עורך דין אדי בליטשטיין

תביעה נגד צ'מפיון מוטורס – מה לעשות כדי להצליח בתביעה?

תביעה נגד צ'מפיון מוטורס
תביעה נגד צ'מפיון מוטורס
5
(90)

צ'מפיון מוטורס היא אחת מיבואניות הרכב הגדולות ביותר בישראל, והיא אחראית, נכון להיום, על ייבוא רכבי אודי, קופרה, סיאט, סקודה, פולקסווגן, לישראל. מסיבה זו, תביעה נגד צ'מפיון מוטורס ניתן להגיש לאחר רכישת דגם של אחת מחברות אלה.

למשרדי מגיעות פניות רבות בעניין הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס, אך פונים רבים מניחים שמכיוון שמדובר בחברה גדולה, בעלת "סוללה של עורכי דין", אין סיכוי שהם ינצחו, גם אם יש להם עילת תביעה טובה. זהו קו מחשבה שגוי וניתן למצוא בפועל פסקי דין רבים שניתנו במסגרת תביעות נגד צ'מפיון מוטורס, שחייבו את החברה לשלם ללקוחותיה פיצויים כספיים.

עורך דין אדי בליטשטיין ייצג ומייצג בהצלחה רבה במשך למעלה מעשור תובעים רבים כנגד יבואני רכב חדשים, לרבות צ'מפיון מוטורס. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

במאמר זה אפרט מה כדאי לעשות וכיצד צריכים להתכונן לפני הגשת תביעה נגד צ'מפיון על מנת להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה.

הכנה לפני הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס

לפני שמגישים תביעה נגד צ'מפיון מוטורס (או תביעה נגד חברה גדולה אחרת) כדאי לוודא שיש בידיכם את כל הנתונים הרלוונטיים לצורך הוכחת הטענות שלכם בבית המשפט. הגשת תביעה כספית או תביעה אזרחית לפני שלב ההכנה ואיסוף הראיות תתברר, לרוב, כטעות משום שלאורך ההליך המשפטי תגלו ששכחתם לצרף מסמכים רלוונטיים או לטעון טענות חשובות, דבר שיאלץ אתכם להגיש בקשה לתיקון כתב תביעה. הגשת בקשה שכזו מעמידה אתכם בנחיתות משום שאם הבקשה תתקבל ההליך יתחיל למעשה מחדש, ואתם תגלו שבזבזתם לפחות חודשים רבים לחינם.

בנוסף, אם הבקשה שלכם לתיקון כתב התביעה תתקבל, לרוב יחייבו אתכם בהוצאות משפט משום שצ'מפיון מוטורס תאלץ להגיש כתב הגנה מתוקן. כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני רכב לפני הגשת תביעה נגד צ'מפיון כדי שהיא תוכן ותוגש בצורה נכונה.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס

מסמכי ההתקשרות עם צ'מפיון מוטורס

לפני הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס תוודאו שיש ברשותכם את הסכם הרכישה המפרט מה בדיוק רכשתם, כמה שילמתם, איזה מפרט רכב התחייבו לספק לכם, ומתי, וכו'.

טרם חתימת חוזה כלשהו חשוב מאוד לקרוא את החוזה מתחילתו ועד סופו. חשוב לחזור על הפעולה ולקרוא את החוזה פעם נוספת גם לפני הגשת תביעות נגד יבואני רכב, משום שלעיתים יבואני הרכב מציינים בחוזה סעיפים שונים שמקנים להם הגנות שונות מפני תביעה, וחשוב להכיר סעיפים אלה לפני הגשת כתב התביעה כדי להבין כיצד ניתן "לנטרל" או "לתקוף" אותם ברמה המשפטית.

הקלטות שיחות עם נציגי צ'מפיון מוטורס

מאוד חשוב להקליט את שיחות הטלפון עם נציגי צ'מפיון מוטורס (או כל חברה אחרת ממנה אתם קונים רכב) משום שרכישת רכב חדש היא אחת העסקאות היקרות ביותר שתעשו בחייכם (מלבד רכישת דירה). את הקלטת השיחות יש לבצע לפני החתימה על החוזה (בשלב המשא ומתן) וגם אחרי שקיבלתם את הרכב.

אם יתברר שקיבלתם רכב חדש עם תקלות הקלטות אלה עשויות להבהיר לבית המשפט במסגרת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס על מה בדיוק התלוננתם, מתי, מה הוצע לכם, וכו'. נתונים אלה עשויים להיות חשובים ורלוונטיים במיוחד.

התכתבויות וואטסאפ – SMS – דוא"ל עם צ'מפיון מוטורס

באופן דומה לשיחות מוקלטות, גם התכתבויות עם נציגי החברה עשויים להיות רלוונטיים מאוד במסגרת תביעה נגד צ'מפיון. חשוב מאוד לשמור על כל ההתכתובויות ולא רק חלקן, על מנת למנוע מהחברה כל טענה אפשרית בדבר הסתרת נתונים מצידכם בעת ניהול תביעה נגד החברה.

היסטוריית הטיפולים של הרכב לאחר קבלתו

בין אם אתם שוקלים להגיש תביעה נגד צ'מפיון מוטורס בגין רכישת רכב חדש ובין אם תביעה בגין רכישת רכב משומש, כדאי תמיד להצטייד בהיסטוריית הטיפולים של הרכב במוסך היבואן. אם הרכב לא טופל במוסך היבואן פנו למוסך בו טופל הרכב כדי לקבל את היסטוריית הטיפולים.

היסטוריית הטיפולים עשויה לסייע לכם במסגרת תביעה על מכירת רכב לא תקין. בתי המשפט לא רואים בחיוב מצב בו לקוח רוכש ומקבל רכב חדש, וזמן קצר לאחר מכן נאלץ להגיע שוב ושוב למוסך על מנת לטפל תקלות שונות. ככל שהרכב יקר יותר כך הציפייה של הלקוח לא להגיע למוסך זמן קצר לאחר רכישתו היא ציפייה לגיטימית יותר.

מכיוון שהיסטוריית הטיפולים ברכב זהו מסמך שמופק על ידי מוסך היבואן יהיה קשה לחלוק בבית המשפט על נכונות הדברים שכתובים במסמך זה, וזה עשוי להקל מאוד על ניהול תביעה נגד צ'מפיון מוטורס.

תביעה נגד צ'מפיון מוטורס
תביעה נגד צ'מפיון מוטורס

הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס בליווי חוות דעת מומחה

קחו בחשבון ששופט שדן בכל תביעה נגד צ'מפיון מוטורס או נגד כל יבואן רכב, לא בהכרח מבין בתחום הרכב (ברוב המוחלט של המקרים, השופטים לא מבינים כלום בתקלות רכב). מסיבה זו כדאי לשקול לצרף לכתב התביעה חוות דעת מומחה מטעמכם אשר תפרט מהן התקלות מהן סובל הרכב החדש שלכם, האם ובכמה תקלות אלה מפחיתות מערכו של הרכב, מהי עלות תיקון התקלות, וכו'.

חוות דעת שכזו עשויה להקל עליכם ועל השופט להבין על מה בדיוק אתם מלינים. צד שמגיש חוות דעת מומחה זוכה, לרוב, לעדיפות במסגרת ההליך המשפטי לעומת צד שלא הגיש חוות דעת מומחה. אם אתם תגישו חוות דעת מומחה וצ'מפיון מוטורס תחליט שלא להגיש חוות דעת מומחה נגדית מטעמה, ישנו סיכוי גבוה יותר שבית המשפט יקבל דווקא את טענותיכם.

החיסרון בהגשת חוות דעת מומחה הוא העלויות הכרוכות בכך. לרוב הגשת חוות דעת מומחה תעלה לפחות מספר אלפי שקלים.

באיזה שלב כדאי להגיש תביעה נגד צ'מפיון מוטורס?

בניגוד לדעה הרווחת אני לא ממליץ כמעט לעולם להגיש תביעה נגד צ'מפיון מוטורס (או כל יבואן רכב אחר) מיד לאחר שמגלים שישנה תקלה או בעיה כלשהי. אתם צריכים לקחת בחשבון שלניהול תביעה נגד צ'מפיון מוטרס יש עלויות רבות (וגבוהות), והתביעה נמשכת זמן בלתי מבוטל.

מסיבות אלה כדאי לשלוח מכתב התראה לפני הגשת תביעה, ולנסות למצות עד תום את המשא ומתן לפני הגשת תביעה. רק במקרים שבהם יש פערים מאוד גדולים בין הדרישות שלכם לבין מה שנציגי צ'מפיון מוטורס מוכנים להציע, כדאי לשקול הגשת תביעה (לעיתים פשוט אין ברירה אחרת).

באילו מקרים כדאי לשקול הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס?

כשמדברים על המקרים בהם כדאי לשקול הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס כדאי לקחת בחשבון שני פרמטרים:

  1. מחיר הרכב
  2. הסיבה שרוצים להגיש תביעה

אם המחיר הרכב הוא נמוך מ-100 אלף שקלים (לרוב מדובר רק ברכבי יד שניה משום שרכבים חדשים שנמכרים על ידי צ'מפיון מוטורס עולים על סכום זה) לא תמיד תהיה כדאיות כלכלית לנהל תביעה נגד צ'מפיון מוטורס, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העלויות הנלוות (אגרת בית משפט, שכר טרחת עורך דין, חוות דעת מומחה, וכו').

אם הסיבה שאתם רוצים להגיש תביעה נגד צ'מפיון מוטורס היא שמיד לאחר קבלת הרכב התגלתה בו תקלה, זה לא תמיד יספיק לצורך ניצחון בבית המשפט. צריכים להבין מה מהות התקלה, עד כמה היא משפיעה על תפקוד הרכב, כמה זמן לקח לתקן את התקלה, האם תיקון התקלה הוביל לירידת ערך בשוויו של הרכב, וכו'.

לרוב, הגעת רכב חדש למוסך פעם אחת בלבד תוביל, במקרה הטוב ביותר, לפיצוי כספי מוגבל מאוד. במקרים אלה יתכן וכדאי לשקול הגשת תביעה קטנה.

לעומת זאת, אם מדובר בתקלה סדרתית שניתן לאתרה אצל מספר רב של רוכשים ניתן לשקול הגשת תביעה ייצוגית נגד צ'מפיון מוטורס. במקרים אלה כדאי להתייעץ עם עורך דין תביעות ייצוגיות.

מה ניתן לדרוש במסגרת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס?

ביטול עסקה

אחד הסעדים האפשריים במסגרת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס הוא סעד של ביטול עסקה לרכישת רכב. משמעות דרישה זו היא שאתם דורשים להחזיר לצ'מפיון מוטורס את הרכב שקיבלתם, ובמקביל לקבל במלואו את התשלום ששילמתם עבור הרכב.

ברובם המוחלט של המקרים לפני הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס, החברה לא תסכים לביטול עסקה, ולכן תאלצו להגיש את התביעה בפועל ולנהל אותה עד למתן פסק דין נגד החברה. זה אומר שבמהלך כל הזמן שהתביעה מתנהלת יתכן שלא יהיה מנוס מלהמשיך לעשות שימוש ברכב (אם יש לכם אפשרות לא לעשות שימוש ברכב כלל – זה טוב יותר ויגדיל את הסיכוי לביטול עסקה במסגרת פסק דין סופי).

החלפת הרכב לרכב חדש מאותו דגם

דרישה נוספת שניתן להעלות במסגרת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס היא דרישה להחליף את הרכב ברכב חדש מאותו דגם בדיוק. דרישה זו ניתן לדרוש כדרישה חלופית לדרישה לביטול עסקה.

אפשרות זו עדיפה בחלק גדול מהמקרים משום שכיום קבלת רכב חדש כרוכה בזמני המתנה ארוכים, ואם תדרשו ביטול עסקה ובית המשפט יעתר לדרישתכם, תאלצו להמתין זמן רב מאוד לצורך הזמנת וקבלת רכב חדש אחר. בחלק מהמקרים ניתן יהיה להתגבר על קושי זה באמצעות דרישה להחלפת הרכב ברכב חדש מאותו דגם.

פיצוי כספי

תמיד ניתן לדרוש פיצוי כספי במסגרת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס. את הדרישה לפיצוי כספי ניתן לבסס על הנזקים הממשיים שספגתם (לדוגמה ירידת ערך, עלויות שכירות של רכב חלופי, אובדן ימי עבודה, עלויות תיקונים, וכו').

כמו כן, ניתן לדרוש פיצוי כספי בגין עוגמת נפש. ככל שמדובר ברכב חדש שנאלץ להגיע למוסך שוב ושוב זמן קצר לאחר קבלת הרכב, גובה הפיצוי בגין עוגמת נפש עשוי להיות משמעותי.

עורך דין לענייני רכב
שוקלים הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

לסיכום

לא כדאי למהר לפני הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס. כדאי לנסות ולמצות את המשא ומתן עם החברה לפני פניה לערכאות משפטיות, משום שהדבר יוביל לעלויות משמעותיות לתובע, וכן, התובע יאלץ להמתין זמן רב לפני קבלת פסק דין בתביעה.

לפני הגשת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס צריכים לעשות "שיעורי בית" ולהכין את כל המסמכים/הקלטות שעשויות לסייע לכם במהלך התביעה להוכיח את הטענות שלכם. במקרים רבים עם הגשת כתב תביעה כדאי לצרף חוות דעת מומחה אשר תבהיר לשופט בשפה שאינה טכנית מה מהות התקלה ברכב שלכם, ומדוע תקלה זו גורמת לבעל הרכב לנזקים משמעותיים.

במסגרת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס ניתן לדרוש ביטול עסקה או קבלת רכב זהה חדש, ובנוסף פיצוי כספי משמעותי.

שאלות נפוצות בעניין תביעה נגד צ'מפיון מוטורס

  • האם ניתן לנצח במסגרת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס?

    בוודאי.
    צ'מפיון מוטרס היא חברה גדולה אך זה לא מקנה לה עדיפות כלשהי בבית המשפט. אם תעזרו בעורך דין המנוסה בתביעות נגד חברה זו או נגד יבואני רכב אחרים, סיכויי ההצלחה שלכם עשויים להיות גבוהים יותר.

  • מה אפשר לקבל במסגרת תביעה נגד צ'מפיון מוטורס?

    הסעדים שניתן לקבל בבית המשפט הם ביטול עסקה, החלפת הרכב לרכב אחר, ופיצוי כספי. בחלק גדול מהמקרים ניתן לשלב בין הסעדים האלה.

  • כמה עולה לנהל תביעה נגד צ'מפיון מוטורס?

    עלויות התביעות משתנות ממקרה למקרה, בהתאם למורכבות התיק ונסיבותיו הפרטניות, אך בכל מקרה צריכים לקחת בחשבון את אגרת בית המשפט, שכר טרחת עורך הדין, ולעיתים יש צורך בחוות דעת מומחה.

  • כמה זמן עשויה להימשך תביעה נגד צ'מפיון מוטורס?

    לרוב, יותר משנה.

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 90

No votes so far! Be the first to rate this post.

רוצים לחזור לחלק ספציפי במאמר?

רוצים לקבל בחינם עדכונים בנושא זה? סיכום פסקי דין? מדריכים משפטיים? הזינו כתובת מייל תקינה

Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בעמוד אודות.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

מידע רלוונטי נוסף

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב