עורך דין אדי בליטשטיין

עורך דין סכסוכי שכנים בראשון לציון

נתקלתם בבעיה משפטית הקשורה לסכסוך שכנים? צריכים ייצוג משפטי בבית משפט או בפני המפקח על הבתים המשותפים בתביעה הקשורה לסכסוכי שכנים?

צרו קשר עכשיו עם עורך דין אדי בליטשטיין – עורך דין סכסוכי שכנים, העוסק בייצוג תובעים ונתבעים

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין סכסוכי שכנים אדי בליטשטיין

לא.

צריכים לבדוק מה בדיוק עילת התביעה. למפקח על הבתים המשותפים אין סמכות לדון בכל הסוגיות העשויות להיות רלוונטיות לסכסוכי שכנים.

לדוגמה: המפקח על הבתים המשותפים חסר סמכות לדון בעילות נזיקיות.

כן.

לרוב, תביעה אצל המפקח על הבתים המשותפים תתנהל הרבה יותר מהר. בנוסף, ההליך מתנהל בצורה הרבה פחות פורמלית ולא תמיד יש הקפדה על הפרוצדורה המשפטית.

אין מחירון אחיד וכל מקרה נבחן לגופו של עניין בהתאם למורכבות המקרה.

ככל שהמקרה מורכב יותר, כך שכר טרחת עורך דין יהיה גבוה יותר.

במקרים פשוטים יותר תביעה נגד שכן יכולה להמשך פחות משנה.

במקרים יותר מורכבים – פרק זמן העולה על שנה.

המלצות שקיבלנו מלקוחות המשרד

כיצד עורך דין סכסוכי שכנים יכול לסייע לכם?

סכסוך שכנים יכול להשפיע באופן מהותי על חייו ושלוותו של אדם. מדובר בסכסוך בעל מאפיינים מיוחדים משום שנתקלים באופן קבוע באדם איתו מסוכסכים (בחדר המדרגות, במעלית בכניסה לבית המשותף וכו'), ולכן יש רצון לסיים סכסוך שכנים בהקדם האפשרי. כאן נכנס עורך דין סכסוכי שכנים לתמונה.

תחילה חשוב להבין שממועד תחילת עבודתו של עורך דין סכסוכי שכנים המצב משתנה. הצד שכנגד מתחיל להבין שמעתה כוונותיכם רציניות משום שהשקעתם זמן וכסף על מנת לשכור שירותיו של עורך דין שיסייע לכם. הצד שכנגד גם מבין שישנו סיכוי גבוה שהוא יאלץ לשכור עורך דין סכסוכי שכנים מטעמו והדבר יוצר תמריץ אצל הצד שכנגד לנסות ולסיים סכסוך שכנים לפני שמתחילים להוציא כסף מהכיס.

חשוב מכך, עורך דין סכסוכי שכנים הבקיא בהוראות החוק ופסיקות בתי המשפט רלוונטיות יוכל להציג לבית המשפט או למפקח על הבתים המשותפים את המקרה שלכם בצורה נכונה ומשכנעת משפטית. סוגיה זו כשלעצמה עשויה לקצר את ההליך המשפטי בצורה משמעותית ולהוביל לתוצאה שאתם רוצים.

עצה נכונה שייתן לכם עו"ד סכסוכי שכנים עשויה אף להוביל למצב שלא תצטרכו להגיע כלל לבית המשפט ותוכלו לפתור את סכסוך השכנים תוך זמן קצר.

עשו את הדברים הבאים לפני פניה לעורך דין סכסוכי שכנים

אם החלטתם ליצור קשר עם עורך דין סכסוכי שכנים מומלץ לעשות תחילה את הדברים הבאים. סדר הדברים אינו חשוב בהכרח, אך חשוב לנסות ולתעד את הדברים:

1. נסו לשוחח עם השכן על מנת לפתור את המחלוקת בעצמכם. תהיו אדיבים ואל תהיו תוקפניים. את השיחה יש להקליט.

2. נסו לשלוח מכתב לשכן (אפשר גם במייל או בוואטסאפ). תארו היטב את הבעיה, הסבירו מדוע הבעיה מפריעה לכם ובקשו ממנו לפתור את הבעיה (בהנחה שהשכן הוא מקור הבעיה). אתם יכולים גם להציע פיתרון משלכם על מנת לפתור את סכסוך השכנים.

3. נסו להסתייע בוועד הבית על מנת שינסה לגשר ויסייע לכם לפתור את סכסוך השכנים.

עשיתם זאת וסכסוך השכנים לא נפתר? זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין סכסוכי שכנים.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין סכסוכי שכנים אדי בליטשטיין

השאירו את פרטיכם – עו"ד סכסוכי שכנים יחזור אליכם בהקדם​

יצירת קשר טלפוני עם עורך דין סכסוכי שכנים

ישנה הנחה שגויה בקרב הציבור שניתן לפתור סכסוך שכנים דרך הטלפון. כך לרוב קורה כאשר הלקוח מתקשר בפעם הראשונה לעורך הדין ומנסה לספר לו על סכסוך השכנים מבלי להבין היכן בדיוק עורך הדין נמצא כרגע, האם הוא בפגישה עם לקוח אחר, האם הוא מכין כתב תביעה או כתב הגנה עבור לקוח אחר אשר נתקל בסכסוך שכנים, והאם יש לו יכולת להקשיב לכם. מטבע הדברים אתם מעוניינים בכך שעורך הדין אשר יטפל בכם יהיה קשוב לבעייתכם ככל הניתן.

מסיבה זו כדאי להקפיד על שיחה ראשונה קצרה ועניינית, לפרט בקצרה את העובדות ולפרט בקצרה מהי הבעיה. כבר בשלב זה עורך דין סכסוכי שכנים יוכל לומר לכם האם זאת סוגיה שבה הוא יוכל לסייע לכם בה או האם יש צורך לקיים פגישה במסגרתה עורך דין סכסוכי שכנים יבחן את כל המסמכים הרלוונטיים/הקלטות/תמונות על מנת להנחות אתכם כיצד יש לפעול.

התנהלות זו תשרת בסופו של דבר את הלקוח אשר יזכה בשירותיו של עורך דין סכסוכי שכנים שקשוב לפנייתו ואשר טרם תחילת העבודה בחן כראוי את הנתונים הרלוונטיים.

פגישה עם עורך דין סכסוכי שכנים - כיצד יש להתכונן?

מכיוון שזמנכם בוודאי יקר לכם, ומכיוון שזמנו של עו"ד סכסוכי שכנים עשוי להיות מוגבל (פגישות ייעוץ מוגבלות בדרך כלל עד 45 דקות או שעה) כדאי מאוד להגיע לפגישת הייעוץ מוכנים ומסודרים. עליכם לדעת להסביר מהי בדיוק הבעיה שמובילה לסכסוך שכנים, מה בדיוק עשיתם לפני שיצרתם קשר עם עו"ד סכסוכי שכנים (ראו את דרכי הפעולה המוצעות מעלה), ומה הייתה תגובת השכן.

לשם כך מומלץ מאוד להכין את כל הניירת/הקלטות/תמונות מבעוד מועד ולא להגיע לפגישה כשהחומר לא מרוכז כראוי. מעבר לעובדה שאיתור המסמך הרלוונטי במהלך הפגישה עשויה לגזול זמן רב ולשבש את התנהלות הפגישה, אתם גם עשויים לגלות שמלכתחילה לא הבאתם לפגישה את המסמך הרלוונטי.

יתרה מזאת, ישנם אנשים אשר מתקשים מאוד להסביר את הבעיה בעל פה, אך אותם אנשים יודעים להתבטא בכתב בצורה נפלאה. אם זה המצב במקרה שלכם, הכינו פירוט של הבעיה בכתב ומסרו את המסמך לעו"ד סכסוכי שכנים במהלך הפגישה.

ניתן גם לשלב בין השיטות ולהסביר את עיקר הסוגיה בעל פה וגם להכין מסמך קצר עם נקודות על מנת לוודא שבמהלך הפגישה לא תשכחו את הסוגיות הרלוונטיות והחשובות.

התנהלות זו תקל עליכם, ובעיקר על עורך דין סכסוכי שכנים, להבין מהי בדיוק הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה בכלים המשפטיים המתאימים.

השאירו את פרטיכם – עו"ד סכסוכי שכנים יחזור אליכם בהקדם​

האם תמיד כדאי להגיש תביעה כדי לפתור סכסוך שכנים?

יתכן שתופתעו לגלות שלא תמיד יהיה נכון להגיש מיד תביעה על מנת לפתור סכסוך שכנים. מעבר לכך שניהול תביעה עשוי לעלות סכומי כסף משמעותיים ללקוח, ניהול תביעה כרוך גם בהמתנה מרובה משום שבתי המשפט עמוסים מאוד, ובמקרה הטוב (והקצר) ביותר, תביעה עשויה לארוך מספר חודשים.

עורך דין סכסוכי שכנים יבחן את הסוגיה, יבין את חומרתה ואת דחיפותה ויבחן האם יהיה זה נכון לפעול בצורה שונה, שאינה מחייבת בהכרח הגשת תביעה באופן מיידי.

אחת הדרכים לפתור סכסוכי שכנים היא באמצעות מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. בחלק לא מבוטל מהמקרים מכתבי התראה מצליחים להרתיע את השכן הסורר ולפתור את הבעיה בה נתקל הלקוח.

בצורה זו יתכן שהבעיה תפתר תוך זמן קצר ביותר ולאחר תשלום שכר טרחה נמוך עבור שירותיו של עורך דין סכסוכי שכנים.

הגנה מפני תביעה
הגשת תביעה נגד שכן היא לא תמיד הפתרון הנכון ביותר

סכסוך השכנים לא נפתר לאחר מכתב התראה - מה עכשיו?

מטבע הדברים שליחת מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לא תוביל בכל המקרים לתוצאה הרצויה. האם זה היה בזבוז זמן וכסף? לא!

על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה עבור הלקוח, עורך דין סכסוכי שכנים צריך כלים מסוימים. אחד הכלים הוא מידע שלא תמיד נמצא בידי הלקוח. מידע שימושי ורלוונטי יכול להיות המענה של השכן הסורר למכתב ההתראה, בו אותו שכן יפרט את טיעוני ההגנה שלו.

כאשר יודעים את טענות ההגנה של השכן ניתן להתכונן בצורה טובה יותר להגשת כתב תביעה. כך לדוגמה; נניח שבמסגרת התגובה למכתב ההתראה השכן הסורר הודה בטעותו אך סירב לתקן את המחדל. את מכתב ההתראה ניתן יהיה לצרף לכתב התביעה ובכך יתכן שהדיון בבית המשפט יקוצר בצורה משמעותית, משום שלא יהיה צורך לדון האם השכן טעה או לא (משום שהוא כבר הודה במכתב המענה), אלא הדיון עשוי להתמקד בתיקון הטעות ובפיצוי לתובע.

מצד שני, יתכן שתגלו במכתב התגובה טענות הגנה שלא הכרתם או לא צפיתם מראש. במצב כזה עורך דין סכסוכי שכנים עשוי להנחות אתכם לאסוף נתונים נוספים שעשויים לסייע להגשת תביעה נגד השכן.

השאירו את פרטיכם – עו"ד סכסוכי שכנים יחזור אליכם בהקדם​

באיזה חוקים ניתן להסתייע על מנת לפתור סכסוכי שכנים?

חלק גדול מסכסוכי השכנים נוגע לבניין המשותף, בו השכנים מתגוררים. סוגיות נפוצות לסכסוכי שכנים הן השתלטות על מחסן או חניה פרטית שרשומה בטאבו, נזילות מהדירה הסמוכה ועובש שנוצר בעקבות הנזילה, תיקון רכוש משותף (לדוגמה פיצוץ או נזילה בצנרת שעוברת לאורך הבניין), סוגיות הקשורות בפגיעה בפרטיות (לדוגמה צילום בסתר), ולעיתים גם מקרי אלימות מילולית או פיסית.

חלקם של מקרים אלה ניתן לפתור באמצעות הוראותיו של חוק המקרקעין או הוראותיו של התקנון המצוי אשר מוכרים היטב לעורך דין אדי בליטשטיין – עורך דין סכסוכי שכנים.

בעיות אחרות ניתן לפתור על ידי הוראותיו של חוק הגנת הפרטיות, ולצורך פתרון סכסוכי שכנים שמקורם במקרי אלימות ניתן להסתייע בהוראות חוק מניעת הטרדה מאיימת (בנוסף לפניה למשטרה).

מובן שמדובר ברשימה חלקית בלבד ועורך דין אדי בליטשטיין – עורך דין סכסוכי שכנים ידע להתאים את החקיקה הרלוונטית לבעיה המשפטית שבה נתקלתם.

עורך דין סכסוכי שכנים מנוסה

עורך דין אדי בליטשטיין בעל ניסיון רב מאוד בפיתרון סכסוכי שכנים, לרבות ייצוג תובעים ונתבעים בתביעות הנוגעות לסכסוכי שכנים. ההמלצות שקיבל עורך דין אדי בליטשטיין מלקוחות קודמים (המפורטות בתחילת עמוד זה) מדברות בעד עצמן.

אם אתם מעוניינים לפתור את סכסוך השכנים בו נתקלתם אתם מוזמנים ליצור קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין לצורך תיאום פגישה ראשונית.

עורך דין סכסוכי שכנים
עורך דין סכסוכי שכנים אדי בליטשטיין

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 52

No votes so far! Be the first to rate this post.

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב