עורך דין אדי בליטשטיין

עורך דין תביעה ייצוגית

ייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעה ייצוגית

עורך דין תביעות ייצוגיות
עורך דין תביעות ייצוגיות אדי בליטשטיין

מה תפקידו של עורך דין תביעה ייצוגית?

תפקידו של עורך דין תביעה ייצוגית אינו מסתכם אך ורק בהגשת הבקשה לאישור התביעה כייצוגית, אלא מתחיל זמן רב לפני הגשתה. עורך דין תביעה ייצוגית אשר מעוניין בטובת קבוצת הנפגעים והלקוחות אותם הוא מייצג חייב לבדוק את הנתונים עוד לפני הגשת הבקשה. עורך דין תביעות ייצוגיות אינו יכול להסתמך אך ורק על הנתונים המוצגים לו על ידי הלקוח.

בדיקות אלה עשויות לכלול פניה אל הגורם הפוגע (לדוגמה; חברת סלולר או רשות מקומית) ודרישה לקבלת נתונים נוספים, איתור נפגעים נוספים, איסוף חומר משפטי (לדוגמה; פסקי דין נגד הגוף הפוגע בסוגיה דומה) ואיסוף ראיות נוספות אשר עשויות לתמוך ולחזק את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית.

 ככל שבקשה לאישור תביעה ייצוגית תהיה מבוססת יותר, כך גדלים סיכוייה להתקבל, וכתוצאה מכך יאושר ניהול התביעה כתביעה ייצוגית.

המטרה העיקרית בתביעה ייצוגית היא להוביל לפיצוי גבוה ככל הניתן לקבוצת הנפגעים. ככל שהפיצוי לקבוצת הנפגעים גבוה יותר כך גם הגמול שישולם לתובע הייצוגי (אותו אדם אשר יזם את הגשת התביעה הייצוגית) ושכרו של עורך דין תביעה ייצוגית יהיו גבוהים יותר.

כיצד לבחור עורך דין תביעות ייצוגיות?

עורך דין תביעה ייצוגית טוב הוא עורך דין אשר עוסק בתחום התובענות ייצוגיות דרך קבע, ולא כעיסוק משני. חשוב לבחור עורך דין תביעות ייצוגיות העוסק דרך קבע בתחום זה משום שמדובר בתחום דינמי ומשתנה אשר אינו מאפשר להסתמך אך ורק על חוק תובענות ייצוגיות.

מדי יום מוגשות בקשות רבות לאישור תובענות ייצוגיות (בהן ניתן לעיין בפנקס התובענות הייצוגיות) אשר מחייבות את בתי המשפט לתת החלטות ופסקי דין רבים. חלק מפסקי דין אלה מחייבים וחלק מנחים.

פסקי דין אלה עשויים להרחיב או לצמצם את הוראות חוק תובענות ייצוגיות או לקבוע “עובדות בשטח” שעל עורך דין תביעות ייצוגיות להכיר.

עורך דין תביעה ייצוגית שאינו מכיר פסקי דין קודמים בסוגיה בה הוא מבקש להגיש בקשה לאישור תובענה כייצוגית עשוי לגרום נזק רב ללקוח אותו הוא מייצג.

עורך דין תביעות ייצוגיות מנוסה מאוד

עורך דין אדי בליטשטיין הוא עורך דין תביעה ייצוגית העוסק בתחום התובענות ייצוגיות כתחום עיסוק עיקרי, ומנהל בפועל תביעות ייצוגיות כנגד החברות הגדולות בארץ.

בעברו, עורך דין אדי בליטשטיין עסק במשך מספר שנים בהגנה על חברת פלאפון תקשורת בע”מ מפני תביעות ייצוגיות, ומסיבה זו הדבר מקנה לו ראיה משפטית מקיפה ורחבה הן על טענות ההגנה והן על טענות התביעה האפשריות במסגרת הליך של תביעה ייצוגית.

עורך דין תביעה ייצוגית
עורך דין תביעה ייצוגית אדי בליטשטיין

המלצות שקיבלנו מלקוחות המשרד

תשלום אגרה לצורך הגשת תביעה ייצוגית

החל מיום 8.5.2018 כל אדם המעוניין להגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית מחויב בתשלום אגרת בית משפט.

סכום האגרה לתשלום לצורך הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית לבית המשפט המחוזי הוא 16 אלף ש”ח, כאשר 5500 ש”ח יש לשלם עם הגשת הבקשה.

סכום האגרה לתשלום לצורך הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית לבית משפט השלום הוא 8000 ש”ח, כאשר 3000 ש”ח יש לשלם עם הגשת הבקשה.

הסכומים מתעדכנים מעט (עולים) מדי שנה.

במקרים מסוימים ישנו פטור מלא מתשלום האגרה.

מדוע לקוחות רבים שוכרים את שירותיו של עו”ד אדי בליטשטיין

יצירת קשר עם עו"ד אדי בליטשטיין

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין תביעה ייצוגית אדי בליטשטיין

תביעות ייצוגיות אחרונות בטיפולו של עורך דין אדי בליטשטיין

ייצוג אחד הגופים המוכרים ביותר בתחום המוסיקה

בחודש פברואר 2024 נשכרו שירותי משרדנו לצורך ייצוג אחד הגופים המוכרים והגדולים ביותר בישראל בתחום המוסיקה מפני בקשה לאישור תביעה ייצוגית בתחום הספאם.

דחיית ערעור בבית המשפט העליון

בזכות תגובה נוקבת שהוגשה על ידי משרדנו על ערעור שהוגש מטעם היועץ המשפטי לממשלה בגין אישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, בתאריך 11.4.2022 בית המשפט העליון דחה את הערעור וחייב את היועץ המשפטי לממשלה בעשרת אלפים ש"ח הוצאות משפט

תביעה ייצוגית נגד רשת בר סלטים בנושא משקל אריזות

בחודש נובמבר 2020 נשכרו שירותי משרדנו לצורך הגנה על רשת בר סלטים מפני תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בנושא משקל אריזות. בתאריך 27.5.2021 הצלחנו לסלק את בקשת האישור על הסף.

תביעה ייצוגית נגד מלון ספא קלאב בים המלח

בתאריך 22.5.2022 בית המשפט המחוזי בחיפה אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד המלון אשר הוגשה על ידי משרדנו.

תביעה ייצוגית נגד רשת בתי מאפה

בתאריך 1.6.2020 נשכרו שירותי משרדנו לצורך הגנה על רשת בתי מאפה מפני הליך ייצוגי בו נטען כי הרשת מחייבת לכאורה בניגוד לדין את לקוחותיה בגין האריזות בהן נמכרים המוצרים.

תביעה ייצוגית נגד חברת טריפל סי

בתאריך 4.8.2019 אישר בית המשפט המחוזי את הסכמות הצדדים, במסגרתן החברה תשנה את המדיניות שלה, תגבה מלקוחותיה חיוב יחסי ולא מלא בחודש הניתוק, ותעניק ללקוחותיה הטבה בשווי 510 אלף ש"ח.

שאלות נפוצות בעניין עורך דין תביעה ייצוגית

טרם יצירת קשר עם עורך דין תביעה ייצוגית כלשהו בדקו באילו תיקים הוא היה מעורב ומה היו תוצאות אותם תיקים. ככל שתמצאו יותר מידע ויותר הצלחות, כך תדעו שפניתם לעורך דין טוב ומנוסה.

לא, עורך דין תביעה ייצוגית יכול לייצג גם תובעים וגם נתבעים.

לא.

ישנם מצבים בהם עורך דין תביעה ייצוגית ישלם חלק מההוצאות או את כולן, אך הדבר יתבצע לאחר התחייבות התובע (המבקש) להחזיר את הסכומים המשולמים על ידי עורך הדין.

לא. ישנם עורכי דין תביעות ייצוגיות שמייצגים גם בבית משפט השלום.

לרוב, משרדנו אינו מייצג תובעים או נתבעים בתביעות ייצוגיות בבית משפט השלום.

כותבים עלינו בתקשורת

מאמרים בנושא תביעות ייצוגיות שנכתבו על ידי עורך דין אדי בליטשטיין

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 168

No votes so far! Be the first to rate this post.

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב