תביעות רכב – עורך דין מסביר מה לעשות כדי לנצח בתביעה

באילו מקרים אפשר להגיש תביעות רכב (רכבים חדשים)?

רכב חדש עם תקלות

המקרים הנפוצים ביותר של תביעות רכב המגיעים לטיפול משרדנו הם מקרים בהם יבואני רכבים מכרו ללקוח רכב חדש ולאחר זמן קצר התגלו ברכב תקלות. מטבע הדברים לקוחות שרוכשים רכבים חדשים בסכומים משמעותיים אינם מעוניינים שרכבם החדש יתוקן שוב ושוב, משום שלא לשם כך נרכש הרכב, וייתכן שהתיקונים עצמם יובילו לירידת ערך של שווי הרכב. אי אפשר להתעלם גם מהזמן הרב שצריכים להקדיש לטיפול הרכב (הגעה למוסך, המתנה לתיקון וכו').

באחד המקרים המטופלים במשרדנו, לקוח משרדנו רכש רכב חדש שלאחר זמן קצר נשבר בו, במהלך הנסיעה, החלק שמחבר בין שלדת הרכב לגלגל. בנס לקוח משרדנו לא נפגע. כמובן שמבחינת הלקוח אין זה סביר לצפות ממנו לקבל רכב מתוקן בנסיבות אלה.

חוסר בחלקי חילוף / זמני תיקון ארוכים במיוחד

מקרים נוספים בהם הגשנו בשם לקוחותינו תביעות רכב הן תביעות נגד יבואני רכב שלא מצליחים לתקן את הרכב. במקרים רבים רכבים שעדיין נמצאים במסגרת אחריות יצרן מגיעים למוסך היבואן לצורך תיקון, אך חסרים במוסך חלקי חילוף או שנציגי היבואן במוסך לא יודעים מה בדיוק התקלה ולא יודעים כיצד לתקן אותה. במקרים אלה בעל הרכב נדרש להמתין לעיתים חודשים לצורך הטיפול בתקלה (באחת התביעות שהגשנו לקוח משרדנו נדרש להמתין לתיקון רכבו במשך למעלה מחצי שנה). חשוב לדעת שבעל הרכב לא חייב להמתין תקופה כה ארוכה, גם אם הוא מקבל רכב חלופי. זאת אחת הסיבות מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין נגד יבואן רכב.

אספקת רכב עם מפרט שונה ביחס למה שהוזמן

תביעות רכב ניתן להגיש גם במקרה בו הזמנתם רכב חדש מדגם מסוים עם מפרט ספציפי אך בפועל סופק לכם רכב עם מפרט שונה. לא תמיד פשוט לגלות שסופק לכם רכב עם מפרט שונה משום שלא תמיד מדובר בעניין חיצוני שניתן לגלותו בעין לא מקצועית. באחד המקרים המטופלים במשרדנו סופק ללקוח שלנו רכב יוקרתי שלא הותקנו בו כל מערכות הבטיחות שקיימות באותו הדגם.

עורך דין תביעות רכב
עורך דין לענייני רכב אדי בליטשטיין מסביר על תביעות רכב

תביעות רכב נגד סוחרי רכבים משומשים

תביעות רכב נגד סוחרי רכבים נפוצות במיוחד משום שסוחרי רכבים רבים אינם פועלים לפי הוראות חוק מכירת רכב משומש (אנשים מתייחסים אליו גם בתור חוק גילוי נאות) ואינם מפרטים את כל המידע הרלוונטי לגבי מצבו של הרכב המוצע ללקוח. הסיבה לכך ברורה, סוחרי הרכבים מעוניינים למכור את הרכב המשומש כמה שיותר מהר ובכמה שיותר כסף, ולשם כך, במקרים רבים מאוד, הם "מעגלים פינות" ולא מספרים הכל ללקוח בעניין מצבו האמיתי של הרכב.

חשוב לדעת שברוב המקרים תביעות רכב נגד סוחרי רכבים משומשים ימשכו יותר משנה. סוחרי רכבים משומשים לא ממהרים להגיע לפשרה, בין היתר, מכיוון שהם רוצים להתיש את התובע, במטרה לגרום לו להסכים לפשרה שלא בהכרח טובה לו.

מכירת רכב אובדן להלכה

משרדנו מקבל המון פניות מדי שבוע מלקוחות שביצעו עסקאות עם סוחרי רכבים, לעיתים לפני מספר שנים, וכאשר הם החליטו למכור את הרכב הם גילו שמכרו להם רכב אובדן להלכה. רכב אובדן להלכה זהו רכב שעבר תאונה קשה ושעלות התיקון שלו הייתה גבוהה מאוד. בחלק לא מבוטל מהמקרים רכבים אלה מתוקנים במוסכים שאינם מתמחים בתיקונם, במטרה לחסוך עלויות. מבחינה חיצונית הרכב עשוי להיראות חדש לחלוטין, אך אם בוחנים את הרכב בעין "מקצועית" ניתן לגלות בקלות פגמים לא מעטים.

אין שום ספק שאילו סוחר הרכבים היה מגלה ללקוח שהוא מתכוון למכור לו רכב אובדן להלכה, הלקוח לא היה רוכש את הרכב, וזאת בדיוק הסיבה מדוע מי שרכש רכב אובדן להלכה לא יצליח למכור את הרכב בעתיד, ובטח שלא במחיר שקרוב למחיר המחירון.

לפני הגשת תביעה נגד סוחר רכבים או תביעה נגד סוכנות רכב בעניין מכירת רכב אובדן להלכה כדאי מאוד להפיק את היסטוריית תביעות הביטוח של הרכב שלכם באמצעות אתר Infocar. מדובר בבדיקה פשוטה שעולה בסך הכל 10 שקלים. לאחר תשלום תקבלו מסמך שבו יפורטו כל התאונות שדווחו לחברות הביטוח, ובין היתר, אם הרכב הוכרז בעבר כרכב אובדן להלכה.

תביעות רכב בגין מכירת רכב אובדן להלכה
תביעות רכב בגין מכירת רכב אובדן להלכה

תביעות רכב בגין אי מסירת טופס גילוי נאות

תביעות רכב רבות מוגשות נגד סוחרי רכבים בגין אי מסירת טופס גילוי נאות ללקוח. טופס גילוי נאות הוא טופס נפרד מהסכם רכישת הרכב או זיכרון הדברים ובמסגרתו על סוחר הרכבים לגלות לרוכש פרטים מהותיים בעניין הרכב, כגון אם הרכב היה מעורב בתאונות.

על סוחר הרכבים למסור טופס זה ללקוח, ולהחתים אותו עליו, עוד לפני שמבוצעת העברת בעלות על שמו של הרוכש, ולפני שהרוכש משלם את התמורה עבור הרכב לסוחר הרכבים.

במקרה שלא נמסר לרוכש טופס גילוי נאות, והרוכש יגלה פגמים ברכב שלא גולו לו על ידי סוחר הרכבים, הרוכש יוכל לדרוש ביטול עסקה של רכישת הרכב המשומש. ברובם המוחלט של המקרים סוחרי הרכבים לא יסכימו לבטל את העסקה מיוזמתם, וזאת הסיבה שמוגשות תביעות רכב נגד סוחרי רכבים.

תביעות רכב בגין זיוף קילומטראז'

תביעות רכב רבות נגד סוחרי רכבים מוגשות גם לאחר שרוכשי הרכבים מגלים שנמכר להם רכב שבוצע בו זיוף קילומטראז'. כלומר, הקילומטראז' שמוצג בלוח המחוונים הופחת בצורה משמעותית במטרה לגרום ללקוח לחשוב שהוא רוכש רכב שבוצע בו שימוש מועט יחסית.

כל אדם שרוכש רכב יד שניה יודע שרכב שנסע יותר הוא רכב שסובל מבלאי גדול יותר, עשוי לסבול מיותר תקלות ולכן ערכו נמוך יותר. רכב עם קילומטראז' גבוה יותר הוא גם רכב שהרבה יותר קשה למכור.

כל הסיבות האלה מסבירות היטב את התמריץ של סוחרי הרכב לזייף את הקילומטראז' ברכב, משום שכך הם ימכרו את הרכב מהר יותר ובמחיר גבוה יותר.

חשוב לדעת שאם הרוכש ימכור את הרכב שקנה מסוחר הרכבים עם הקילומטראז' המזוייף, והרוכש הנוסף יגלה לאחר מכן שהוא קנה רכב עם קילומטראז' מזוייף, הוא יוכל להגיש תביעה נגד הרוכש הראשון.

מה לעשות לפני הגשת תביעות רכב?

לפני הגשת תביעות רכב כדאי לוודא את הדברים הבאים:

  1. ודאו שיש לכם את הסכם רכישת הרכב.
  2. ודאו שיש לכם את טופס גילוי הנאות (במידה ומדובר ברכב יד שניה).
  3. ודאו שיש לכם את מודעת המכירה של הרכב שפורסמה באינטרנט (במידה ומדובר ברכב יד שניה).
  4. ודאו שיש לכם התכתבויות / הקלטות של שיחות עם נציג יבואן הרכב או סוחר הרכבים.
  5. ודאו שיש לכם את היסטוריית הטיפולים המלאה של הרכב (במידה ואתם רוצים להגיש תביעה בגין תקלות רבות ברכב או אי תיקון הרכב במשך פרק זמן ארוך).

מסמכים אלה יסייעו לכם (ולעורך הדין שייצג אתכם) להבין בצורה טובה יותר את המצב המשפטי שבו אתם נמצאים, וכן, יסייעו לכם להכין את אסטרטגיית הפעולה בצורה טובה ונכונה יותר. לדוגמה: יתכן שלאור המסמכים שתאספו תבינו שייתכן ויש צורך להגיש במסגרת התביעה גם חוות דעת מומחה שיסביר לשופט את מהות הכשלים הטכניים ברכב ומדוע הם לא נובעים משימוש לא נכון מצידכם ברכב.

כדאי מאוד לשלוח מכתב התראה לפני הגשת תביעות רכב. במסגרת מכתב זה פרטו בקצרה מה בדיוק אתם דורשים (החלפת רכב, ביטול עסקה, פיצוי כספי, וכו'). פרטו במסגרת המכתב שאם לא תקבלו תשובה תוך 7 ימים תאלצו להגיש תביעה.

בחלוף 7 ימים אם אכן לא תתקבל תשובה פנו לעורך דין לענייני רכב לצורך הכנת כתב תביעה. במסגרת כתב התביעה חשוב לציין את כל הסעדים שאתם דורשים, ולפרט אותם בצורה מפורשת. מה שלא תדרשו בכתב התביעה לא תוכלו לקבל מבית המשפט, אלא אם כן תדרשו מבית המשפט לאפשר לתקן את כתב התביעה.

עורך דין אדי בליטשטיין
צריכים ליווי משפטי בעניין תביעות רכב? צרו קשר עם עורך דין אדי בליטשטיין

לסיכום

תביעות רכב ניתן להגיש במקרה של רכישת רכב חדש מיבואן רכבים או אחרי רכישת רכב יד שניה מסוחר רכבים משומשים.

תביעות רכב נגד יבואני רכב מוגשות לרוב בגין מכירת רכב חדש עם תקלות, אי תיקון רכב חדש או אי אספקת חלקי חילוף תוך פרק הזמן הקבוע בחוק, ולעיתים אפילו בגין אספקת רכב שונה מהמפרט שהוזמן בפועל.

תביעות רכב נגד סוחרי רכב יד שניה מוגשות לרוב בגין מכירת רכב אובדן להלכה, מכירת רכב עם תקלות או אחרי תאונות, מכירת רכב עם קילומטראז' מזוייף, אי מסירת טופס גילוי נאות.

לפני הגשת תביעות רכב כדאי לוודא שיש לכם את כל המסמכים והראיות הנחוצות על מנת להוכיח את תביעתכם בבית המשפט. לאחר שאספתם וריכזתם את כל הנתונים כדאי לשלוח מכתב התראה לפני תביעה על מנת לנסות לפתור את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט.

אם לא תצליחו לפתור את הבעיה לאחר משלוח מכתב ההתראה לא יהיה מנוס מהגשת תביעה בסיועו של עורך דין לענייני רכב.

דירוג הגולשים:

5 / 5. 87

No votes so far! Be the first to rate this post.

אנחנו שמחים לדעת שהמאמר סייע לך.

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

תביעות רכב
תביעות רכב
חזרה לחלק ספציפי במאמר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב-X
שיתוף בלינקדין
שליחה בוואטסאפ
שליחה בטלגרם
שליחה בדוא"ל
מדוע כדאי לשכור את שירותינו?
מעל 13 שנות ניסיון והצלחות מוכחות
0 +
מעל 750 לקוחות מרוצים
0 +
מאה אחוז יחס אישי לכל לקוח
% 0
תמונה של עורך דין אדי בליטשטיין
עורך דין אדי בליטשטיין

משרדנו עוסק בייצוג תובעים ונתבעים במסגרת תביעות ייצוגיות ותביעות אזרחיות - כספיות מורכבות.

למשרדנו מעל 13 שנות ניסיון והצלחות מוכחות בבתי המשפט.

המלצות רבות מלקוחות קודמים ופרסומים בתקשורת על התיקים שאנו מנהלים תוכלו לקרוא בתחתית העמוד.

עורך דין אדי בליטשטיין דובר את השפות עברית, אנגלית ורוסית.

חיוג לעו"ד אדי בליטשטיין 03-6427876
המלצות מלקוחות קודמים
כותבים עלינו בתקשורת

מידע משפטי בווידאו

מידע משפטי במגוון נושאים
18 קטעי וידאו
מאמרים באותה קטגוריה

לפני שאתם עוזבים...

רוצים לדעת כיצד לנסח נכון כתב תביעה? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעביר אתכם למדריך מקיף ללא תשלום

אנחנו לא שולחים פרסומות וניתן לבצע הסרה בכל שלב