בכוונתו להתייחס. אם אכן קיימות בקשות הרלוונטיות לאותן שאלות עובדתיות ומשפטיות, על עורך הדין לציין זאת, על מנת לאפשר לבית המשפט להורות על איחוד הדיונים בבקשות.

עורך דין אדי בליטשטיין מייצג מזה למעלה מעשור מבקשים (תובעים) ומשיבים (נתבעים) במסגרת תביעות ייצוגיות. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

פנקס תובענות ייצוגיות מונע כפילויות

עורך דין תביעות ייצוגיות או תובע ייצוגי צריכים לבדוק האם הגוף שנגדו בכוונתם להגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית נתבע בעבר באותה עילה. אם אכן קיימת בקשה קודמת אין טעם להגיש בקשה נוספת. סעיף 7 לחוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו – 2006 קובע כיצד על בית המשפט לנהוג במצב בו הוגשה אליו בקשה לאישור תובענה כייצוגית על אף שקיימת בקשה קודמת באותו עניין.

קיומו של הפנקס מסייעת גם לבתי המשפט, שכן, בסיועו נמנעים דיונים כפולים ופסיקות סותרות באותן סוגיות.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין תביעה ייצוגית אדי בליטשטיין מסביר על פנקס לעיון בתובענות ייצוגיות

פנקס תובענות ייצוגיות ישן

עד סוף שנת 2014 כל הבקשות לאישור תובענות ייצוגיות פורסמו בפנקס תובענות ייצוגיות הישן. כיום פנקס זה אינו מתעדכן באופן קבוע ואין להסתמך עליו באופן בלעדי.

על אף שפנקס זה כבר לא בשימוש, לדעת רבים הוא נוח יותר מהפנקס החדש, משום שקל יותר להתמצא בו ולאתר את הנתונים הנדרשים (לדוגמה; ניתן לסנן נתונים באמצעות CTRL+F – אפשרות שאינה קיימת בפנקס החדש).

פנקס תובענות ייצוגיות חדש

את הפנקס החדש תוכלו למצוא כאן. הפנקס החדש אמנם קיבל מראה מודרני יותר אך נראה שמבחינת שימושיות ופונקציונאליות הוא נחות לעומת הפנקס הישן. בפנקס החדש לא תוכלו לבצע סינון באמצעות CTRL+F וקשה למצוא בו בקשות לאישור תובענות ייצוגיות קודמות הכוללות שאלות דומות של עובדה או משפט.

אחת הסיבות לקושי באיתור תביעה ייצוגית קודמת או ספציפית נעוצה בעובדה שלא כל השדות זוכים לעדכון. כך לדוגמה: בחלק גדול מהמקרים, השדות "קבוצה", "שאלה משפטית" ו"סעד מבוקש" לא מעודכנים. יתכן שהדבר נובע מבקשה שנוסחה בצורה לא נכונה ואינה כוללת את כל הפרטים הנדרשים, וייתכן שמזכירות בית המשפט איננה מבצעת את מלאכתה כנדרש.

פנקס תובענות ייצוגיות הוא כלי עבודה חשוב למי שעוסק בתחום התובענות הייצוגיות. אם אתם מחפשים מידע ספציפי, ובמיוחד אם אתם מחפשים מידע בעניין בקשה שהוגשה לפני שנים רבות, מומלץ להיעזר בשני הפנקסים.

עורך דין תביעות ייצוגיות
עורך דין תביעות ייצוגיות אדי בליטשטיין מסביר על הפנקס בו תוכלו למצוא מידע בעניין תביעות ייצוגיות

שאלות נפוצות בעניין פנקס תובענות ייצוגיות

  • האם אני צריך לפנות לעורך דין כדי לעיין בפנקס תובענות ייצוגיות?

    אין צורך ליצור קשר עם עורך דין תביעות ייצוגיות בעניין זה. כל אדם יכול ורשאי לעיין בפנקס בכל רגע, ולקרוא כל בקשה לאישור תביעה ייצוגית המפורטת בו.

  • איך מבוצע רישום של בקשה לאישור תובענה ייצוגית בפנקס?

    הפנקס מתעדכן באופן אוטומטי מיד לאחר שמוגשת בקשה לאישור תביעה ייצוגית דרך מערכת נט המשפט.
    אם אתם מגישים עותק פיסי במזכירות בית המשפט חשוב להגיע עם עותק לא כרוך נוסף, על מנת שניתן יהיה לסרוק עותק זה בשלמותו ולעדכנו בפנקס.

  • האם הפנקס מציג רק בקשות חדשות לאישור תובענות ייצוגיות?

    לא. תוכלו למצוא בפנקס גם בקשות שהוגשו לפני שנים רבות.

  • האם אפשר למחוק מידע שמפורט במסגרת פנקס תביעות ייצוגיות?

    הדבר אפשרי רק אם תנתן החלטה שיפוטית.

.

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

פניה לעו"ד אדי בליטשטיין

עורך דין אדי בליטשטיין מטפל בתביעות מעל 100 אלף ש"ח בלבד

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין
משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות מורכבות בסכומים העולים על 100 אלף ש"ח בלבד. למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בייצוג תובעים ונתבעים בבתי המשפט. המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בתחתית העמוד. עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.
0 +
מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות
0 +
מעל 750 לקוחות מרוצים
% 0
מאה אחוז יחס אישי לכל לקוח
המלצות מלקוחות קודמים
כותבים עלינו בתקשורת
וידאו משפטי
מידע רלוונטי נוסף

משרדנו מטפל בתביעות מעל 100 אלף ש"ח בלבד. ליצירת קשר עם לעורך דין אדי בליטשטיין חייגו 03-6427876

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב