עורך דין אדי בליטשטיין

עורך דין נגד יבואן רכב – באילו מקרים ניתן לתבוע יבואני רכב

עורך דין נגד יבואן רכב – הקדמה

עורך דין נגד יבואן רכב הוא עורך דין המתמחה בתביעות העוסקות ברכבים חדשים או משומשים, ובמחלוקות עם יבואני רכבים, אשר ידועים בכך שהם לא ממהרים לבטל עסקאות אם מדובר בלקוח שאינו מרוצה מרכב שהוא רכש, גם אם מדובר ברכב פגום שהתחיל "לבקר" במוסך לעיתים קרובות מאוד לאחר מסירתו ללקוח.

עורך דין נגד יבואן רכב מכיר בצורה טובה ומעמיקה יותר את החקיקה והפסיקה הרלוונטית למחלוקות בתחום הרכב. מדובר בתחום אשר מחייב הכרות טובה מאוד עם הוראות החוק והפסיקה משום שיבואני הרכבים נעזרים בעורכי דין מקצועיים מאוד בתחום זה, ואם תגישו תביעה נגד יבואן רכב מבלי להכיר את הוראות הדין הרלוונטיות, כבר בתחילתו של ההליך אתם תהיו בנחיתות משפטית, אשר עשויה להשפיע על סיכויי ההצלחה שלכם בבית המשפט.

כמו כן, עורך דין נגד יבואן רכב יוכל לסייע לכם כבר בתחילתו של ההליך, ועוד לפני הגשת כתב תביעה בפועל לבית המשפט, להבין אילו סעדים תוכלו לדרוש בבית המשפט (לדוגמה: ביטול עסקה של רכב חדש או ביטול עסקה של רכב משומש, או קבלת פיצוי כספי, או שילוב של חלק מהסעדים).

חשוב מאוד להבין מה הסעדים שאתם יכולים לתבוע עוד לפני הגשת התביעה לצורך תיאום ציפיות ועל מנת שהלקוח יוכל להבין עד כמה כדאי או לא כדאי מבחינתו להגיש את התביעה.

עורך דין אדי בליטשטיין מייצג מזה למעלה מעשור תובעים נגד יבואני רכבים וסוחרי רכבים. צריכים ליווי משפטי מקצועי? צרו קשר עם משרדנו.

עורך דין נגד יבואן רכב במקרה של קבלת רכב חדש עם תקלות

קבלת רכב חדש עם תקלות זהו דבר מאכזב במיוחד. רכב חדש זאת הרכישה השניה הכי משמעותית בחייהם של מרבית האנשים (אחרי דירה) וניתן להבין את האכזבה הרבה במקרים אלה, במיוחד לאור סכומי הכסף הגבוהים שהרוכש נאלץ להשקיע ברכב חדש.

במקרים רבים התקלה או הפגם מתגלים מיד עם קבלת הרכב ובמקרים אחרים זמן קצר לאחר קבלתו, ולאחר נסיעה קצרה ברכב.

יבואני הרכב לעולם לא יסכימו לדרישת הלקוח לביטול העסקה, מבלי שהלקוח יגיש תביעה לבית המשפט וידרוש ביטול עסקה. הסיבה לכך מאוד פשוטה, קבלת רכב חזרה אחרי שימוש לא תאפשר ליבואני הרכב למכור את אותו הרכב כרכב חדש, וכתוצאה מכך יבואני הרכב יפסידו הרבה מאוד כסף.

בנוסף, יבואני הרכב יודעים שאם הם יבטלו עסקה לאדם אחד, יבואו רבים אחרים שידרשו ביטולי עסקאות, דבר שיוביל להפסדי כספים רבים. זאת אחת הסיבות מדוע יבואני רכב "ילחמו" בבית המשפט בכל כוחם, והסיבה מדוע יש צורך להיעזר בשירותיו של עורך דין נגד יבואן רכב, אשר מנוסה מאוד בתביעות מסוג זה.

הדבר הראשון שחשוב מאוד לבצע לאחר קבלת רכב חדש עם תקלות הוא להודיע בכתב ליבואן הרכב על ביטול העסקה. ככל שהודעת ביטול העסקה תנתן בסמוך למועד מסירת הרכב ללקוח, כך גוברים הסיכויים לכך שבית המשפט יעתר לדרישת ביטול העסקה.

לאחר מסירת הודעה על ביטול העסקה, ובהנחה שיבואן הרכב לא מסכים לבטל את העסקה (והם לא יסכימו לבטל את העסקה) עליכם להגיש את תביעתכם לבית המשפט בהקדם. ככל שתתחילו בהליך המשפטי מוקדם יותר, בסייעו של עורך דין נגד יבואן רכב, כך גם תסיימו אותו מוקדם יותר.

עורך דין נגד יבואן רכב
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תפקידו של עורך דין נגד יבואן רכב

עורך דין נגד יבואן רכב במקרה שבו היבואן לא מצליח לתקן את הרכב תוך זמן קצר

אחת מחובותיו של יבואן הרכב היא לדאוג לתיקונו של הרכב במקרה של תקלה, בהתאם לתנאי תעודת האחריות (דוגמה לתעודת אחריות). במקרים רבים מוסכי יבואן הרכב לא מצליחים לתקן את התקלה, ואחת הסיבות לכך היא שאין להן את חלקי החילוף במלאי, והלקוח נדרש לעיתים להמתין מספר חודשים עד להגעתם של אותם חלקי חילוף למלאי. אם תצרו קשר עם עורך דין נגד יבואן רכב במקרים אלה, ובמיוחד אם הרכב נמצא במוסך זמן רב מאוד, סיכויי ההצלחה שלכם לצורך ביטול העסקה יהיו גבוהים יותר.

חשוב מאוד במקרים אלה להכיר את הוראת סעיף 48 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, תשע"ו – 2016, אשר קובע כך:

(א) יבואן ישיר יספק מוצרי תעבורה לכל רכב מתוצר שהוא מייבא לשם תחזוקת הרכב ושמירה על תקינותו, לתקופה כאמור בסעיף 41(א)(3)(א).

(ב) יבואן עקיף יספק מוצרי תעבורה לרכב שהוא מייבא לשם תחזוקת הרכב ושמירה על תקינותו, לתקופה כאמור בסעיף 42(א)(4)(א).

 (ג) יבואן ישיר ויבואן עקיף יספקו מוצר תעבורה של דגם רכב שהם מייבאים, בתוך שבעה ימי עבודה מיום קבלת ההזמנה; ואולם יבואן ישיר רשאי לספק מוצר תעבורה לרכב מדגם שהוא לא מייבא, בתוך 14 ימי עבודה מיום קבלת ההזמנה.

(ד) הוראות סעיף קטן (ג) לא יחולו בשל עיכוב בהספקה של מוצר תעבורה, שאינו עולה על 45 ימי עבודה מיום קבלת ההזמנה, ובלבד שהיבואן הישיר או היבואן העקיף הוכיח כי עשה כל שביכולתו לספק ללקוח מוצר תעבורה בתוך התקופה כאמור באותו סעיף קטן ונקט את כל האמצעים הדרושים להזמנת מוצר התעבורה מכל מקור סביר שממנו ניתן להשיגו באותה העת, וכי לא היתה לו שליטה על העיכוב בהספקה.

תביעה נגד יבואן רכב בגין אי תיקון רכב
עורך דין נגד יבואן מסביר על תביעה נגד יבואן רכב בגין אי תיקון רכב

עורך דין נגד יבואן רכב אשר מתמחה בתביעות נגד יבואני רכב יוכל להפנות אתכם לסעיף זה באופן מיידי. סעיף זה קובע בצורה מפורשת שברובם של המקרים יש לספק חלקי חילוף תוך 7 ימים, ורק במקרים חריגים, שבהם היבואן הוכיח "כי עשה כל שביכולתו" לספק את חלק החילוף אך לא הצליח, הוא יוכל לספק אותו בפרק זמן של 45 ימים.

בכל מקרה, יבואני רכב אינם רשאים לגרום ללקוח להמתין לתיקון רכבו מעבר ל-45 ימים.

עורך דין נגד יבואן רכב במקרה של תיקונים חוזרים ונשנים לרכב

אחד מהמקרים הנפוצים ביותר שבהם יוצרים קשר עם עורך דין נגד יבואן רכב הוא כאשר לקוח רוכש רכב חדש והרכב נאלץ להגיע שוב ושוב למוסך, לעיתים עקב אותה תקלה שלא מתוקנת, ולעיתים עקב תקלות שונות שגורמות להשבתת הרכב באופן מלא או חלקי.

פסיקות בתי המשפט הכירו בכך שרכב חדש לא אמור להגיע שוב ושוב למוסך. במקרים רבים בתי המשפט פוסקים פיצויים בגובה עשרות אלפי שקלים, אך במקרים אלה ניתן לדרוש גם ביטול עסקה. דוגמה לפסק דין בו פסקו ללקוח שחזר מספר פעמים למוסך, למרות שקנה רכב חדש (ת"א 2449/07 שלמה אנג'ל נ' צ'מפיון מוטורס (ישראל) בע"מ):

אני סבורה, כי בנסיבות העניין ועל פי הראיות שהוצגו לבית המשפט, עדויות התובע ואשתו, חוות הדעת מטעם הנתבעת וספרי הנתבעת שבה מתועדים תיקונים תכופים ורבים יחסית למצופה מרכב חדש, לרבות תיקונים חריגים ובלתי שגרתיים, כמו גם הסכמתה של הנתבעת להאריך את תקופת האחריות על הרכב – חל סעיף קטן (3) של סעיף 11 לחוק המכר, דהיינו: שאין ברכב את האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל של הנכס.

אחת ממטרות רכישת רכב חדש הינה ההימנעות מלהיזקק לשירותי המוסך לעיתים תכופות, פרט לנדרש על פי הוראות היצרן. זוהי ציפיה סבירה ולגיטימית של רוכש רכב והיא ראויה להגנה משפטית (ראו גם תא (י-ם) 9670/00 מילר נ' יוניון מוטורוס בע"מ, [פורסם בנבו] כב' הש' ד"ר אגמון-גונן מיום 10/11/05).

אדם שרוכש רכב חדש, עושה זאת, בין היתר, על מנת לנסוע בבטחה מבלי להזדקק לביקורים תכופים במוסך לצורך תיקונים, בוודאי בשנה הראשונה לחייו של הרכב.

…אכן נגרמה לתובע עוגמת נפש משמעותית ואני מעמידה את הפיצוי בגין עוגמת הנפש על סך כולל של 50,000 ₪ נכון למועד הגשת התביעה.           

עורך דין אדי בליטשטיין
מחפשים עורך דין נגד יבואן רכב? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

עורך דין נגד יבואן רכב במקרים אחרים

כמובן שמאמר זה לא יכול לסקר את כל המקרים האפשריים בהם עורך דין נגד יבואן רכב יכול לסייע לכם, אך חשוב שתדעו שאם יש ברשותכם רכב תקול או קיבלתם רכב שאינו תואם את המפרט שהזמנתם, או במקרים אחרים שבהם אתם מרגישים שזכויותיכם מקופחות, אתם יכולים ליצור קשר עם עורך דין נגד יבואן רכב על מנת שיבחן את המקרה ויסייע לכם להבין האם יש באפשרותכם להגיש תביעה לבית המשפט על מנת לקבל סעדים מתאימים.

לסיכום

עורך דין נגד יבואן רכב הוא עורך דין אשר מתמחה בתביעות נגד יבואני רכבים במגוון נושאים הקשורים לרכבים חדשים או משומשים.

חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין נגד יבואן רכב אשר בקיא בתחום זה ומנוסה בתביעות נגד יבואני רכבים משום שגם יבואני הרכב נעזרים בשירותיהם של עורכי דין מנוסים מאוד בתחום זה, ואם תחליטו לשכור את שירותיו של עורך דין שאינו מנוסה בתחום זה או אינו מנוסה בתביעות נגד יבואני רכב, אתם עשויים להיות בנחיתות כבר מתחילתו של ההליך.

עורך דין נגד יבואן רכב יוכל לסייע לכם במגוון רחב של מקרים, אך המקרים הבולטים בהם מגישים תביעות נגד יבואני רכבים הם כאשר מקבלים רכב חדש עם תקלות, כאשר אין ליבואן חלקי חילוף לתקן את הרכב או כאשר הרכב מגיע למוסך לעיתים קרובות ורבות.

דירוג הגולשים:

5 / 5. 90

No votes so far! Be the first to rate this post.

אנחנו שמחים לדעת שהמאמר סייע לך.

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

עורך דין נגד יבואן רכב
עורך דין נגד יבואן רכב
חזרה לחלק ספציפי במאמר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב-X
שיתוף בלינקדין
שליחה בוואטסאפ
שליחה בטלגרם
שליחה בדוא"ל
מדוע כדאי לשכור את שירותינו?
מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות
0 +
מעל 750 לקוחות מרוצים
0 +
מאה אחוז יחס אישי לכל לקוח
% 0
Picture of עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 12 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בתחתית העמוד.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

חיוג לעו"ד אדי בליטשטיין 03-6427876
המלצות מלקוחות קודמים
כותבים עלינו בתקשורת

מידע משפטי בווידאו

מידע משפטי במגוון נושאים
17 Videos
מאמרים באותה קטגוריה

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב