עורך דין אדי בליטשטיין

עורך דין הגנת הפרטיות בראשון לציון

ייצוג תובעים ונתבעים במקרי פגיעה בפרטיות

עורך דין הגנת הפרטיות יוכל לסייע לכם לפתור את הבעיה שלכם

עורך דין בראשון לציון
עורך דין הגנת הפרטיות אדי בליטשטיין

כיצד עורך דין הגנת הפרטיות יכול לסייע לכם?

פגיעה בפרטיות מוגדרת בהוראות חוק הגנת הפרטיות. מדובר בהגדרה רחבה מאוד הכוללת מצבים רבים, שסביר מאוד שרבים מכם כלל אינם מודעים אליהם. כלומר יתכן מאוד שמישהו אכן פגע בפרטיותכם ואתם זכאים לפיצוי כספי, אך אתם לא תפנו לבית המשפט מכיוון שאתם לא מכירים את הוראת החוק הרלוונטית או פסיקת בית המשפט בנושא. מטבע הדברים עורך דין הגנת הפרטיות מכיר את הוראות הדין הרלוונטית ויוכל לסייע לכם לממש את הזכויות שלכם.

חשוב לדעת שסעיף 29א(א) לחוק הגנת הפרטיות מאפשר לנפגע לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של עד 50 אלף שקלים, ואם יוכח שהפגיעה בפרטיות נעשתה במטרה לפגוע בנפגע, סכום הפיצוי עומד על עד 100 אלף שקלים ללא הוכחת נזק. עורך דין הגנת הפרטיות הבקיא בהוראות החוק ידע גם לומר לכם שהוראות החוק קובעות שיש להצמיד סכומים אלה למדד ולכן גובה הפיצוי נכון להיום גבוה אף יותר, בגין כל פגיעה.

במצב שבו התבצעה פגיעה בפרטיות יש להגיש תביעה כספית או תביעה אזרחית בהקדם האפשרי לצורך קבלת פיצוי כספי גבוה ככל הניתן. במקרים מסויימים ניתן אף להגיש תביעה ייצוגית אך במקרים אלה צריכים להוכיח שהפגיעה בפרטיות התבצעה באופן דומה ביחס לקבוצה גדולה של אנשים (לדוגמה: חשיפת פרטים אישיים של לקוחות חברה עשויה להוביל לתביעה ייצוגית בגין פגיעה בפרטיות נגד אותה חברה).

מה לעשות לפני שיוצרים קשר עם עורך דין פגיעה בפרטיות?

1. לוודא שיש לכם תיעוד בגין פגיעה בפרטיות – על מנת שבית משפט ידון בפיצוי ללא הוכחת נזק לאחר פגיעה בפרטיות, צריכים תחילה להוכיח שאכן התקיימה פגיעה בפרטיות. אם פרטיותכם נפגעה בעקבות פרסום כלשהו באינטרנט, עליכם לוודא שיש ברשותכם תצלום של אותו פרסום. חשוב מאוד לצלם מיד את הפרסום משום שהפוגע יוכל למחוק אותו בהמשך וללא התיעוד יתכן שתהיה לכם בעיה לנצח בתביעה.

אם מדובר בפגיעה בפרטיות באמצעות פרסום או הפצת פרטים אישיים בעל פה, נסו לבדוק אם יש אנשים ששמעו וזוכרים מה בדיוק נאמר על ידי הפוגע. ללא עדים או הקלטה של הפרסום הפוגעני יהיה קושי להוכיח שהתרחשה פגיעה בפרטיות.

לאחר שהתבצעה פגיעה בפרטיות נסו לפנות לפנות אל הפוגע (בכתב או בשיחה מוקלטת) ותדרשו ממנו להסיר את הפרסום הפוגעני (ככל שפורסם באינטרנט) או להסביר לכם מדוע הוא פרסם את המידע האישי המתייחס אליכם. פעולות אלה עשויות לסייע לכם בהמשך לנצח בתביעה.

2. אם הפגיעה התבצעה באמצעות פרסום באתר או בקבוצת פייסבוק – פנו למנהלי האתר או הקבוצה ותדרשו להסיר את הפרסום – יתכן מאוד שבמהלך התביעה תאלצו לפרט מה עשיתם כדי להקטין את הנזקים שלכם. פניות לגורמים אלה עשויות להראות לבית המשפט שפעלתם ועשיתם ככל יכולתכם כדי להסיר את הפרסום הפוגעני.

יתרה מזאת, אם בעל האתר או מנהל הקבוצה לא יסירו את הפרסום, יתכן מאוד שתהיה לכם עילת תביעה לא רק נגד האדם שפרסם את הפרסום הפוגעני אלא גם נגד בעל האתר או מנהל הקבוצה.

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין הגנת הפרטיות אדי בליטשטיין

מה לא לעשות לפני שמתייעצים עם עורך דין הגנת הפרטיות

ראשית, אסור לנהוג באדישות כלפי פגיעה בפרטיות. אם בוצעה פגיעה בפרטיות חייבים לפעול מהר וליצור קשר עם עורך דין הגנת הפרטיות. ככל שהמידע שפורסם אישי יותר כך צריכים לפעול באופן מהיר יותר. ככל שתשתהו יותר ותפעלו לאט יותר כך המסקנה בבית המשפט יכולה להיות שהפגיעה מבחינתכם לא הייתה כה חמורה, משום שאם היא הייתה חמורה/קשה הייתם פועלים באופן בהול.

שנית, אל תתחילו להתווכח עם מי שפגע בפרטיות שלכם. קיימת נטייה, בעיקר ברשתות החברתיות לנהל ויכוחים מיותרים. כל מה שאתם צריכים לזכור הוא שאם מישהו פגע בפרטיותכם כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לתעד את הפרסום, לפנות למפרסם ולדרוש את הסרת המידע הפוגעני, ולאחר מכן ליצור קשר עם עורך דין הגנת הפרטיות אדי בליטשטיין, הוא כבר יטפל בשאר.

שלישית, אל תנסו להגיש תביעה בעצמכם, במיוחד אם מדובר בפגיעה חמורה בפרטיות. סכומי הפיצוי בתביעות בגין פגיעה בפרטיות חורגים מסכום הפיצוי המקסימלי שניתן לקבל במסגרת תביעה קטנה. אם תגישו תביעה קטנה אתם תחסמו את האפשרות לדרוש ולקבל פיצוי כספי בסכומים גבוהים הרבה יותר. חשוב מאוד במקרים אלה לקבל ליווי משפטי מקצועי על ידי עורך דין הגנת הפרטיות.

 

המלצות שקיבלנו מלקוחות המשרד

כותבים עלינו בתקשורת

כיצד עורך דין הגנת הפרטיות יפעל כדי לסייע לכם?

1. תחילה עורך דין הגנת הפרטיות יקיים אתכם פגישה ראשונית על מנת להבין האם המקרה שלכם מוכן להגשת תביעה. אם המקרה אינו בשל להגשת תביעה עורך דין הגנת הפרטיות ינחה אתכם מה צריכים לעשות כדי להשלים את החוסרים. הדבר עשוי לכלול הקלטת שיחות נוספות עם המפרסם של המידע הפוגעני על מנת לדובב אותו ולקבל ממנו הודאה בדבר מידע נחוץ.

2. אם המקרה בשל להגשת תביעה, עורך דין הגנת הפרטיות ינסח טיוטה של כתב תביעה הכולל את טענותיכם, לרבות הסעדים שאתם דורשים מבית המשפט. הטיוטה תועבר לעיונכם ואישורכם לפני הגשתה לבית המשפט.

בהתאם למקרה הספציפי יתכן שעוד לפני הגשת כתב תביעה עורך דין הגנת הפרטיות יציע לשקול לשלוח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. מהניסיון הרב שנצבר במשרדנו, במקרים מסויימים מכתב שכזה עשוי להוביל לתועלת משמעותית.

3. עורך דין הגנת הפרטיות ילווה אתכם בכל שלבי המשפט ויכין אתכם לדיונים על מנת שלא תופתעו בשום שלב.

מדוע נפגעי פגיעה בפרטיות שוכרים את שירותיו של עו”ד אדי בליטשטיין

יצירת קשר עם עו"ד אדי בליטשטיין

עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין הגנת הפרטיות אדי בליטשטיין

שאלות נפוצות בעניין טיפולו של עורך דין הגנת הפרטיות

לרוב לא.

במקרים מסויימים ניתן להסכים על חלק מהתשלום מראש וחלק מהתשלום על בסיס אחוזים/הצלחה.

לרוב תביעות בגין פגיעה בפרטיות מתנהלות יותר משנה אחת. נתבעים יעשו כל מה שניתן על מנת להימנע מקבלת פסק דין נגדם, משום שכל עוד אין פסק דין הנתבע אינו חייב לתובע דבר.

גובה שכר הטרחה משתנה ממקרה למקרה, בהתאם למורכבות המקרה וסיכויי ההצלחה (בהתאם לראיות שיש בידי הנפגע).

במקרים אלה פונים להליכי הוצאה לפועל.

מאמרים אחרונים שנכתבו על ידי עורך דין אדי בליטשטיין

גולשים דירגו את המאמר:

5 / 5. 33

No votes so far! Be the first to rate this post.

אנחנו שמחים לדעת שהמאמר סייע לך.

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב