עורך דין אדי בליטשטיין

תביעה נגד סוכנות רכב – עורך דין מסביר מתי אפשר לתבוע ולנצח

תביעה נגד סוכנות רכב ניתן לחלק לשני מצבים עיקריים: תביעה לאחר רכישת רכב חדש ותביעה לאחר רכישת רכב משומש. בכל אחד ממצבים אלה ישנם מקרים רבים בהם ניתן להגיש תביעה לבית המשפט ולדרוש סעדים שונים.

מאמר זה יפרט את המצבים הנפוצים ביותר אך כמובן שייתכנו מצבים נוספים שבהם אתם עשויים להתקל.

עורך דין אדי בליטשטיין מייצג מזה למעלה מעשור תובעים נגד סוכנויות רכב אשר מכרו רכבים חדשים או משומשים. צריכים ליווי משפטי מקצועי במסגרת תביעה נגד סוכנות רכב? צרו קשר עם משרדנו.

תביעה נגד סוכנות רכב בגין מכירת רכב חדש פגום

כמו כל מוצר אחר יתכן מאוד שגם אם קניתם רכב חדש תקבלו רכב פגום. הפגם יכול לבוא לידי ביטוי מיד לאחר רכישת וקבלת הרכב, ולעיתים מדובר בפגם שמחמיר עם הזמן ומוביל למצב שהרכב נאלץ להגיע שוב ושוב למוסך. במקרים חמורים במיוחד הרכב נאלץ לשהות במוסך תקופה ארוכה מאוד לצורך תיקונו, וכך נוצר מצב שהלקוח לא רק שלא נהנה מהרכב אלא שהרכב מאבד מערכו לאור פרק הזמן הרב שהוא שוהה במוסך.

באחד התיקים שטופלו במשרדנו לקוח רכש רכב חדש מחברה ידועה אך לאחר מספר ימים חלק המתכת המחבר בין הגלגל לשלדת הרכב נשבר במהלך הנסיעה, ורק בנס הלקוח הצליח להמנע מתאונה אשר יתכן והייתה גורמת למותו.

במקרה אחר אשר טופל במשרדנו לקוח רכש רכב יוקרתי מאוד אך כבר לאחר זמן קצר לאחר קבלתו של הרכב בפועל הרכב לא הפסיק להתקלקל ונאלץ להגיע ולשהות במוסך קרוב ל-20 פעמים בפרק זמן של כשנתיים. כמות הביקורים היא לא סבירה באופן קיצוני, במיוחד כאשר מדובר ברכב יוקרתי שנרכש כרכב חדש.

במקרים אלה ובמקרים אחרים שבהם נמסר ללקוח רכב פגום ניתן להגיש תביעה נגד סוכנות רכב שמכרה את הרכב ללקוח, ולדרוש ביטול עסקה, גם אם עבר פרק זמן רב ממועד קבלת הרכב אצל הלקוח.

תביעה נגד סוכנות רכב לאחר שהרכב לא תוקן במשך פרק זמן ארוך

מקרים אלה ניתן לחלק לשני מצבים אפשריים: 1. סוכנות הרכב היא היבואן הרשמי של הרכב. 2. סוכנות הרכב היא היבואן המקביל (לא רשמי) של הרכב.

בחלק גדול מהמקרים, כאשר אתם רוכשים רכב מסוכנות רכב שהיא היבואן הרשמי של הרכב בישראל, אותה סוכנות תפעיל גם רשת מוסכים מטעמה לצורך תיקון הרכב ולצורך ביצוע טיפולים שוטפים לרכב. בחלק אחר מהמקרים, אותה סוכנות רכב תפעיל מוסכים באמצעות חברות אחרות איתן היא התקשרה לצורך אספקת שירותי תחזוקה ותיקונים לרכבים שהיא מוכרת.

לעומת זאת, כאשר מדובר בסוכנות רכב שהיא יבואן מקביל, לרוב לא יהיו לה מוסכים כלל לטיפול ברכבים שהיא תמכור, ומי שיספק את האחריות ויטפל בפועל ברכב שנרכש מיבואן מקביל, אלה המוסכים של היבואן הרשמי.

תביעה נגד סוכנות רכב
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תביעה נגד סוכנות רכב

משרדנו הגיש כבר לא מעט תביעות נגד סוכנויות רכב שהן היבואן הרשמי וגם סוכנויות רכב שהן יבואנים מקבלים בגין מקרים בהם ברכב שנרכש הייתה תקלה המכוסה במסגרת אחריות היצרן, הרכב הגיע למוסך לצורך תיקון, אך לא ניתן לתקנו מכיוון שאין חלפים במלאי, ומסיבה זו הלקוח נאלץ לעיתים להמתין מספר חודשים (המקרה הקיצוני ביותר בו אנו מטפלים הוא של לקוח אשר נאלץ להמתין לחלק חילוף במשך חצי שנה, ובזמן זה רכבו שהה במוסך, והוא לא קיבל רכב חלופי).

במקרים שבהם הלקוח נאלץ להמתין זמן רב מאוד לקבלת חלפים לצורך תיקון רכבו, ניתן להגיש תביעה נגד סוכנות רכב ולדרוש גם ביטול עסקה.

יחד עם זאת, חשוב להבין האם מדובר בסוכנות רכב שהיא היבואן הרשמי או סוכנות רכב שהיא היבואן המקביל. הסיבה לכך היא שבמקרים שרכשתם את הרכב מסוכנות רכב שהיא יבואן מקביל כדאי לשקול לצרף לתביעה גם את היבואן הרשמי, אם הוא זה שמפעיל את המוסך שבו שהה הרכב שלכם, או את החברה שמפעילה את המוסך בשם היבואן הרשמי.

הסיבה לכך היא שלא ניתן לדרוש ביטול עסקה מהמוסך (מכיוון שלא רכשתם את הרכב מהמוסך, ולכן תובעים את סוכנות הרכב), אך למוסך יש אחריות בעניין אי תיקון הרכב בזמן סביר, ולכן ישנה סבירות שגם המוסך יצטרך לפצות את בעל הרכב.

תביעה נגד סוכנות רכב חדש
תביעה נגד סוכנות רכב מצריכה מחשבה בעניין זהות הנתבעים הרלוונטיים

תביעה נגד סוכנות רכב בגין מכירת רכב משומש והסתרת פרטים

משרדנו טיפל עד היום באינספור תביעות נגד סוכנויות רכב אשר מכרו רכבים משומשים והסתירו פרטים (הטעו) מהלקוחות, והכל במטרה להגדיל בעיני הלקוח את שווי הרכב כדי שאותה סוכנות רכבים תוכל להרוויח יותר כסף.

המקרים הנפוצים ביותר בהם ניתן להגיש תביעה נגד סוכנות רכב שמכרה רכב משומש:

  1. מכירת רכב אובדן להלכה – מדובר ברכב שעבר תאונה, לרוב, קשה. גם מכון לבדיקת רכבים לא יכול לומר לכם האם הרכב המשומש שאתם עומדים לרכוש הוא רכב אובדן להלכה. על מנת לבדוק זאת עליכם לפנות לאתר Infocar (תשלום בגובה 10 שקלים בלבד עבור השירות).
  2. פגמים ברכב – לא תמיד ניתן לגלות כל פגם ברכב ולכן אם הוסתרו מכם פגמים תוכלו להגיש תביעה נגד סוכנות רכב, במיוחד אם לא נמסר לכם טופס גילוי נאות.
  3. זיוף קילומטראז' ברכב (מד אוץ) – מוכרים רבים מפחיתים בתצוגת הרכב את מספר הקילומטרים שהרכב נסע, במטרה להציג ללקוח שמדובר ברכב שכמעט ולא היה בשימוש או בשימוש מועט באופן יחסי. ככל שהרכב נסע פחות כמובן ששוויו גבוה יותר. גם זיוף קילומטראז' לא ניתן לאתר באמצעות בדיקת הרכב במכון לבדיקת רכבים.

במקרה שאתם מעוניינים להגיש תביעה נגד סוכנות רכב שמכרה לכם רכב משומש כדאי מאוד לבצע עבודת הכנה טרם הגשת התביעה בפועל. בשלב הראשון תוודאו שיש לכם את כל הטפסים הרלוונטיים לעסקה (הסכם רכישת הרכב, טופס גילוי נאות, טפסי עסקת המימון, וכו'). כמו כן, חשוב לוודא ששמרתם את כל ההתכתבויות עם נציגי סוכנות הרכב. בנוסף, נסו לאתר את המודעה של סוכנות הרכב, במידה והרכב פורסם למכירה באינטרנט. כל אלה עשויים לסייע לכם מאוד עוד לפני הגשת תביעה נגד סוכנות רכב, אך במיוחד לאחר הגשת התביעה.

לאחר גילוי הפגם ברכב שקניתם אסור להתמהמה. תחילה יש לפנות בכתב לסוכנות הרכב ולהודיע על ביטול העסקה (מומלץ להסתייע כבר בשלב זה בשירותיו של עורך דין שעוסק בתחום זה). אם תקבלו תשובה שלילית יש להגיש בהקדם האפשרי תביעה נגד סוכנות רכב זו.

הסעדים שניתן לתבוע במסגרת תביעה נגד סוכנות רכב

במסגרת תביעה נגד סוכנות רכב לאחר רכישת רכב חדש או משומש ניתן לדרוש שלושה סעדים עיקריים:

  1. ביטול עסקה – החזרת הרכב וקבלת הסכום ששולם עבורו בחזרה.
  2. פיצוי כספי – לדוגמה בגין עוגמת נפש, הוצאות שנגרמו לבעל הרכב, וכו'.
  3. החזר הוצאות משפט – לדוגמה תשלום שכר טרחת עורך דין, תשלום אגרת בית משפט, תשלום עבור חוות דעת מומחה, וכו'.

ברובם של המקרים ניתן לשלב בין הסעדים ולא חייבים להתמקד רק בסעד אחד. כלומר, ניתן לדרוש במסגרת כתב תביעה אחד גם ביטול עסקה, גם פיצוי כספי וגם החזר הוצאות משפט. מנגד, לא חייבים לדרוש את כל הסעדים האלה ביחד ואפשר לתמקד בסעד אחד (או יותר). הכל כמובן תלוי בנסיבות של המקרה הרלוונטי אליכם. לרוב, ככל שכתב התביעה יכלול פחות סעדים, כך המקרה יהיה פשוט יותר, ויש סבירות גבוהה יותר לסיים את התביעה מהר יותר.

מכיוון שעשוי להיות קושי לתקן את כתב התביעה במהלך ההליך, עוד טרם הגשת תביעה נגד סוכנות רכב כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין אשר בקיא בייצוג במסגרת תביעות נגד יבואני רכב וסוכנויות רכב, על מנת להבין מה בדיוק ניתן וכדאי לתבוע במקרה הפרטני שלכם.

עורך דין אדי בליטשטיין
צריכים ליווי משפטי מקצועי במסגרת תביעה נגד סוכנות רכב? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

לסיכום

ניתן להגיש תביעה נגד סוכנות רכב שמכרה רכב חדש, כפי שניתן להגיש תביעה נגד סוכנות רכב שמכרה רכב משומש.

ברובם של המקרים תוכלו לתבוע שלושה סעדים מרכזיים: ביטול עסקה, פיצוי כספי והחזר הוצאות משפט.

במקרים שבהם רכשתם רכב מסוכנות רכב שהיא יבואן מקביל ובמצבים בהם הרכב שלכם לא תוקן במשך זמן רב למרות שהוא עדיין בתקופת האחריות, יש מקום לשקול לצרף לאותה תביעה גם את המוסך שהיה צריך לטפל ברכב.

תביעה נגד סוכנות רכב אינה דבר פשוט. מומלץ מאוד להסתייע בשירותיו של עורך דין הבקיא בתביעות מסוג זה.

דירוג הגולשים:

5 / 5. 53

No votes so far! Be the first to rate this post.

אנחנו שמחים לדעת שהמאמר סייע לך.

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

תביעה נגד סוכנות רכב
תביעה נגד סוכנות רכב
חזרה לחלק ספציפי במאמר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב-X
שיתוף בלינקדין
שליחה בוואטסאפ
שליחה בטלגרם
שליחה בדוא"ל
מדוע כדאי לשכור את שירותינו?
מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות
0 +
מעל 750 לקוחות מרוצים
0 +
מאה אחוז יחס אישי לכל לקוח
% 0
Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בתחתית העמוד.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

חיוג לעו"ד אדי בליטשטיין 03-6427876
המלצות מלקוחות קודמים
כותבים עלינו בתקשורת

מידע משפטי בווידאו

מידע משפטי במגוון נושאים
17 Videos
מאמרים באותה קטגוריה

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב